Sommarföräldrar 2017

Så kände jag också innan jag blev gravid med sonen. Var inte alls sugen på förlossning och trodde att jag skulle vara orolig inför förlossningen. När jag sedan var gravid var jag inte orolig alls :).

Tänkte på åderbråcken du har på magen, det kan inte vara bristningar du har?

Mja, jag vet faktiskt inte? Jag bildgooglade både bristningar och åderbråck och det jag har liknar mer åderbråck. Det sitter typ nedanför brösten, man ser ett finmaskigt nät av blodkärl, som folk brukar få på benen men jag lyckas få det på magen? Det är blått liksom och syns inte jätteväl men jag ser det när jag kollar mig i spegeln.
Det sitter högt uppe och i mitten på magen också och inte på sidorna eller där nere där man brukar få bristningar. Bristningar kommer jag också få säkert vart det lider...:cool:

Mja, jag vet faktiskt inte? Jag bildgooglade både bristningar och åderbråck och det jag har liknar mer åderbråck. Det sitter typ nedanför brösten, man ser ett finmaskigt nät av blodkärl, som folk brukar få på benen men jag lyckas få det på magen? Det är blått liksom och syns inte jätteväl men jag ser det när jag kollar mig i spegeln.
Det sitter högt uppe och i mitten på magen också och inte på sidorna eller där nere där man brukar få bristningar. Bristningar kommer jag också få säkert vart det lider...:cool:
Då är det säkert åderbråck. Bristningar brukar komma längre ner tror jag. Märkligt att få det på magen dock, visste jag inte ens man kunde få :S

Så tydliga stora blå ådror hade jag sist oxå och det försvann helt så det behöver inte vara bråck. Lite läskigt bara...

Jag fick ett nätmönster över övre magen. De är nu, 4 veckor senare, nästan helt borta.

Jag gick in i vecka 15 igår och firade det med en fem timmars vandring i bergen. Mitt sällskap var som tur väldigt ovana vandrare så jag hängde bra med trots att jag flåsade och svettades mer än vanligt. Jag hoppas verkligen att jag kan fortsätta länge ännu med vandrandet eftersom jag verkar få ge upp ridandet redan. :(

Jag rider på ridskola en eller två gånger per vecka. För två veckor sedan föll jag av och landade på rumpan. Allt gick bra, trodde jag, och jag satte mig upp och fortsatte. Senare på kvällen fick jag ändå väldigt ont och det visade sig att jag hade fått inflammation i ligamenten som sitter mellan sittbenen och svanskotan. Nu två veckor senare har jag fortfarande väldigt stora problem att sitta och ju längre uppehåll jag måste ha desto osäkrare blir jag på att jag kommer att kunna rida igen under graviditeten. Jag har bara ridit i ca fyra år så balansen och kontrollen på hästryggen är ju inte den bästa och det gör mig nu smått rädd när jag vet att det bor en liten i magen.

Jaha, blödning idag igen. :( Den här gången håller de kvar mig för observation då de tyckte livmodertappen blivit kortare. Fantastiskt tajming då vi har visning av lägenheten idag. Mannen är hemma och städar det sista och får ta hand om mäklaren. Mitt kontrollbehov skriker i protest, jag vill vara hemma och övervaka det hela. :p

Jag gick in i vecka 15 igår och firade det med en fem timmars vandring i bergen. Mitt sällskap var som tur väldigt ovana vandrare så jag hängde bra med trots att jag flåsade och svettades mer än vanligt. Jag hoppas verkligen att jag kan fortsätta länge ännu med vandrandet eftersom jag verkar få ge upp ridandet redan. :(

Jag rider på ridskola en eller två gånger per vecka. För två veckor sedan föll jag av och landade på rumpan. Allt gick bra, trodde jag, och jag satte mig upp och fortsatte. Senare på kvällen fick jag ändå väldigt ont och det visade sig att jag hade fått inflammation i ligamenten som sitter mellan sittbenen och svanskotan. Nu två veckor senare har jag fortfarande väldigt stora problem att sitta och ju längre uppehåll jag måste ha desto osäkrare blir jag på att jag kommer att kunna rida igen under graviditeten. Jag har bara ridit i ca fyra år så balansen och kontrollen på hästryggen är ju inte den bästa och det gör mig nu smått rädd när jag vet att det bor en liten i magen.
Gud vad härligt det låter med vandra i bergen! Var det du som bodde på Kanarieöarna eller?

Jaha, blödning idag igen. :( Den här gången håller de kvar mig för observation då de tyckte livmodertappen blivit kortare. Fantastiskt tajming då vi har visning av lägenheten idag. Mannen är hemma och städar det sista och får ta hand om mäklaren. Mitt kontrollbehov skriker i protest, jag vill vara hemma och övervaka det hela. :p
:down:
Vad drygt med dessa blödningar.

Kram! :heart

@Fritidsryttare Sån här skillnad har min kropp lyckats med från vecka 20 till vecka 32 :D Och jag kände mig ändå stor och med mage i vecka 20, hmm förstår inte hur jag kunde tro det nu i efter hand och förstår definitift inte hur jag ska kunna blir ÄNNU större... Obegripligt!!
17021800_10154199489597343_3461063376133998524_n.jpg

Blä för blödningarna. :down: Och mitt kontrollbehov känner stor sympati för ditt kontrollbehov. Viktiga saker som lägenhetsvisningar är ju absolut saker man borde få ha hand om själv. ;)

Vidareskickad till Linköping OM liten skulle bestämma sig för att komma ut men verkar inte vara någon fara, har ju varit lugnt hela dagen.

Är lite irriterad på att man inte får in svt på tv:n och inte kommer åt deras wifi. Tänkte ju titta på GHS när jag ändå inte har något bättre för mig. :mad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 099
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar