Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns lite diabetes i släkten och mitt sf-mått låg över kurvan. Antagligen inget som påverkar barnet, det är säkert bara mitt eget fluff liksom. Men för säkerhets skull. Och jag tackar ja till allt! Fast det lät ju inte jätteroligt.. men ändå, för säkerhets skull.Men varför måste du göra den glykosbelastningen??
Jag känner mig överdrivet varm idag och är rätt rosig (alltså rödmosig) i ansiktet om det räknas som rosaskimrande?Kämpar på här med illamående, foglossning och förstoppning. Älskar att vara gravid
Undrar lite när det där rosaskimrande välsignade tillståndet ska infinna sig?
Men, det är ju det tillståndet du befinner dig i nu förstår du väl? Oavsett krämpor är det väl fantaaastiskt att vara gravid?Kämpar på här med illamående, foglossning och förstoppning. Älskar att vara gravid
Undrar lite när det där rosaskimrande välsignade tillståndet ska infinna sig?
Jag antar att du gjort de gamla beprövade knepen med kall saft och ligga på vänster sida? Jag brukar kunna få gensvar ibland om jag buffar på magen, men det är ganska sällan.Det är lite otäckt lugnt i magen just nu. Han har varit igång tidigare idag, som vanligt.
Jag hoppas han bara sover, kommer han inte igång snart ringer jag nog förlossningen.
Men, det är ju det tillståndet du befinner dig i nu förstår du väl? Oavsett krämpor är det väl fantaaastiskt att vara gravid?
(Jag har egentligen ingen rätt att vara sarkastisk för jag mår ungefär som vanligt - lite svajigare i humöret och lite trött bara. Jag kan istället bli irriterad på huvuden på sned och frågor som förutsätter att jag har det jobbigt. Aldrig är man nöjd )
Svar när jag buffar får jag sällan. Precis tryckt i mig lite kall sorbet och har intagit vänster sida.Jag antar att du gjort de gamla beprövade knepen med kall saft och ligga på vänster sida? Jag brukar kunna få gensvar ibland om jag buffar på magen, men det är ganska sällan.
Avviker det från hans vanliga mönster?
Haha, skönt att jag inte är ensamJag somnar med dottern varje läggning, kl 19 Vaknar sen när hon går upp på morgonen.
Haha nä, det där med att sitta uppe till 22 och kolla på serie är ett minne blott. Jag har varit extremt kvällstrött hela tiden. Som du säger så är man helt färdig efter en jobbdag.Jag hade extrem kvällströtthet de första 15 veckorna, jag jobbade och sov bara.
Sen blev jag ändå rätt ”normal” igen, men märker av viss kvällströtthet nu igen..
När jag kommer hem från jobbet, duschat, ätit mat och satt mig i soffan så är jag helt slut.
Vissa kvällar lägger jag mig 20.00, senare än 21.00 blir det aldrig.
Om du tycker rörelserna minskat tycker jag att du ska ringa, om du inte redan har gjort det. Om inte annat för att få bli lugnadSvar när jag buffar får jag sällan. Precis tryckt i mig lite kall sorbet och har intagit vänster sida.
Han brukar vara ett litet popcorn utom när han sover, men han brukar inte vara lugn såhär länge. Det är inte helt still, men betydligt färre rörelser.
Han har kommit igång en del, förutom sorbeten har det blivit mat och påskmust .Om du tycker rörelserna minskat tycker jag att du ska ringa, om du inte redan har gjort det. Om inte annat för att få bli lugnad
Vad har ni för tips gällande fogar och sova. Är mest framfogarna som bekymrar mig. Försöker med knepet kudde mellan knäna, men vad hjälper det när favoritställningen är framstupat sidoläge, finns inga knän att ha nått mellan. Ligger även på rygg och sover men då har jag benen i kors (eller i kors från knäna och neråt)
Hur är era små i magen om pappan/nån annan ska känna?
Här blir det fortfarande ofta stilla när pappa läger sin hand på min mage. Nån buff och sen stilla. Sen blir det fart igen när han tagit bort sin hand . Ibland får han flera buffar, men upplever överlag liten som blyg mot honom.
Hur är era små i magen om pappan/nån annan ska känna?
Här blir det fortfarande ofta stilla när pappa läger sin hand på min mage. Nån buff och sen stilla. Sen blir det fart igen när han tagit bort sin hand . Ibland får han flera buffar, men upplever överlag liten som blyg mot honom.
Nuvarande har han känt 1!!! Gång och med storebror fick han kanske känna 10 sparkar.
Vecka 29 idag 3-4 veckor till och jag får föda på vårt BB om de startar för tidigt (annars är de 400km med ambulans som gäller) gäller att ha tydliga mål i livet