Sommarföräldrar 2017

Sonen vaknade strax efter 05 och skrek och grät, antagligen nya kindtänder som gör ont :down:
Hua jag är så trött.. Vill inget hellre än att somna om men så måste jag vänta med att lämna honom på förskolan minst 2h innan det känns okej :meh:
Och illamåendet blir ännu värre när jag är trött :yuck:
Blev iaf fortsatt sjukskriven till 2/4 till att börja med..

Jaha ja.. Såklart.. Han har ju feber :banghead:
Och just idag när sambon är på jobb hos en kund på andra sidan stan och verkligen inte kan vabba :crazy: Vilket :turd:!!

Sambon berättade att han kan handla bebiskläder när han är borta på jobb till en betydligt billigare peng än hemma. Tror det blir att skicka iväg honom på uppdrag minsann :sneaky:
Varit inne och spanat lite på Emmaljungas Superviking igen och deras liggdel från i år, Outdoor i tyget Timber. är ruskigt snygg alltså, men det blir så galet dyrt. Rent idiotiskt att köpa nytt också med tanke på hur mycket stall och djur den stackars vagnen ska utstå.. Dessutom ska vi köpa ny bil här i veckan så får verkligen försöka hålla mig.

Jaha ja.. Såklart.. Han har ju feber :banghead:
Och just idag när sambon är på jobb hos en kund på andra sidan stan och verkligen inte kan vabba :crazy: Vilket :turd:!!
Åh stackare! Jag hade en liknande natt+dag igår och det var jättejobbigt även utan illamående och kräkningar! Hoppas ni kan sova tillsammans, du och sonen!

Sambon berättade att han kan handla bebiskläder när han är borta på jobb till en betydligt billigare peng än hemma. Tror det blir att skicka iväg honom på uppdrag minsann :sneaky:
Varit inne och spanat lite på Emmaljungas Superviking igen och deras liggdel från i år, Outdoor i tyget Timber. är ruskigt snygg alltså, men det blir så galet dyrt. Rent idiotiskt att köpa nytt också med tanke på hur mycket stall och djur den stackars vagnen ska utstå.. Dessutom ska vi köpa ny bil här i veckan så får verkligen försöka hålla mig.
Jag beställde en superviking med outdoor chassit och citykorg i outdoor timber färg i onsdags:love: Sittdelen beställer jag när den behövs så då delas kostnaden upp lite:up:

Åh stackare! Jag hade en liknande natt+dag igår och det var jättejobbigt även utan illamående och kräkningar! Hoppas ni kan sova tillsammans, du och sonen!

Ta k.. Vi sov 3h.. Stackaren vakna med höf feber och bara grät. Vill inte äta och bara ligga på mig, inte optimalt när man mår illa :arghh:

Mina graviditetshormoner uppskattade _inte_ att få veta att sambon blir sen hem från jobbet denna omgång också. Vi skulle köpt bil på torsdag och hälsat på min mormor som är dålig. Nu får jag åka själv och fixa det. :banghead:

Jag har en super viking till sonen :love: Som jag fullkomligt älskar.. Känner lite sorg över att behöva byta ut den..
Kommer behöva en syskonvagn och har inte bestämt mig vad det blir än.
Står mellan en bugaboo donkey dou eller en emmaljunga viking double 735. Men ser fördelen med att man kan skjuta ihop donkeyn till monoläge ifall man ska iväg med bebis själv. Blir det Vikingen kommer jag behöva behålla super vikingen och skaffa en liggdel, och jag har ingen plats att förvara den vagn som inte används.
Besluts ångest deluxe!!

oj nu börjar jag känna mig osäker, är i v.20 och ska kolla på en vagn på söndag. Men jag funderar på om det är förtidigt att börja kolla på vagnar och spjälsängar eller ska man ha babynest?

oj nu börjar jag känna mig osäker, är i v.20 och ska kolla på en vagn på söndag. Men jag funderar på om det är förtidigt att börja kolla på vagnar och spjälsängar eller ska man ha babynest?
Vagnar kan ta en hel evighet innan man hittat rätt. Man måste alltid kompromissa om något med dem nämligen så helt klart inte för tidigt. :up:

Jag köpte vagnen tidigt (hittade den jag ville ha begagnad på vägen hem en dag), är än så länge nöjd (han har åkt i den kanske två gånger i liggdelen och tre gånger med babyskyddet). Babynest använder vi på nätterna då han oftast sover mellan oss i sängen (i nestet) och ibland sover han i nestet i spjälsängen som står bredvid vår säng med en sida borttagen.

Om jag tröttnar på vagnen av någon orsak så får vi väl köpa en ny (annan). Sambon har redan sett ut en i affär men det blir mycket pengar...

Och appropå det undrar jag om ni kunnat testa nya vagnen ännu. Vi ska tydligen ha syskonvagn ändå :D
Den är noga testad runt köksön här hemma :D betydligt lättare att köra än Emmaljungan, riktigt bra sufflett, mer plats för benen i sittdelen, bra utrymme under, handtag som verkligen passar alla och den fick plats i bilen bredvid hundburen. :up: Den får helt klart ok av oss och är nu hemkörd till min mor i väntan på att Liten kommer.

Lätt att fälla ihop också

Hua vilken förkylning! Legat hela eftermiddagen och känner mig allmänt dålig. Brukar aldrig bli så påverkad men körde ett rätt tufft schema igår och kom inte hem förrän midnatt så det är väl därför, kanske graviditeten påverkar också.

Det kan vara lång väntetid på barnvagnar så att börja fundera på vad man vill ha i tid är inte dåligt. :)

Jag rekommenderar verkligen babynest. Vi har nestet med bebis imellan oss på natten eftersom hon vägrar sova i spjälsängen. Hon ligger väldigt skyddad från oss då. Plus att vi lägger nestet i soffan på dagtid och kan lägga henne där när hon sover om dagarna.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 096
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård
  • Annonsera mera VII

Omröstningar