Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur är era små i magen om pappan/nån annan ska känna?
Här blir det fortfarande ofta stilla när pappa läger sin hand på min mage. Nån buff och sen stilla. Sen blir det fart igen när han tagit bort sin hand :p. Ibland får han flera buffar, men upplever överlag liten som blyg mot honom.

Här blir det stora protester i magen vid minsta tryck så det hade kunnat bli mer. Men sambon är inte så intresserad av att känna så ofta, han är en jättefin pappa ändå, men inte den kramiga typen.

Shit, 40mil, känns som att de flesta hinner föda i ambulansen? :nailbiting: Plötsligt blev mina 3mil väldigt nära.
Jag läste i tidningen igår om hur man öronmärkt en större summa som ska satsas på förlossningsvården i landet. Hoppas att pengarna gör att sådana resor blir förkortade för er som bor lite avsides :).

Ambulans är väl om man inte riskerar föda i ambulansen. Är de så att man inte hinner transporteras får man föda ”först” och sedan ambulans för babyn. De har inte kapacitet att ta hand om preumaturer under 32 veckor här (vill jag minnas gränsen gick vid)

Ambulans är väl om man inte riskerar föda i ambulansen. Är de så att man inte hinner transporteras får man föda ”först” och sedan ambulans för babyn. De har inte kapacitet att ta hand om preumaturer under 32 veckor här (vill jag minnas gränsen gick vid)

Ah, ja det verkar ju mer vettigt att föda och sen skicka iväg barnet. 32 är ju ändå rätt tidigt. 34 var gränsen vid mitt förra sjukhus, så hade sonen kommit någon vecka tidigare hade vi blivit dirigerade till förlossningen vid sjukhuset vi planerar att föda vid den här gången 7mil bort, så fullt görligt, men kanske inget man är så sugen på mitt i värkarbetet.

Här blir det stora protester i magen vid minsta tryck så det hade kunnat bli mer. Men sambon är inte så intresserad av att känna så ofta, han är en jättefin pappa ändå, men inte den kramiga typen.
Han är inte så jätteintresserad här med. Han är sån som lätt stänger in känslor och så, men jag tvingar honom lite lagom att känna ibland :angel:.

Här blir det fortfarande ofta stilla när pappa läger sin hand på min mage. Nån buff och sen stilla. Sen blir det fart igen när han tagit bort sin hand :p. Ibland får han flera buffar, men upplever överlag liten som blyg mot honom.
Ingen annan har fått ta på magen än. Jag vill att det ska vara jag och pappan liksom. Men morsan brukar hälsa med en liten "klapp,klapp" ibland men inte tillräckligt för att hinna känna något. Däremot ställde hon sig och tittade på magen om hon skulle se något när han buffar som värst. Då blev han tvärstill! Kanske kände sig iakttagen och blev blyg :D

Ingen annan har fått ta på magen än. Jag vill att det ska vara jag och pappan liksom. Men morsan brukar hälsa med en liten "klapp,klapp" ibland men inte tillräckligt för att hinna känna något. Däremot ställde hon sig och tittade på magen om hon skulle se något när han buffar som värst. Då blev han tvärstill! Kanske kände sig iakttagen och blev blyg :D
Här är det också bara pappan som får ta på magen för mig.

Tummen upp till mannen. Svärmor kommenterar magen med att ”nu börjar den verkligen bli rund och fin” (tog inte illa upp)

Mannen var genast att sådääääääär får man inte säga ju. Inte kommentera magen. (Kaaaan ha nått att göra med diskussionen vi hade hemma då han råka säga nått plumpt om ”stora gravida kvinnor” och jag blev lite arg och sur på honom)

Bara sambon som får känna.
Hade tyckt det känts oerhört obekvämt om någon annan börjat ta på min mage O_o
Sambon brukar säga när vi ligger i soffan om kvällarna att jag ska säga till när hon rör sig. Och när jag väl säger till så brukar det bli lugnt, men igår så höll han kvar handen nån 15 min och lyckades känna någon spark i alla fall och sken upp som en sol :D

Han är lika otålig som mig att baka klart ungen, alltså tiden står ju verkligen stilla. Vecka 27 men känns som jag varit gravid i 7 år :meh:

Tummen upp till mannen. Svärmor kommenterar magen med att ”nu börjar den verkligen bli rund och fin” (tog inte illa upp)

Mannen var genast att sådääääääär får man inte säga ju. Inte kommentera magen. (Kaaaan ha nått att göra med diskussionen vi hade hemma då han råka säga nått plumpt om ”stora gravida kvinnor” och jag blev lite arg och sur på honom)
Bra att han lyssnade på vad du sa i alla fall :D.
Vi ska hem till svärmor imorgon och jag har sagt till sambon att om hon tar på magen eller säger nåt plumpt (tycker som du att runda och fin är helt ok) så går jag.

RUL imorse visade ett MA. Hjärtat slutade slå för ungefär en vecka sen.
Hoppas ni andra får chansen att glädjas åt era små utanför magen i sommar.

Tack alla.
Det är sånt som man tänker händer, men inte mig. Men samtidigt som det är en hemsk situation och absolut det värsta som hänt mig så kan jag inte göra något åt saken utan det är bara bita ihop och ta sig igenom det.
Hellre nu än i vecka 39, samtidigt som jag är sjukt arg över att det inte hände i vecka 7.

Allting var ju superbra på ultraljudet i vecka 12...

Tack alla.
Det är sånt som man tänker händer, men inte mig. Men samtidigt som det är en hemsk situation och absolut det värsta som hänt mig så kan jag inte göra något åt saken utan det är bara bita ihop och ta sig igenom det.
Hellre nu än i vecka 39, samtidigt som jag är sjukt arg över att det inte hände i vecka 7.

Allting var ju superbra på ultraljudet i vecka 12...
Beklagar så..:( Fruktansvärt orättvist och det finns inget att säga som kan göra det enklare för er, men du/ni kommer klara det hur tungt det än är. För det gör man på nåt sätt.
Stor kram:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 248
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 132
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka