Sommarföräldrar 2017

Hoppas du hittar någon bra @Omega ! Jag satte själv ut en annons igår. Har aldrig haft medryttare under våra 11 år ihop men har så dåligt samvete för att jag rider för sällan och det är bara inte roligt längre när man helst vill dö på soffan och inte tycker det är kul att komma iväg till stallet i de flesta fall. En tjej kommer ut och provrider idag så jag håller tummarna.
@Fritidsryttare , jag är sinnessjukt avis på din mage. Jag ser ut såhär i vecka 22 och fattar inte hur jag ska klara att bli typ dubbelt så stor :eek: Magen tar redan i framvalvet....

IMG_3309.jpg
Oj, tack, eller nåt! :o

Suttit nere på Flyinge sen igår, jättetrevligt men det börjar kännas i ryggen och axlarna. Har känt några gånger hur det liksom ilat till i nedre delen av magen, undrar vad det kan vara? Känns som att det är nåt som drar nästan. Det sitter i höjd med troskanten. Hoppas det släpper när jag börjar röra mig mer igen.

Hmm ja, jag har svart bälte i tappskor tror jag. Inte i att faktiskt kunna åtgärda dom, men mina hovslagare brukar ledsna just för att mina pållar strösslar skor till höger och vänster. Dessutom inte sällan så illa att de får åka till klinik och laga trasiga fötter.:meh:

Har plockat bakskorna på mitt dräktiga sto som inte rids. Tänkte ta framskorna nu i mars och hålla tummarna att halkan håller sig borta. Mest ur en ekonomisk synpunkt.

Valacken som rids kan inte gå utan, men i perioder när hans hovar varit allt för trasiga har han haft barfota skor (boa-boots) bak. Det har funkat bra för motionsridning vilket det ju blir nu med mage.
Min tappar egentligen inte så ofta men har tråkiga fullblodshovar som spricker i sömhålen och det blir svårt att fästa dom bra. Tråkigt som fn med tappskor då.
Hatar denna vårleran oxå för det är ju nästan ett mirakel när de inte trampar av skor i den.

Jag är ju inte på mage stadiet än så ag hade ju gärna hålla igång. Alltså- mage har jag- men den är inte i vägen än.
Red till v30 sist- då slog den i framvalvet och det kändes inte alls bra... Kommer säkert ge upp tidigare nu och låta hästen gå på bete om jag inte hittar ngn bra som vill rida.

Jag var heeelt förstörd igår efter den långa resan i bil och så mycket stillasittande. Min kropp behöver verkligen röra sig det, jag mår mycket bättre nu idag när jag har fått gå och pyssla i stallet i några timmar. Ska ner över dagen imorgon igen, kommer ju vara ännu mer död då, 50 mil i bil och måste fixa stallet innan vi åker kl 08. :crazy:
Har fortfarande som lite mensvärk i nedre delen av magen ibland, kommer korta stunder och sen släpper det. Antar att det är livmodern som stretchar för nu har magen satt fart ordentligt! Kom över en natt i princip, helt sjukt vad fort det har gått från 0-100, exploderade den där inne eller nåt?:p Mitt sällskap i Flyinge påpekade flera gånger att det syns att jag är på tjocken nu, tydligen syns det väldigt mycket bakifrån? Brukar inte se mig själv från det perspektivet, men eftersom min midja har slutat existera så antar jag att det är det som syns. Har gått från getingmidja till jämntjock från axlarna och neråt. ;)

Just det, mina små myggbett till bröst håller på att växa ur sina c-kupor, sambon kommer få en trevlig välkommen hem-present. :D

Just det, mina små myggbett till bröst håller på att växa ur sina c-kupor, sambon kommer få en trevlig välkommen hem-present. :D
Detta är ju det enda sambon gillar med graviditeten för tillfället :D Jag har sen v 17 fått bära mina amningsbhar från förra grav, dem är 90e, och jag kommer få köpa större när jag börjar amma. Växer mina tuttar lika mycket denna grav som förra när mjölken börja rinna till ordentligt så kommer jag få ligga på typ g kupa :nailbiting: fattar inte hur dem redan kan vara så mycket större än förra vändan:confused:

Detta är ju det enda sambon gillar med graviditeten för tillfället :D Jag har sen v 17 fått bära mina amningsbhar från förra grav, dem är 90e, och jag kommer få köpa större när jag börjar amma. Växer mina tuttar lika mycket denna grav som förra när mjölken börja rinna till ordentligt så kommer jag få ligga på typ g kupa :nailbiting: fattar inte hur dem redan kan vara så mycket större än förra vändan:confused:
Haha hjälp?! :D Jag kan inte se mig själv med större kupa än max D kan jag ju säga, blir de större ändå så kommer jag ramla framlänges. :rofl: Bröstvårtorna ser helt galna ut också, de verkar ha bestämt sig för att förvandlas till spenar eller nåt.:p Det är mycket som har ändrats tills sambon kommer hem tror jag :o

Haha hjälp?! :D Jag kan inte se mig själv med större kupa än max D kan jag ju säga, blir de större ändå så kommer jag ramla framlänges. :rofl: Bröstvårtorna ser helt galna ut också, de verkar ha bestämt sig för att förvandlas till spenar eller nåt.:p Det är mycket som har ändrats tills sambon kommer hem tror jag :o

Mina har också bestämt sig för att växa lite :o Blir det som sist kommer jag garanterat ha E-kupa när det är dags för amning :D
Mina bröstvårtor är också typ spenar och ömmar som fasen :eek:

Mina har också bestämt sig för att växa lite :o Blir det som sist kommer jag garanterat ha E-kupa när det är dags för amning :D
Mina bröstvårtor är också typ spenar och ömmar som fasen :eek:
Mina kliar?! Får gå undan ibland för att klia, kan ju bara tänka mig hur det ser ut när nån står och kliar frenetiskt på brösten :laugh:

Samma här. Håller på och växer ur behåarna jag hade som höggravid förra gången och jag är bara i v. 17. Jag har dessutom 70H (eller 70I beroende på skala) så det finns knappt några butiker som säljer min storlek :down: Hade 70F innan jag blev gravid.

Samma här. Håller på och växer ur behåarna jag hade som höggravid förra gången och jag är bara i v. 17. Jag har dessutom 70H (eller 70I beroende på skala) så det finns knappt några butiker som säljer min storlek :down: Hade 70F innan jag blev gravid.
Herrejistanes hur klarar du av att inte tippa framåt??:confused::nailbiting::D Jag har 85c annars så bara att jag gick upp till 90e är massivt.. sambon dreglar ju nästan varje gång han ser mig utan tröja, kan bara tänka mig hans reaktion när dem sen ser ut som vattenmeloner rakt ut frän kroppen:rofl:

Herrejistanes hur klarar du av att inte tippa framåt??:confused::nailbiting::D Jag har 85c annars så bara att jag gick upp till 90e är massivt.. sambon dreglar ju nästan varje gång han ser mig utan tröja, kan bara tänka mig hans reaktion när dem sen ser ut som vattenmeloner rakt ut frän kroppen:rofl:
Hahaha män alltså, min är likadan! Tror t.o.m min har förträngt anledningen till att mina växer så dant :D

Fast 85c är samma kupstorlek som 80d, 75e och 70f.
90e är samma kupstorlek som 85f, 80g, 75h och 70i.

Själv hade jag 70e innan jag biten gravid med sonen. Gick upp till 85g och landade efteråt på 75g. Nu är jag uppe i 80g och undrar var detta ska sluta. Blir en bröstförminskning sedan då jag tycker 70d är mer lagom för mig och där lär jag aldrig hamna.

Min med :D Han skulle nog gärna ta på dom hela tiden om han fick, men det får han inte stackarn :D
Behöver bara påminna honom att det är delvis hans fel att han inte får det just nu och hur vi hamnade i den sitsen :o:sneaky:
1. Jag mår illa och kräks hela tiden, det är 50% ditt fel! Fotmassage är välkommet om du vill ta på mig :angel:
2. Dom gör ONT. Det är 50% ditt fel.
3. Sen kommer dom läcka massa mjölk. Det är också 50% ditt fel.
:rofl::rofl:

Hahaha män alltså, min är likadan! Tror t.o.m min har förträngt anledningen till att mina växer så dant :D
Min med :D Han skulle nog gärna ta på dom hela tiden om han fick, men det får han inte stackarn :D
Behöver bara påminna honom att det är delvis hans fel att han inte får det just nu och hur vi hamnade i den sitsen :o:sneaky:
1. Jag mår illa och kräks hela tiden, det är 50% ditt fel! Fotmassage är välkommet om du vill ta på mig :angel:
2. Dom gör ONT. Det är 50% ditt fel.
3. Sen kommer dom läcka massa mjölk. Det är också 50% ditt fel.
:rofl::rofl:
Hahaha exakt så säger jag till sambon. När min foglossning är som värst och jag är grinig och han kommer och gnäller över att han har ont i ryggen så brukar jag fräsa tillbaka att ryggen är hans bekymmer eftersom Han skulle leka Hulken och bära solarie, mitt är han 50% ansvarig för. Då brukar det bli tyst väldigt fort :rofl: Han säger att han helst lutar på huvudet när han tittar på mig, för tuttarna är ju skitsexiga men gigantmagen not so much så han blundar med ena ögat :meh::rofl::rofl:

Hahaha exakt så säger jag till sambon. När min foglossning är som värst och jag är grinig och han kommer och gnäller över att han har ont i ryggen så brukar jag fräsa tillbaka att ryggen är hans bekymmer eftersom Han skulle leka Hulken och bära solarie, mitt är han 50% ansvarig för. Då brukar det bli tyst väldigt fort :rofl: Han säger att han helst lutar på huvudet när han tittar på mig, för tuttarna är ju skitsexiga men gigantmagen not so much så han blundar med ena ögat :meh::rofl::rofl:
Haha hade min gubbe sagt så hade han åkt på en propp tror jag, iallafall om han kläckt ur sig det vid fel tillfälle - något han för övrigt är expert på. ;)

På tal om bröst och beröring så känner jag verkligen noll och ingen lust att vara nära/gosa/kramas/mysa eller vad som helst på det temat. Vill bara vara själv med min kropp. Jag är väl relativt ogosig i vanliga fall men så fort jag blev gravid blev det verkligen extremt.

På tal om bröst och beröring så känner jag verkligen noll och ingen lust att vara nära/gosa/kramas/mysa eller vad som helst på det temat. Vill bara vara själv med min kropp. Jag är väl relativt ogosig i vanliga fall men så fort jag blev gravid blev det verkligen extremt.
Ååhh jag älskar att ligga i soffan och gosa och vare sig sambon eller jag kan somna om vi inte spoonar en liten stund först, :love: om han som motbetalning för att leka goskudde vill tafsa lite får han jättegärna göra det :rofl:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 169
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 099
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar