Sommarföräldrar 2017

Vad är det som gör att holk måste säga till gravida " vad stor du blivit"?
Jag bara hatar det. Blir så jävla provocerad av dom orden. Finns det nån som gillar att höra det? Måste man ens kommentera? Oftast är det andra kvinnor som kommenterar och det gör det ännu konstigare. Förra gången när en sa så på jobbet kontrade jag med " gud jag tänkte säga samma till dig" och hon blev rätt förnärmad. Men har inte upprepat kommentaren så det är inget jag ångrar. Men jag förstår inte ??
1. Varför ens kommentera?
2.om man måste kommentera hur andra ser ut så säg nåt snällt. Fin tröja, färgat håret? Vad fin mage du har möjligen.
Men vad stor du är:banghead::arghh::rage:

Vad är det som gör att holk måste säga till gravida " vad stor du blivit"?
Jag bara hatar det. Blir så jävla provocerad av dom orden. Finns det nån som gillar att höra det? Måste man ens kommentera? Oftast är det andra kvinnor som kommenterar och det gör det ännu konstigare. Förra gången när en sa så på jobbet kontrade jag med " gud jag tänkte säga samma till dig" och hon blev rätt förnärmad. Men har inte upprepat kommentaren så det är inget jag ångrar. Men jag förstår inte ??
1. Varför ens kommentera?
2.om man måste kommentera hur andra ser ut så säg nåt snällt. Fin tröja, färgat håret? Vad fin mage du har möjligen.
Men vad stor du är:banghead::arghh::rage:

Eller hur, tycker själv det är jobbigt att gå upp i vikt och bara bli större och större och oansett vad omgivningen säger så tycker jag inte att min mage är fin eller att jag är fin med mage (vilket jag ologiskt nog kan tycka andra gravida är). Kommentarer om att man har blivit stor gör det liksom inte bätre....

Eller hur, tycker själv det är jobbigt att gå upp i vikt och bara bli större och större och oansett vad omgivningen säger så tycker jag inte att min mage är fin eller att jag är fin med mage (vilket jag ologiskt nog kan tycka andra gravida är). Kommentarer om att man har blivit stor gör det liksom inte bätre....
Nej det gör inget bättre. Finns väl dom som inte tar illa upp men varför är det så roligt att säga? Vad stor du blivit, oj vad du växer, nu börjar du bli tjock.
Nej låt mig vara!

Vilken helg!! Sonen har pendlat mellan 38grader och 41grader i feber hela helgen. Varit som ett plåster på mig, inte det lättaste när man själv mår skit.. Pappa duger såklart inte när han blir såhär, då är det bara mamma som gäller. Jobbigt för sambon också såklart, som blir ratad och inte kan hjälpa så mycket som han skulle vilja..
Skulle bara vilja snabbspola fram tiden till slutet av augusti/början av september till bebis är här!

Vilken helg!! Sonen har pendlat mellan 38grader och 41grader i feber hela helgen. Varit som ett plåster på mig, inte det lättaste när man själv mår skit.. Pappa duger såklart inte när han blir såhär, då är det bara mamma som gäller. Jobbigt för sambon också såklart, som blir ratad och inte kan hjälpa så mycket som han skulle vilja..
Skulle bara vilja snabbspola fram tiden till slutet av augusti/början av september till bebis är här!
Stor medlidande kram!
Och är helt med på spola fram. Kör!!

Idag fick jag första tjockis-kommentaren... förvisso av en kompis, och jag är inte den som tar illa upp, men kom att tänka på att ämnet tagits upp här.
Tultade runt och trodde jag skulle vara hästskötare, det gick inget vidare. Inte så mycket för att magen var i vägen som att den sabla förkylningen gjorde mig alldeles tjock i huvudet och mosig så jag stod mest och hängde och tyckte synd om mig själv. Kompisen klarade sig ändå och vann årets debut i MSV B:5. :)
Kom hem med inställningen att jag skulle lägga mig och vila, men drog igång med ett städrace av hela huset istället, så nu lär jag må ännu sämre imorgon.:grin: Lyckades dessutom halka i vår trappa riktigt illa. Tack och lov gled jag bara på rumpan så magen klarade sig men jag lär inte kunna gå imorgon, och jag har ett blåmärke under ena nageln.:down: Tror det får bli att sätta halkskydd på trappstegen framöver för de är verkligen snorhala...

Tur att det inte gick värre när du halkade @Fritidsryttare ! Se till att sätta halkskydd, hala trappor är så himla nervöst tycker jag :nailbiting:

I fredags gick jag in i tredje trimestern, vecka 28! Just nu är jag dock sååå oerhört otålig, vill bara spola fram tiden tills dess att bebis kommer! Eller åtminstone till maj när jag går på ledigt och det förhoppningsvis är bättre väder (även om en inte kunnat klaga på vädret här de senaste dagarna). Allt känns bara så himla tråkigt just nu! Foglossning och ingen ork till att vara särskilt fysiskt aktiv, samtidigt så uttråkad av att bara vara hemma.. Och att jobba! Jag trivs mycket bra med mitt jobb i vanliga fall, men nu är det som att jag inte kan se poängen med det alls. Räknar ner dagarna till bf och ber att bebis inte vill stanna kvar i magen så himla mycket längre än så. 87 dagar kvar nu..

En ljuspunkt är dock den ryttare som numera håller igång min häst 3 dagar/vecka. Hon verkar superbra och häst är så nöjd! Förra veckan tog hon fyra dagar istället för tre och igår, när det tyvärr blivit lite sent och mörkt för att rida ut, ställde hon sig och masserade hästen i över en timme istället :love: Han var i himmelriket. Men det här med att vara känslig för att stå alltså, för en och en halv vecka sedan bråkade han i allt och efter att ha motionerats ordentligt sedan dess står han nu och sover i stallgången när man pysslar och är lugn som en filbunke i allt ;) Det är ju skönt att problemen löser sig med lite motion, men hade ju varit ännu skönare om han kunde chilla lite emellanåt :banghead:;)

Nästa vecka för mig @hvala

Härligt att det går bra med hästen @Omega !
Min ska ju bara skritta i två veckor till och jag tappade all sug efter diverse skit på jobbet och en otroligt jobbig tid just nu på det privata planet dessutom. Han får gå i hagen och så går vi typ 15 promenad . Lustigt nog är han hur cool som helst. Ingen skillnad alls.

Härligt att det går bra med hästen @Omega !
Min ska ju bara skritta i två veckor till och jag tappade all sug efter diverse skit på jobbet och en otroligt jobbig tid just nu på det privata planet dessutom. Han får gå i hagen och så går vi typ 15 promenad . Lustigt nog är han hur cool som helst. Ingen skillnad alls.

Skönt att din häst är som vanligt Ray! Jag skulle älska att ha en häst som kan gå i hage en period och vara nöjd ändå. Om du inte har någon motivation nu och hästen verkar klara det bra så skulle jag inte ha dåligt samvete om jag var du, det kommer säkert perioder när den inte alls bara vill ta det lugnt i hagen så bättre att spara energin tills dess ;):angel:

Lite avis på er som ska på RUL snart, så härligt att få se den lilla! Hoppas att ni får med er fina bilder (om ni tänkt ta bilder)! Vi fick riktigt konstiga bilder på inzoomat lårben osv men de hänger på kylskåpet ändå :D

Skönt att din häst är som vanligt Ray! Jag skulle älska att ha en häst som kan gå i hage en period och vara nöjd ändå. Om du inte har någon motivation nu och hästen verkar klara det bra så skulle jag inte ha dåligt samvete om jag var du, det kommer säkert perioder när den inte alls bara vill ta det lugnt i hagen så bättre att spara energin tills dess ;):angel:
Ja ska han bara skritta blir det ju lite skit desamma... Kan liksom inte motivera mig till att ta på sadel och träns för att sitta och skritta .
Kanske nästa vecka.

Jag ska dit tisdag 21 så jag fick ju kolla kalendern haha:o
Man ska _inte_ lita på mig och dagar alltså, jag är så vimsig.:p Skulle vara hästskötare igår söndag, men kompisen hade för en gångs skull skrivit fel dag (lördag) i ett mess till mig som jag läste lite i all hast. Så när jag körde dit i lördags och såg att transporten inte var framkörd och stallet tomt så ringde jag mamma och bara "jaha, nu har jag tagit fel på dag igen, det är så typiskt mig", och hon kunde bara instämma. :rofl: Det var först när jag kom hem som jag såg att jo, det var faktiskt kompisen som skrivit fel för en gångs skull, jag bara förutsatte att det var jag som var vimsig som vanligt. ;)

Har ett gigantiskt blåmärke på ena skinkan efter gårdagens fall men i övrigt har jag klarat mig hyfsat, är så glad att magen klarade sig. Gick långpromenad med hunden (som jag för övrigt är väldigt ovän med för tillfället, skendräktig som hon är :rage:) och kände i slutet att det började bli lite stelt och ömt i nederdelen av magen, får vara glad om det inte blir värre.

Sambon verkar trots allt komma hem på onsdag, det blev oväder så de flyger hem från Shetlandsöarna och byter besättning innan jobbet. Happy me :D

Går in i vecka 20 på lördag och har haft mensvärk sista dagarna, tror jag hade en sammandragning igår också för magen liksom knöt ihop sig som en boll och blev hård. Kommer och går lite med värken, och den är inte jättestark på något vis men jag känner den helt klart. Antar att det är vanligt runt den här tiden?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 096
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?
  • Hålvägg

Omröstningar