Sommarföräldrar 2017

Även jag går in i v 27 idag och liten visar inga tecken på att vilja komma ut.:banana: Tyvärr vill de inte släppa hem mig då tappen hade kortats ytterligare i torsdags. Jag räknar med att vara kvar ett bra tag framöver... I april kan jag i alla fall flytta tillbaka till mitt vanliga sjukhus och med lite tur få vara hemma eftersom det bara tar en kvart dit hemifrån. :)
Skönt såklart att lillen inte verkar ha brått ut trots allt, men det låter fruktansvärt segt att behöva vara kvar på sjukhusets ända till april. Har du saker att sysselsätta dig med?

Skönt såklart att lillen inte verkar ha brått ut trots allt, men det låter fruktansvärt segt att behöva vara kvar på sjukhusets ända till april. Har du saker att sysselsätta dig med?

Lite segt är det men fick hit en bärbar dator igår då jag kan spela lite och roar mig med att virka och läsa. Idag fick jag till och med tillåtelse att gå utanför avdelningen själv men det brukar variera lite med vilken läkare som dyker upp på ronden. :p Hon sade till och med att jag kunde fått några timmars permission och åka hem om jag bott närmare.

Haha! Jag vet inte om det är bättre precis men jag blir arg! Inte så lite arg heller (sydländskt temperament). Nån gång blev jag arg för en så fjantig grej att sambon började skratta åt mig, då kom jag på mig själv hur jag måste låta ibland. Stackars sambo :angel: (Drar mig till minnes att det var nåt så trivialt som att han körde med fel växel i eller nåt sånt, skäms när jag tänker på det :o)
Alltså, jag behöver inte vara gravid för att bli arg på sambon när han kör på fel växel.
"Du hööööör väl hur arg bilen är!?"
Det gör han inte :o :p

Alltså, jag behöver inte vara gravid för att bli arg på sambon när han kör på fel växel.
"Du hööööör väl hur arg bilen är!?"
Det gör han inte :o :p
Haha ungefär så gick diskussionen i bilen, men i en "ganska" hätsk ton ("Varför kör du på fel växel, för att jävlas med mig eller? Du vet att jag hatar när du gör det!"), typ :angel:

Hmm det var någon av er som smög in i vårtråden och ville veta lite mer om Stokke Trailz. Jag minns bara inte vem. :p Tänkte att jag säger till att jag har gått hem vagnen nu om det är någon som vill veta mer. :)

Brukar inte gå runt och vara nojig direkt men idag fick jag en påminnelse om hur snabbt olyckor sker. Skulle kontrollera juvret på min dräktiga märr i förmiddags när unghästen utan att jag märker det kommer fram och gör ett utfall mot den jag står och kollar. Självklart så flyttar sig tjockisen men hon kunde bara ta vägen åt ett håll och där stod jag. Blev omkullknuffad i leran, hade inte en chans.
Allt gick bra men hann se unghästen (som är riktigt lätt i rumpan och extremt energisk) vända på en femöring och dra iväg i ett race, som tur väl utan bocksprång för en gångs skull. Hade de rykt ihop hade mitt huvud hamnat emellan. :crazy:

Hade nog reflekterat mindre över det om jag inte haft en bebis i magen men nu blev jag medveten om att de farligaste situationerna är de där du inte kan förutspå att nåt ska hända.

• Gilla
Reactions: Ray
Hmm det var någon av er som smög in i vårtråden och ville veta lite mer om Stokke Trailz. Jag minns bara inte vem. :p Tänkte att jag säger till att jag har gått hem vagnen nu om det är någon som vill veta mer. :)
Det var jag! :) Nöjd så här långt? Vi skulle gärna köpa en, men det är ju ganska mycket pengar så vi funderar fortfarande. Var det lång leveranstid?

Brukar inte gå runt och vara nojig direkt men idag fick jag en påminnelse om hur snabbt olyckor sker. Skulle kontrollera juvret på min dräktiga märr i förmiddags när unghästen utan att jag märker det kommer fram och gör ett utfall mot den jag står och kollar. Självklart så flyttar sig tjockisen men hon kunde bara ta vägen åt ett håll och där stod jag. Blev omkullknuffad i leran, hade inte en chans.
Allt gick bra men hann se unghästen (som är riktigt lätt i rumpan och extremt energisk) vända på en femöring och dra iväg i ett race, som tur väl utan bocksprång för en gångs skull. Hade de rykt ihop hade mitt huvud hamnat emellan. :crazy:

Hade nog reflekterat mindre över det om jag inte haft en bebis i magen men nu blev jag medveten om att de farligaste situationerna är de där du inte kan förutspå att nåt ska hända.
Jag blev väldigt medveten om brötiga hästar när magen blev större. För det är lätt hänt att bli klämd och knuffad och man blir ju vad det lider klumpigare och får sämre balans.
Så just i hanteringen av hästar var jag mycket mer vaksam och försiktig än vad man är i vanliga fall.

Det var jag! :) Nöjd så här långt? Vi skulle gärna köpa en, men det är ju ganska mycket pengar så vi funderar fortfarande. Var det lång leveranstid?

Nu har jag bara kört den 50 m och kört hem den men än så länge är jag verkligen supernöjd. Den är så skön att köra och den är väldigt smidig trots att den är så stor.
Jag kunde lätt lyfta in den i bagagen trots svår foglossning och stor mage i vägen. Kompisens barnvagn kunde jag knappt rubba förra veckan. Och alla funktioner funkar superbra tycker jag.

Vi beställde chassi plus liggdel nu. Vi tänkte att vi köper sittdelen när det börjar bli dags för den. Enligt affären hade de ca 5 v leveranstid men vagnen kom redan efter en vecka. Det är ju dessutom 3 års garanti och det är skönt att ha tycker jag.

Nu har jag bara kört den 50 m och kört hem den men än så länge är jag verkligen supernöjd. Den är så skön att köra och den är väldigt smidig trots att den är så stor.
Jag kunde lätt lyfta in den i bagagen trots svår foglossning och stor mage i vägen. Kompisens barnvagn kunde jag knappt rubba förra veckan. Och alla funktioner funkar superbra tycker jag.

Vi beställde chassi plus liggdel nu. Vi tänkte att vi köper sittdelen när det börjar bli dags för den. Enligt affären hade de ca 5 v leveranstid men vagnen kom redan efter en vecka. Det är ju dessutom 3 års garanti och det är skönt att ha tycker jag.
Låter bra :up:

Vi har precis beställt vår från Babyland och de ska ha butik i Stockholm (var vet jag inte då vi bor i Skåne, fick beställa på vinst och förlust då inga affärer här nere har den vagnen)

Oj vecka 27! Vad långt före mig du är. Jag gick in i vecka 18 idag :)

Babyproffsen i Barkarby var bra när vi tittade på vagn förra gången. Big Baby i Sollentuna tror jag har en del. Lekmer i Barkarby har förvisso en hel del inne (iaf när jag varit där) men det är trångt och kaosigt där. Man behöver lite svängrum för att testa vagnar och vill gärna kunna fråga personalen om olika saker.

Tack för tipsen! Det slutade med att vi åkte till Barkarby och tittade i fyra olika butiker, blev köp på Barnens Land, bra service och vi fick ta hem skyltexemplaret (som var det sista av 2016 års modell, de nya som skulle komma var förstås 2017 och skulle blivit mycket dyrare) till ett rabatterat pris :) Helt perfekt!
Det blev en Silver Cross Sleepover, såå himla fin! Vi provade en hel del i de olika butikerna, men fastnade för denna då fjädringen var riktigt bra i jämförelse och den hade fyra stora, fasta lufthjul. Den ser riktigt stor och tung ut men var förvånansvärt lätt att fälla ihop och rymdes bra i bagaget på min lilla bil ändå :) Hade jag t ex bott i Stockholms innerstad hade jag definitivt tänkt annorlunda och valt en lättare modell, men vi bor lantligt med mycket ojämna skogsvägar och det är där vi kommer röra oss mest, så det känns väldigt bra!

