Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
kan ju inte hålla er på tråden längre. Dagen gick förvånansvärt bra. All stress för mig "försvann" när vi kört 30 km. De visade sig genom att de började flimra framför ögonen (migränkänning) Tur att mamma körde och att jag hade huvudvärkstabletter i bilen. Fick sitta och blunda sista timmen i bilen. vilket ledde till åksjuka. Släppte när vi var nästan framme så svängde in och åt lite mat. Då kom flimret tillbaka. Så rundvisningen av vårt nya hus var bara en dimma.

Släppte i alla fall efter ett tag även om jag fortfarande är lite luddig. Annars tog de från 10:30 till 15:45 med att fylla bilen, köra 10 mil och tömma den. Nu är de bara kaoset kvar då. Men vi planerar bli klar till jul, nått år

kan ju inte hålla er på tråden längre. Dagen gick förvånansvärt bra. All stress för mig "försvann" när vi kört 30 km. De visade sig genom att de började flimra framför ögonen (migränkänning) Tur att mamma körde och att jag hade huvudvärkstabletter i bilen. Fick sitta och blunda sista timmen i bilen. vilket ledde till åksjuka. Släppte när vi var nästan framme så svängde in och åt lite mat. Då kom flimret tillbaka. Så rundvisningen av vårt nya hus var bara en dimma.

Släppte i alla fall efter ett tag även om jag fortfarande är lite luddig. Annars tog de från 10:30 till 15:45 med att fylla bilen, köra 10 mil och tömma den. Nu är de bara kaoset kvar då. Men vi planerar bli klar till jul, nått år
Vi flyttade in i vårt hus för snart 7 år sen, vi har börjat få ordning på vårt kaos först i år.
Skönt att ni flyttat allt i alla fall.

Vi flyttade in i vårt hus för snart 7 år sen, vi har börjat få ordning på vårt kaos först i år.
Skönt att ni flyttat allt i alla fall.

Känns skönt. Nu började dock en bekant fundera på om jag inte borde kolla så att flimret inte är havandeskapsförgiftning. Men började mitt i synfältet för att slutligen göra så att jag inte såg nått alls nästan och sedan försvinna efter två timmar (tog motsvarande alvedon 665X2) och har nu haft lite huvudvärk från och till hela dagen.

Funderar på om jag ätit nåt liten inte tål. Det har varit väldigt ledset i natt och massvis med gas i magen på honom :(.

Funderar på om jag ätit nåt liten inte tål. Det har varit väldigt ledset i natt och massvis med gas i magen på honom :(.
Det kanske bara är lite "vanligt" magknip också, och inte att du gjort något "fel" liksom. Men för säkerhets skull kan du ju äta milda saker ett par dagar och se om det går över. En kollega till mig hade en väldigt känslig bebis så hon fick bara äta typ kokt spagetti i början. Inte så kul kanske.. men det lär ni väl märka ganska snabbt. Hoppas lilla magen mår bättre snart!

Har lite tråkigt på jobbet så jag sitter och läser på om bebisar. Visste ni att nyfödda kissar typ var 20:e minut? Och i snitt använder man cirka 2700 blöjor under ett år. Herregud, jag som bara har två paket blöjor än så länge :p jag har tänkt köra lite med tygblöjor sen om vi mest ska vara hemma, men jag tror han måste växa i dem lite först. Köpte billigt på nätet, värt att prova tänker jag.

Vad har du ätit? Bönor, kål och annan "fismat" har jag hört kan påverka en ammande bebis. Dvs bebis blir också fisig.
Grillad kyckling och potatissallad blev det igår. Så inget konstigt. Blev några glas läsk med, fanta citron. Men har druckit cola innan utan problem. Får se om det är lugnare i natt. Magen är lugn nu hos honom i alla fall.

Har lite tråkigt på jobbet så jag sitter och läser på om bebisar. Visste ni att nyfödda kissar typ var 20:e minut? Och i snitt använder man cirka 2700 blöjor under ett år. Herregud, jag som bara har två paket blöjor än så länge :p jag har tänkt köra lite med tygblöjor sen om vi mest ska vara hemma, men jag tror han måste växa i dem lite först. Köpte billigt på nätet, värt att prova tänker jag.
Här både kissas och bajsas det i mängder. Vet inte hur många blöjor vi byter på en dag. Och tänker inte räkna heller :p.

Hoppar in från annan tråd. Det enda som kan passera över till mjölken är olika proteiner, om bebis skulle vara allergisk. Annat kan inte passera. De tre första månaderna är bebis mage och tarmar inte färdiga och de har besvär med magknip och gaser. Det tillhör det normala. Vi är dock duktiga på att försöka vilja hitta en orsak till deras besvär och då dra kausalitetssamband som inte är sanna. Ät och amma på :heart

Hoppar in från annan tråd. Det enda som kan passera över till mjölken är olika proteiner, om bebis skulle vara allergisk. Annat kan inte passera. De tre första månaderna är bebis mage och tarmar inte färdiga och de har besvär med magknip och gaser. Det tillhör det normala. Vi är dock duktiga på att försöka vilja hitta en orsak till deras besvär och då dra kausalitetssamband som inte är sanna. Ät och amma på :heart
Är det sant!? Inte ens kryddstarkt etc?

Råkade visst köpa en barnvagn idag :D

Hade tänkt köpa liggdel eller en mjuklift till vår gamla Emmaljunga som bara har sittdel, men efter att ha grävt fram den igår och inspekterat närmare insåg jag att mjuklift går ju inte alls för den går inte att fälla ner i plant liggläge eftersom det är en sån där ergonomisk sits. Liggdel visade sig också bli svårt för liggdelen från andra modeller passar tydligen inte på just den dvs svårt att hitta begagnat och en ny kostar typ 2500 vilket jag tycker kändes lite dyrt för något man använder så kort tid (okej om det hade varit till en helt ny fin vagn liksom men kändes dumt att köpa det till en i övrigt ganska sliten och minst sagt välanvänd vagn).

Sen kikade jag på blocket och hittade en kronan-vagn med ganska mycket tillbehör till bra pris så vi slog till på den! 🙂 vi har haft en Kronan syskon förut och var väldigt nöjda med den och den här verkade i princip ha samma finesser och dessutom lätt och smidig. En smart grej är att den har en mjuklift som man knäpper fast i bygeln på sittdelen, så sitter den där på plats. Enkel att sätta dit och ta loss och man slipper separata sitt- och liggdelar! :)

Här köpte vi barnvagn pp valborgsmässoafton. En kollega sålde sin Brio som de hade använt på samma sätt som vi kommer att använda den: i skogen på stigar och på grusväg. En tusenlapp fick vi ge - kändes absolut överkomligt. :D

I övrigt har jag varit på BM-besök för någon vecka sedan och tog sf-mått för första gången. 26 var det och jag var i v 29. Det var precis under normalkurvan. Nu verkar jag ska gå ca var tredje vecka.

Dagen efter var jag på jobbintervju till det där jobbet jag ojade om tidigare i tråden. Det kändes både bra och inte. De behöver egentligen någon NU, och jag ska dels jobba klart på nuvarande till midsommar och därefter hade jag ju sett fram emot ledighet. Om jag ska ta jobbet får jag kanske lov att börja jobba där direkt fram till industrisemestern och bf och sedan vänta med att vara hemma, precis som med äldsta barnet. Nå, vi får väl se. De ska höra av sig nu i veckan. :nailbiting:

Någon mer som har en liten som försöker gräva sig ut ur magen förresten? :cautious:

Jag träffade min syster igår och hon tyckte att magen hade börjat sjunka och blivit markant större den senaste veckan. Hoppas att det stämmer, alla tecken på att det går framåt känns väldigt välkommna. Just att magen sjunker är skönt, lite lättare att andas och plats i magen till mat :bow:

Tja, 7.5 blöjor om dagen blir det nästan, (2700÷365) :). Har man en nyfödd som bajsar varje gång hen äter, var 3e timme typ, så hamar man i den häraden. Blöjorna klarar mer än en kiss och är så absorberande idag att det ska ganska mycket till att de ska känna sig blöta. På gott och ont, när sonen slutade med blöja dagtid strax efter tvåårsdagen var han inte medveten om att han kissade när han gjorde det, med 1.5 timmes mellanrum. När han väl fick kläm på det så ökades tiden på fort mellan kissandet.

Ska till jobbet och prata med chefen imorgon om att gå hem väldigt snart. Har varit hemma tors, fre och idag. Jag känner att jobbet att vara gravid är fullt tillräckligt nu! :grin:
Och jag sitter inte med något eget projekt just nu, så jag funderar faktiskt på att unna mig att gå hem och vara hemma de 7 veckorna som är kvar..

Tja, 7.5 blöjor om dagen blir det nästan, (2700÷365) :). Har man en nyfödd som bajsar varje gång hen äter, var 3e timme typ, så hamar man i den häraden. Blöjorna klarar mer än en kiss och är så absorberande idag att det ska ganska mycket till att de ska känna sig blöta. På gott och ont, när sonen slutade med blöja dagtid strax efter tvåårsdagen var han inte medveten om att han kissade när han gjorde det, med 1.5 timmes mellanrum. När han väl fick kläm på det så ökades tiden på fort mellan kissandet.
Det blöjor jag fått i babyboxarna har ju till och med kissindikator, så käckt!

Är det någon som har tänkt prova med potting eller EC? Läste om det förut och det ville jag prova. Men hade ett mycket bättre badrum på den tiden. Nu är det pluttigt och jag får inte ens plats med skötbordet där. Sämre förutsättningar kanske, men man kan ju prova.

Då har man spenderat natten på sjukhus.. igår var jag iväg och lämnades stoet på seminstationen, och när kag lastade ur henne trodde jag först att jag sträckte sidan och fick så fruktansvärt ont så jag bara låg på backen och kved en lång stund. Som tur var så kunde sambon ta över och efter en stund lättade det. Efter någon tinme körde det igång igen och jag låg bara och vred mig i plågor och grät. Då förstod jag att de va ingen sträckning, utan kanske en njure som spöka. Ringde 1177 som ville att jag skulle t akuten och dom misstänkte njursten. Tydligen vanligare att få som gravid. Fick något piller som skulle hjälpa mot smärtan. Det tog dock många timmar innan det hjälpte så dom ville ha kvar mig för obs. Det visade sig senare vara någon liten sten samt tryck mot njurbäckenet som gjort att det läckt ut urin. Bebis mår finfint och jag börjar bli människa igen också, trots att jag fick stanna o kräkas 3 ggr på hemvägen :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 536
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 161
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist