Jag behöver lite tips på foglossningsvänliga aktiviteter man kan göra med hästen, någon som har något tips? Eller tips på lite hjärngympa för häst?
Jag har fått besvär i framfogen och det gör ju så fruktansvärt ont!
I samma veva slutar förstås medryttaren.. Dessutom av den anledningen att hon börjat känna sig rädd för hästen då han blir svårhanterad när han går för lite. Nu har jag en odräglig häst (igen, han är verkligen superkänslig för att bli stående) och jag måste bara inse att jag inte klarar att rida längre. Tömkörning är också svårt men ska prova en gång till och se hur det. Det jag gör nu är löslongering så han får springa va sig lite och lite små övningar i frihetsdressyr från marken så han får tänka lite, men jag kan inte så mycket så det blir korta pass..
Åh, varför ska allt komma på en gång!? Har inte kunnat sova inatt då jag bara legat och oroat mig för hästen och även för bebis i magen då det inte blir kul att försöka få häst på banan igen nu när han börjat stöka. Är absolut inte orolig för att skada mig i vanliga fall, men nu är jag orolig för bebisen skull.. Jag är inte rädd för min häst och skulle utan vidare ha tagit tag i detta redan om det inte vore för graviditeten, helt plötsligt oroar man sig så himla mycket mer än vanligt bara..