Aaah, hur lägger man in bilder i inlägg?! Ja ja, jag får väl hålla mig från att visa vagnen ett tag till :) Så skönt att ha det fixat bara, jag behöver göra sånt för att kunna slappna av :)

Jag blev väldigt medveten om brötiga hästar när magen blev större. För det är lätt hänt att bli klämd och knuffad och man blir ju vad det lider klumpigare och får sämre balans.
Så just i hanteringen av hästar var jag mycket mer vaksam och försiktig än vad man är i vanliga fall.

Är med lite nojig. Har en dräktig märr som det ska börja fölvakas på snart. Inte så himla sugen kan man lugnt säga! Ser såklart fram emot föl men vaknätter i stallet långt hemifrån - njae... Hon är iofs lugnare än vanligt nu när hon är högdräktig men hon är ganska ohanterad och valpig. Fick henne som 4åring, då hade hon bara gått in och ut i hage utan sällskap :( Nu är hon 8 men fortfarande ganska valpig och klumpig och STOR. Igår flög hon in i mig då hon blev rädd för en traktor och jag blev så mycket ilsknare än vad jag blir i normala fall just för att man blir rädd.

Även min gamle skruttvalack som gör glädjeskutt vilket han ALLTID gjort, och som aldrig gör det för att vara dum, har fått höra ett och annat. Fattar de inte att de måste vara rädd om en...?

Hade en medryttare på G. Hon lät så himla taggad efter att hon provridit men kom sen fram till att stallet låg för avsides för hennes smak. :(

Är med lite nojig. Har en dräktig märr som det ska börja fölvakas på snart. Inte så himla sugen kan man lugnt säga! Ser såklart fram emot föl men vaknätter i stallet långt hemifrån - njae... Hon är iofs lugnare än vanligt nu när hon är högdräktig men hon är ganska ohanterad och valpig. Fick henne som 4åring, då hade hon bara gått in och ut i hage utan sällskap :( Nu är hon 8 men fortfarande ganska valpig och klumpig och STOR. Igår flög hon in i mig då hon blev rädd för en traktor och jag blev så mycket ilsknare än vad jag blir i normala fall just för att man blir rädd.

Även min gamle skruttvalack som gör glädjeskutt vilket han ALLTID gjort, och som aldrig gör det för att vara dum, har fått höra ett och annat. Fattar de inte att de måste vara rädd om en...?

Hade en medryttare på G. Hon lät så himla taggad efter att hon provridit men kom sen fram till att stallet låg för avsides för hennes smak. :(
Trist med medryttaren!

Och nej tyvärr- hästar fattar faktiskt noll om att ta hand om en.
Förra graviditeten snubblade min häst och kasade typ 2m på knäna på ridbanan. Tidigt grav så jag hade inga balansproblem och allt gick bra. Men tänkte sen att om det händer med stor mage är det inte lika lätt att hålla balansen o hälsa om jag trillat fram hade han kanske inte kommit upp lika lätt heller.

Man blir försiktigare...

In i v. 28 idag och vi fortsätter på temat att vakna omkring 3.30 varje natt... :devil: Får dessutom oftare kram i underbenen, inatt vaknade jag av kramp i vaden, när jag sträckte ut vaden fick jag istället kramp på framsidan på skenbenet... Men annars mår jag bra och ridningen funkar fortfarande så ska inte klaga! :)

Igår fick vi köpt första saken till liten, ett skötbord/byrå så idag ska jag försöka stuva undan några av alla de kläder vi har liggande i plastpåsar på golvet :angel:

Hmm, varför kan inte BM skicka in moderskapsintyg elektroniskt till FK? Eller görs det faktiskt på en del sjukhus? :cautious: Det måste ju vara mycket enklare för alla tycker jag. Nu sitter jag med problemet att jag har 1.5 km till FK:s kontor och tänker absolut inte försöka ta mig dit själv men det känns fruktansvärt slösigt att skicka in det med post. Skulle vara skönt att ha det gjort...

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 099
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka