Sommarföräldrar 2017

När kände ni de första rörelserna? Går in i vecka 19 på lördag och ikväll kände jag nåt som kanske kanske var bebis. Kändes som en kurrande mage men ner mot ljumsken typ, försvann fort också :)
Jag kände inte förrän i v20, då var det plötsligt tydliga buffar som både gick att se och känna på utsidan.

Och jag har känt fladder sen v 15!

Sååå trött och blä idag. Massor på jobbet. Hästen hinner jag inte alls. Familjen orkar jag knappt med. Alla ska planera och strukturera och när ska vi ditten och när ska vi datten. Och jag vill mest sitta i ett hörn och trotsäta brieost och dricka rödvin. Och ta dagen som den kommer.

Jag kände inte förrän i v20, då var det plötsligt tydliga buffar som både gick att se och känna på utsidan.
Spännande, hoppas jag också får känns snart. Nu när jag vaknade så hade bebis kravlat sig ner längst ner i magen tror jag, uppe är det helt mjukt och sen blir det hårt. :)

@BobberiBoo & @malumbub Tack för svar (även om jag hade önskat ett annat svar!)

Ska inte till BM fören om typ 4-5 veckor men kanske borde ringa för att få lite hjälp? Det känns så jäkla tidigt bara! Åh vad värdelöst! Kan det gå tillbaka och bli bra igen under graviditeten?
Jag hade foglossningssmärtor under en vecka i min förra graviditet, och även lite känningar någon vecka efter det. Jag passade min kompis häst den veckan och det var antagligen det som gjorde att foglossningen bröt ut. Men sen försvann det och jag hade inte mer problem efter det, mer än små känningar då och då. Nyckeln var helt enkelt att inte bra särskilt aktiv, även om det såklart är trist om man är van vid ert aktivt liv. Promenader gick dock bra så det fortsatte jag med. Så det behöver inte innebära stora besvär under hela graviditeten men lyssna på din kropp så ska det nog gå bra :)

Sååå trött och blä idag. Massor på jobbet. Hästen hinner jag inte alls. Familjen orkar jag knappt med. Alla ska planera och strukturera och när ska vi ditten och när ska vi datten. Och jag vill mest sitta i ett hörn och trotsäta brieost och dricka rödvin. Och ta dagen som den kommer.
Åh, brie och rödvin :love:! Tänkte imorse på att det hade varit himla gott att unna sig. Sen kom jag på att jag var gravid ;).

Vi har en fantastisk chark i min ica-butik. Undrar vad personalen tänker när jag står där och dreglar över alla salamis och ostar (brie och chevré...mums!!) för att sedan bara gå därifrån. Jag var en trogen stamkund där innan. :p Vinet klarar jag mig utan efter min akuten-upplevelse i somras.:cautious:

Jag är mer mentalt sugen på Tryffelsalami, Parma och Chevre. Men i praktiken så vill kroppen inte ha det.

Idag ska jag till läkaren, för att förlänga sjukskrivningen. Bara det är mentalt utmattande.

Ikväll åker sambon och hämtar vår nya bil. Det ser jag mer fram emot :love:

Jag har blivit väääldigt försiktig med att sträcka på mig i sängen för då kommer det direkt! :wtf:

Exakt så för mig med, om jag sträcker ut så kommer kramperna! :wtf:

Åh, exakt så känner jag med! Och brieost och vin har jag varit sugen på i många veckor nu :o Trodde verkligen inte att jag skulle sakna alkoholen under graviditeten då jag inte dricker särskilt mycket annars, men de senaste veckorna har jag verkligen gått och suktat efter att få beställa en fördrink vid restaurangbesök eller att ta ett glas vin med sambon till middagen..
Nåja, exakt tre månader kvar av graviditeten nu! Hoppas ungen kommer på utsatt datum :D

Ställer en fråga här eftersom i min tråd (höstföräldrar 2017) har vi inte kommit lika långt :p

Har ni haft foglossning? Hur känns det? Sen i fredags har jag ont på en punkt i vänster skinka, ju mer jag går desto mer ont gör det. Om jag sitter eller ligger känns det inte av. Det är som hugg och känns mest när benet är långt framför eller bakom kroppen. Det strålar inte ner i benet.

Alltså, jag är bara i vecka 15, kan det redan vara foglossning? Och kan det vara på bara ena sidan?
Det kan absolut vara foglossning. För mig kändes det som att någon stack in en kniv i svanskotan. Så det kan ju vara väldigt olika.

Jag är mer mentalt sugen på Tryffelsalami, Parma och Chevre. Men i praktiken så vill kroppen inte ha det.

Idag ska jag till läkaren, för att förlänga sjukskrivningen. Bara det är mentalt utmattande.

Ikväll åker sambon och hämtar vår nya bil. Det ser jag mer fram emot :love:
Funkar med chevre oxå. Men den har jag kört på rödbetor i ugnen...
Skinkan kan man frysa innan!

Är det någon av er som badat bubbelpool/badkar under graviditeten?
Glömde fråga min BM om detta sist jag var där. Vi flyttade in i vårt nya hus i december och har både bastu och bubbelbadkar. Bastat har jag gjort några gånger och förstått det som att det är helt okej, har hört så olika gällande varma bad så har inte vågat inviga badkaret men är himla sugen.. Är det någon som fått svar från en tillförlitlig källa angående detta? Google har alla möjliga varianter på svar :p

Funkar med chevre oxå. Men den har jag kört på rödbetor i ugnen...
Skinkan kan man frysa innan!

Ja det ligger faktiskt parma i frysen och väntar utifall det skulle komma ett infall..
Chevre är jag inte så förtjust i när den gått förlänge i ugnen tyvärr. Den ska bara få lite färg, och nu måste den ju bubbla och ha sig.

• Gilla
Reactions: Ray
Jag har dragit på mig en förkylning och känner mig allmänt hängig idag. Var länge sen jag var sjuk nu så det var väl på tiden..
Har ni vaccinerat er mot influensa? Pratade med min BM-kompis, hon sa att man rekommenderar gravida att vaccinera sig då vi tillhör riskgruppen? Jag har inte hört ett pip om det från min riktiga BM och nu är det typ för sent, säsongen för influensa är i princip över.

Jag har dragit på mig en förkylning och känner mig allmänt hängig idag. Var länge sen jag var sjuk nu så det var väl på tiden..
Har ni vaccinerat er mot influensa? Pratade med min BM-kompis, hon sa att man rekommenderar gravida att vaccinera sig då vi tillhör riskgruppen? Jag har inte hört ett pip om det från min riktiga BM och nu är det typ för sent, säsongen för influensa är i princip över.
Nu är det inte lönt att vaccinera sig, just eftersom säsongen nästan är slut. Rekommendationen gäller innan en influensasäsong. Vaccinerade mig när jag väntade sonen men det var i november och högst aktuellt :)

Jag har inte vaccinerat mig och kommer inte görat heller. Känns som influensasäsongen börjar ebba ut, det värsta iaf. Sen har jag inte fått ta vaccinet förrens nu, och nu känns det lite sent.
Med sonen tog jag det, men då tog jag det redan i december..

Ja men skulle inte gjort det nu, känns lite sent.

@Fritidsryttare nej jag vacc mig inte. Tyckte inte det behövdes, så länge man är lite extra noga med att tvätta händerna med jämna mellanrum under dagarna och inte hångla upp var och varannan människa så klarar man sig nog för det mesta. OM man inte är sån som väldigt lätt blir sjuk vill säga.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 099
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?

Omröstningar