Sommarföräldrar 2017

På tal om bröst och beröring så känner jag verkligen noll och ingen lust att vara nära/gosa/kramas/mysa eller vad som helst på det temat. Vill bara vara själv med min kropp. Jag är väl relativt ogosig i vanliga fall men så fort jag blev gravid blev det verkligen extremt.

Jag också, det har ju sin förklaring iof.
Jag är i vanliga fall ganska gosig, inte kanske sexuell så som att jag vill ha sex hela tiden. Men jag gillar närhet, kramas, massage, kil på ryggen osv

Ååhh jag älskar att ligga i soffan och gosa och vare sig sambon eller jag kan somna om vi inte spoonar en liten stund först, :love: om han som motbetalning för att leka goskudde vill tafsa lite får han jättegärna göra det :rofl:
Haha jag älskar också att gosa, men jag är nog inte riktigt lika generös med tafsandet som dig, ens som ogravid, kan jag villigt erkänna :p

På tal om bröst och beröring så känner jag verkligen noll och ingen lust att vara nära/gosa/kramas/mysa eller vad som helst på det temat. Vill bara vara själv med min kropp. Jag är väl relativt ogosig i vanliga fall men så fort jag blev gravid blev det verkligen extremt.
Då är jag inte själv då:p
Stackars sambon blir lite besviken när det blir plus för få vet han att det blir en tråkig tid...
Jag verkligen ogillar när någon rör mig just nu. Sorgligt men sant.

Fast 85c är samma kupstorlek som 80d, 75e och 70f.
90e är samma kupstorlek som 85f, 80g, 75h och 70i.

Själv hade jag 70e innan jag biten gravid med sonen. Gick upp till 85g och landade efteråt på 75g. Nu är jag uppe i 80g och undrar var detta ska sluta. Blir en bröstförminskning sedan då jag tycker 70d är mer lagom för mig och där lär jag aldrig hamna.
Ja jag har ju redan gjort en bröstförminskning och vill inte göra om det, så jag hoppas verkligen de går ner i storlek igen efter graviditeten. De gjorde det förra gången men den här gången har de växt så tidigt och inte i normal takt mot min viktuppgång i övrigt, så det ser inte ljust ut. Men det får bli som det blir. Det som är drygast nu är att hitta kläder som passar.

Haha jag älskar också att gosa, men jag är nog inte riktigt lika generös med tafsandet som dig, ens som ogravid, kan jag villigt erkänna :p
Haha, detta är såååå raka motsatsen till förra graviditeten när jag bölade för allt! Han kunde titta snett, komma hem fem minuter försent (enligt mig), lägga handen på fel sätt på mitt ben, då började jag direkt.. och jag slutade fan i mig inte heller :rofl:

Haha, detta är såååå raka motsatsen till förra graviditeten när jag bölade för allt! Han kunde titta snett, komma hem fem minuter försent (enligt mig), lägga handen på fel sätt på mitt ben, då började jag direkt.. och jag slutade fan i mig inte heller :rofl:
Haha! Jag vet inte om det är bättre precis men jag blir arg! Inte så lite arg heller (sydländskt temperament). Nån gång blev jag arg för en så fjantig grej att sambon började skratta åt mig, då kom jag på mig själv hur jag måste låta ibland. Stackars sambo :angel: (Drar mig till minnes att det var nåt så trivialt som att han körde med fel växel i eller nåt sånt, skäms när jag tänker på det :o)

Haha! Jag vet inte om det är bättre precis men jag blir arg! Inte så lite arg heller (sydländskt temperament). Nån gång blev jag arg för en så fjantig grej att sambon började skratta åt mig, då kom jag på mig själv hur jag måste låta ibland. Stackars sambo :angel: (Drar mig till minnes att det var nåt så trivialt som att han körde med fel växel i eller nåt sånt, skäms när jag tänker på det :o)
Haha jag har rätt så lång stubin,men när den brinner av ojojoj då är det bäst att folk tömmer lokalerna :angel: (tysk och rödhårig som man är:o :D)

Ja skryt ni med era bomber:devil:
Jag har samma b kupa som alltid. Fyller upp den marginellt mer bara.

Samma här :p, några börjar bli lite tighta i omkrets bara. Men visst har mina också växt, om jag tar på mig en push up och urringad tröja så har jag för första gången en riktigt effekt av push up :rofl:

Min mage växer också och har tagit ett nytt tigersprång denna veckan!

@Omega och @Elin_B, jag försöker hålla igång hästen 5-6 dagar i veckan, har skaffat medryttare två gånger i veckan och det kommer antagligen utökas till 3 dagar i framtiden. Har heller aldrig haft medryttare tidigare och det var lite svårt att bestämma mig för det i starten. men nu är jag jätteglad för mina två lediga dagar. Tom så jag får tid till att träna lite på gymmet nu också!
Än så länge funkar det med stallarbete och ridning även om kvaliteten på ridningen inte är vad den har varit från min sida. Magen tar inte i framvalvet ännu, däremot börjar det bli lite bökigt att hoppa av :angel:

Haha jag har rätt så lång stubin,men när den brinner av ojojoj då är det bäst att folk tömmer lokalerna :angel: (tysk och rödhårig som man är:o :D)
Jag har det så bra att jag kan skryta med att ha TVÅ stubiner.;) Dels den jättekorta som sambon bara älskar att antända (senast ikväll faktiskt), genom att reta mig. Han är lillebror så han vet precis vilka knappar han ska trycka på för att få igång mig och det funkar varje gång.:D Sen har jag den långa stubinen som kräver rätt stora grejor, men när den är antänd då j*klar, då är det t.o.m så sambon flyr fältet. Ett mycket oroväckande tecken är att jag blir tyst (det är jag _aldrig_ annars!).:D Som tur är antänds den långa stubinen bara ett par gånger om året, kanske tur det med tanke på blodtrycket :o

Jag har det så bra att jag kan skryta med att ha TVÅ stubiner.;) Dels den jättekorta som sambon bara älskar att antända (senast ikväll faktiskt), genom att reta mig. Han är lillebror så han vet precis vilka knappar han ska trycka på för att få igång mig och det funkar varje gång.:D Sen har jag den långa stubinen som kräver rätt stora grejor, men när den är antänd då j*klar, då är det t.o.m så sambon flyr fältet. Ett mycket oroväckande tecken är att jag blir tyst (det är jag _aldrig_ annars!).:D Som tur är antänds den långa stubinen bara ett par gånger om året, kanske tur det med tanke på blodtrycket :o
Min brinner typ aldrig av. Visst kan jag surna till men typ aldrig så där ordentligt. Jag tror den har brunnit av en gång sen jag och sambon träffades och då höll vi på att gå isär. Hans stubin har jag bara hört andra berätta om, då blir han helt svart i ögonen. Är nog lika bra att vi inte lyckas tända varandras då hade det väl blitt ett nytt Tjernobyl och massivt blodbad :D:rofl:

Min häst löste effektivt mina bekymmer över hur mina vita ridbyxor ska gå att knäppa.
Ett aktivt överben och minst 3 v skritt/jogga.

Hade ju kunnat komma lite närmare sommaren när hagarna torkat upp.
Men tappar han skor får han väl vara barfota i leran...

@Omega och @Elin_B, jag försöker hålla igång hästen 5-6 dagar i veckan, har skaffat medryttare två gånger i veckan och det kommer antagligen utökas till 3 dagar i framtiden. Har heller aldrig haft medryttare tidigare och det var lite svårt att bestämma mig för det i starten. men nu är jag jätteglad för mina två lediga dagar. Tom så jag får tid till att träna lite på gymmet nu också!
Än så länge funkar det med stallarbete och ridning även om kvaliteten på ridningen inte är vad den har varit från min sida. Magen tar inte i framvalvet ännu, däremot börjar det bli lite bökigt att hoppa av :angel:

För mig funkar bara löslongering nu har jag fått inse, ALLT annat gör ont i framfogen, kan knappt gå ibland, märker dock skillnad om jag verkligen tar det riktigt lugnt, då har jag i alla fall inte konstant ont även när jag t ex ligger ner och så. Lite svårt att få ihop med hästägandet! Har nu i alla fall hittat en tjej som verkar bra som ska komma och rida 3 gånger/vecka mot betalning, då vet jag att han får ordentlig motion tre dagar och sen får jag försöka löslongera minst två dagar, mer än så tycker han blir så tråkigt så vet inte om det är någon vits då ;) Men lite löshoppning kan jag nog lägga in emellanåt också (om jag får hjälp att plocka fram och av :angel:). Vill gärna att min häst går 6 dagar per vecka, då bör han hållas på mattan :)

Idag gick jag in i vecka 27, woho! Åh vad jag längtar efter bebis nu! Försöker att längta till vecka 30 till att börja med, det ligger ju inte så långt bort :)
Innan jag blev gravid och i början av graviditeten kände jag att jag verkligen ville ta vara på gravidtiden och njuta av det, nu känner jag bara att jag vill att det ska gå fort!

Imorgon ska vi åka och titta på barnvagnar! Har någon tips om någon större butik i Stockholms- eller Uppsalaområdet som säljer vagnar? Vill gärna besöka någon med stort utbud så att man får klämma och känna på flera olika modeller, har ingen aning om vart det är bäst att åka. Vi har en bra bit så skulle vara bra att få det klart imorgon. Tips!?

Idag gick jag in i vecka 27, woho! Åh vad jag längtar efter bebis nu! Försöker att längta till vecka 30 till att börja med, det ligger ju inte så långt bort :)
Innan jag blev gravid och i början av graviditeten kände jag att jag verkligen ville ta vara på gravidtiden och njuta av det, nu känner jag bara att jag vill att det ska gå fort!

Imorgon ska vi åka och titta på barnvagnar! Har någon tips om någon större butik i Stockholms- eller Uppsalaområdet som säljer vagnar? Vill gärna besöka någon med stort utbud så att man får klämma och känna på flera olika modeller, har ingen aning om vart det är bäst att åka. Vi har en bra bit så skulle vara bra att få det klart imorgon. Tips!?
Vi har precis beställt vår från Babyland och de ska ha butik i Stockholm (var vet jag inte då vi bor i Skåne, fick beställa på vinst och förlust då inga affärer här nere har den vagnen)

Oj vecka 27! Vad långt före mig du är. Jag gick in i vecka 18 idag :)

Babyproffsen i Barkarby var bra när vi tittade på vagn förra gången. Big Baby i Sollentuna tror jag har en del. Lekmer i Barkarby har förvisso en hel del inne (iaf när jag varit där) men det är trångt och kaosigt där. Man behöver lite svängrum för att testa vagnar och vill gärna kunna fråga personalen om olika saker.

Även jag går in i v 27 idag och liten visar inga tecken på att vilja komma ut.:banana: Tyvärr vill de inte släppa hem mig då tappen hade kortats ytterligare i torsdags. Jag räknar med att vara kvar ett bra tag framöver... I april kan jag i alla fall flytta tillbaka till mitt vanliga sjukhus och med lite tur få vara hemma eftersom det bara tar en kvart dit hemifrån. :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 099
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar