Sommarföräldrar 2017

Vidareskickad till Linköping OM liten skulle bestämma sig för att komma ut men verkar inte vara någon fara, har ju varit lugnt hela dagen.

Är lite irriterad på att man inte får in svt på tv:n och inte kommer åt deras wifi. Tänkte ju titta på GHS när jag ändå inte har något bättre för mig. :mad:

Hoppas liten håller sig kvar därinne!!!
Vilken vecka är du i nu??

Vidareskickad till Linköping OM liten skulle bestämma sig för att komma ut men verkar inte vara någon fara, har ju varit lugnt hela dagen.

Är lite irriterad på att man inte får in svt på tv:n och inte kommer åt deras wifi. Tänkte ju titta på GHS när jag ändå inte har något bättre för mig. :mad:
Håller tummarna att liten stannar inne längre och du får åka hem:)

Puh, precis landat hemma efter en sån där superaktiv dag. Hoppas så att jag kan fortsätta vara så här aktiv ett bra tag till, förmodligen en fåfäng tanke men hoppet lever.... 4 timmar stalljobb på morgonen, därefter en timmes hundpromenad, hem och vila lite framför Världscuphoppningen (grät när jag såg Casalls runda, hej graviditetshormoner) och sen iväg 4 timmar till för att löshoppa unghästen och pyssla med de andra djuren.:p Hann dessutom med att hälsa på kompisens lille knodd en jättesnabbis, har nog aldrig sett nåt så litet förut, tänk att jag kommer ha en likadan om ett halvår? :love:

Jag hopppas det dröjer innan ni träffas!

Jag behöver lite tips på foglossningsvänliga aktiviteter man kan göra med hästen, någon som har något tips? Eller tips på lite hjärngympa för häst?
Jag har fått besvär i framfogen och det gör ju så fruktansvärt ont! :wtf: I samma veva slutar förstås medryttaren.. Dessutom av den anledningen att hon börjat känna sig rädd för hästen då han blir svårhanterad när han går för lite. Nu har jag en odräglig häst (igen, han är verkligen superkänslig för att bli stående) och jag måste bara inse att jag inte klarar att rida längre. Tömkörning är också svårt men ska prova en gång till och se hur det. Det jag gör nu är löslongering så han får springa va sig lite och lite små övningar i frihetsdressyr från marken så han får tänka lite, men jag kan inte så mycket så det blir korta pass..

Åh, varför ska allt komma på en gång!? Har inte kunnat sova inatt då jag bara legat och oroat mig för hästen och även för bebis i magen då det inte blir kul att försöka få häst på banan igen nu när han börjat stöka. Är absolut inte orolig för att skada mig i vanliga fall, men nu är jag orolig för bebisen skull.. Jag är inte rädd för min häst och skulle utan vidare ha tagit tag i detta redan om det inte vore för graviditeten, helt plötsligt oroar man sig så himla mycket mer än vanligt bara..:(

Jag behöver lite tips på foglossningsvänliga aktiviteter man kan göra med hästen, någon som har något tips? Eller tips på lite hjärngympa för häst?
Jag har fått besvär i framfogen och det gör ju så fruktansvärt ont! :wtf: I samma veva slutar förstås medryttaren.. Dessutom av den anledningen att hon börjat känna sig rädd för hästen då han blir svårhanterad när han går för lite. Nu har jag en odräglig häst (igen, han är verkligen superkänslig för att bli stående) och jag måste bara inse att jag inte klarar att rida längre. Tömkörning är också svårt men ska prova en gång till och se hur det. Det jag gör nu är löslongering så han får springa va sig lite och lite små övningar i frihetsdressyr från marken så han får tänka lite, men jag kan inte så mycket så det blir korta pass..

Åh, varför ska allt komma på en gång!? Har inte kunnat sova inatt då jag bara legat och oroat mig för hästen och även för bebis i magen då det inte blir kul att försöka få häst på banan igen nu när han börjat stöka. Är absolut inte orolig för att skada mig i vanliga fall, men nu är jag orolig för bebisen skull.. Jag är inte rädd för min häst och skulle utan vidare ha tagit tag i detta redan om det inte vore för graviditeten, helt plötsligt oroar man sig så himla mycket mer än vanligt bara..:(
Usch vad jobbigt!
Ingen kompis som kan hjälpa dig? Någon du kan betala för att rida 1-2 ggr/v ?
Löshoppa (om ngn kan hjälpa dig)
Longera över bommar?
Min häst blir oxå dryg när han inte jobbar ordentligt så jag förstår precis. Man kan liksom inte slänga upp vem som helst då så jag betalar gärna en tränare för det jobbet. En riktigt duktig ryttare löser ju en laddad häst betydligt enklare än vi andra.

Nu ska vi se om det går att se bilderna trots att de ligger från en privat Facebook-mapp? Får det inte att funka från Dropbox nämligen. Här är anledningen till varför jag blir schizo på min mage, den pendlar i storlek som bara den. På bilden där magen är lite stor är jag i vecka 16, medan jag nu i vecka 17 ser ut som vanligt. Ursäkta "nakenheten" och stöket på bilderna, tar dem alltid i samband med dusch.
16992012_1823772297648440_4344604443311824510_o.jpg

16903599_1823772944315042_3710811173268194879_o.jpg

Senast ändrad:
Nya undersökningar idag. Livmodertappen var ner på 1.7 mm från gårdagens 2.1mm, dock inte samma person som mätte. Läkaren tyckte även att den öppnat sig lite. :nailbiting: Lite mer sammandragningar idag, framförallt i morse så nu äter jag tabletter för att lugna dem lite. De sade igår att det var fullt på neo så sätter det igång blir det resa till Umeå... Tröstar mig med att mamma var öppen 1-2 cm med min syster i typ v 22 men hon stannade kvar ca 10 v till. Annars blir jag väl omhändertagen och det är full rulle på bebis. Tycker hen kan stanna minst till v 29, gärna längre.

Lägenhetsförsäljningen går lysande i alla fall. :) Högsta budet ligger en bit över det dubbla som vi gav för den. :up:

Nu ska vi se om det går att se bilderna trots att de ligger från en privat Facebook-mapp? Får det inte att funka från Dropbox nämligen. Här är anledningen till varför jag blir schizo på min mage, den pendlar i storlek som bara den. På bilden där magen är lite stor är jag i vecka 16, medan jag nu i vecka 17 ser ut som vanligt. Ursäkta "nakenheten" och stöket på den bilderna, tar dem alltid i samband med dusch.
16992012_1823772297648440_4344604443311824510_o.jpg

16903599_1823772944315042_3710811173268194879_o.jpg

Oh, vilken liten behändig mage. Vill minnas att jag var större vid den tiden även om jag inte är så himla stor.

Oh, vilken liten behändig mage. Vill minnas att jag var större vid den tiden även om jag inte är så himla stor.
Den är jättebehändig, bara det att jag inbillade mig att man ändå borde se att jag är gravid vid det här laget.:D Sen när man bildgooglar "gravid v 17" och får upp hur andra ser ut, så börjar man ju fundera men det kommer väl antar jag. Bevisligen så kan den ju växa till sig lite vissa dagar iaf.;)

Nya undersökningar idag. Livmodertappen var ner på 1.7 mm från gårdagens 2.1mm, dock inte samma person som mätte. Läkaren tyckte även att den öppnat sig lite. :nailbiting: Lite mer sammandragningar idag, framförallt i morse så nu äter jag tabletter för att lugna dem lite. De sade igår att det var fullt på neo så sätter det igång blir det resa till Umeå... Tröstar mig med att mamma var öppen 1-2 cm med min syster i typ v 22 men hon stannade kvar ca 10 v till. Annars blir jag väl omhändertagen och det är full rulle på bebis. Tycker hen kan stanna minst till v 29, gärna längre.

Lägenhetsförsäljningen går lysande i alla fall. :) Högsta budet ligger en bit över det dubbla som vi gav för den. :up:
Oj hjälp, förstår att man blir nervös, hoppas bebis bestämmer sig för att stanna kvar länge än.

Välkomnar en vrål förkylning, jippie.. som om jag inte vore tillräckligt slut :D
Hostar så kräkreflexen triggas igång så jag kräks av bara farten :yuck:

Det är tur att sonens förkylning har lagt så han är på förskolan idag så jag kan tillbringa dagen själv i soffan :angel:
Jag ska unna mig en semla idag, bageriet i närheten har kommunens godaste semlor. Lär säkert bara slicka av lite grädde och sen kräkas och så får sambon äta upp resten. men tanken på semla känns åtminstonde bra, man får va glad för det lilla :d

@Thalbaz Hur går det för er? :heart

Välkomnar en vrål förkylning, jippie.. som om jag inte vore tillräckligt slut :D
Hostar så kräkreflexen triggas igång så jag kräks av bara farten :yuck:

Det är tur att sonens förkylning har lagt så han är på förskolan idag så jag kan tillbringa dagen själv i soffan :angel:
Jag ska unna mig en semla idag, bageriet i närheten har kommunens godaste semlor. Lär säkert bara slicka av lite grädde och sen kräkas och så får sambon äta upp resten. men tanken på semla känns åtminstonde bra, man får va glad för det lilla :d

@Thalbaz Hur går det för er? :heart

Det har lugnat ner sig men jag är kvar för övervakning till slutet av veckan då de ska kolla tappen igen. Är den oförändrad får jag åka hem och ta det lugnt där istället. :banana:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 169
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 099
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar