Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bf idag men inga tecken till att det är något på gång. Däremot känns rörelserna lite mindre idag tycker jag, är lite i valet och kvalet om det är så att jag borde åka in på koll. Är inte så tydligt liksom, mest att jag inte känt några av de mer kraftiga rörelserna där det känna som att han är på väg att trycka fötterna ut ur magen.
Heja heja alla sommarbebisar!!

Sammandragningar och halsbränna.

Dessutom. Herregud vad jag är klumpig!spiller och slår omkull grejer till höger och vänster. Och spiller på magen när jag äter. En dag och sen matfläckar på tröjan.

Dessutom. Herregud vad jag är klumpig!spiller och slår omkull grejer till höger och vänster. Och spiller på magen när jag äter. En dag och sen matfläckar på tröjan.
Här är en till... Jag spiller ner mig med precis ALLT, gud vad arg jag blir på mig själv. Har antagligen alltid grisat lika mycket men nu är magen i vägen och fångar upp, och är det inte magen så är det tuttarna. Vet inte hur många linnen jag har skitat ner med tandkrämsfläckar och typ jordgubbssaft vid det här laget. Ungen lär vara renligare än mig...Får snart införskaffa haklapp...

//Hon som lyckades ramla ner från en stenmur när jag skulle klättra upp och sätta mig på en sten idag...
Bifogar bild på standardlooken nu för tiden. Fläckar på minst ett ställe på tröjan... Blir att uppdatera garderoben om en månad.
19488556_2024676474224687_3491250168423287955_o.jpg

• Gilla
Reactions: Ray
Här är en till... Jag spiller ner mig med precis ALLT, gud vad arg jag blir på mig själv. Har antagligen alltid grisat lika mycket men nu är magen i vägen och fångar upp, och är det inte magen så är det tuttarna. Vet inte hur många linnen jag har skitat ner med tandkrämsfläckar och typ jordgubbssaft vid det här laget. Ungen lär vara renligare än mig...Får snart införskaffa haklapp...

//Hon som lyckades ramla ner från en stenmur när jag skulle klättra upp och sätta mig på en sten idag...
Bifogar bild på standardlooken nu för tiden. Fläckar på minst ett ställe på tröjan... Blir att uppdatera garderoben om en månad.
19488556_2024676474224687_3491250168423287955_o.jpg
Skönt att det finns fler ograciösa sölare :laugh:
Varje gång jag tittar på magen finns en ny fläck....

Sambon köpte ett isofix-fäste och ett babyskydd idag i Skottland. Bäst att passa på när pundet står lågt. Blev ett Maxi Cosi Pebble Plus så nu kan vi köra hem med bebis från BB.

Ska hämta ut lite blöjor på maxi framöver men sen börjar vi nog känna oss rätt klara med det mest akuta. Ska börja packa lite mer i bb-väskan.

Har också pebble plus. Mkt smidigt. Lite synd att det inte har "skärm" ibland när solen ligger på eller när man går runt med bebis ute men det har varit smidigt för oss. Blir en hel del kånkande i babyskydd när man är ute på äventyr :)

Jag spiller också på magen. Särskilt tandkräm. Igår hade jag en helt ny topp på mig, har köpt den inför amning men är även gravidtopp så jag hade den på mig för första gången. Spillde jordgubbe på den, vilket först inte såg ut att gå bort, hann nästan bli lite ledsen. Men efter fläckborttagning och tvätt försvann fläcken :)

Har också pebble plus. Mkt smidigt. Lite synd att det inte har "skärm" ibland när solen ligger på eller när man går runt med bebis ute men det har varit smidigt för oss. Blir en hel del kånkande i babyskydd när man är ute på äventyr :)

Nu har jag ett Maxi Cosi Cabriofix- babyskydd. Men är rätt säker på att pebble också har ett likadant solskydd?! Det ligger dock väl undangömt om man inte vet om det. Tog ett tag innan jag fattade att vi ens hade det på vårt:D Ett i stretchigt lite glansigt tyg som sitter ihoprullat mellan den hårda plastkanten och vadderingen i ovankant på skyddet. Kika där! Hoppas du fattar vart jag menar:confused: sen spänner man upp det med två öglor som man hakar fast i handtaget på babyskyddet.

Edit: Hittade ett klipp som visar:up: på det jag köpte sätt öglorna dock inte synliga sådär.. fick gräva lite för att få tag på det!

Senast ändrad:
Hjälp vad halsbränna jag har!! Enbart omeprazol hjälper inte utan måste komplettera med Novalucol. Och det går mängder, nästan en hel karta (á 10tabletter) går det åt per dygn.. Hemskt!
Magen är så hög att det känns som bebisen ligger ända uppe halsgropen..

Nu har jag ett Maxi Cosi Cabriofix- babyskydd. Men är rätt säker på att pebble också har ett likadant solskydd?! Det ligger dock väl undangömt om man inte vet om det. Tog ett tag innan jag fattade att vi ens hade det på vårt:D Ett i stretchigt lite glansigt tyg som sitter ihoprullat mellan den hårda plastkanten och vadderingen i ovankant på skyddet. Kika där! Hoppas du fattar vart jag menar:confused: sen spänner man upp det med två öglor som man hakar fast i handtaget på babyskyddet.

Edit: Hittade ett klipp som visar:up: på det jag köpte sätt öglorna dock inte synliga sådär.. fick gräva lite för att få tag på det!

Oh, har sett det på cabriofixen men tänkt att det inte fanns på vårt. Ska genast ut och kolla

Vi färdknäppade natten då värkarna startade ;) nu kom ju F 16 dagar tidigt så vet inte om det spelade in.

Tänkte säga "skadar inte att försöka" men jag var då inte jättetaggad på sex sista tiden......

Nä inte jag heller, det är både obekvämt och gör ont. Längtar till man får tillbaka sin kropp och kan vara lite mer intim igen

Jag har bf idag men inga tecken till att det är något på gång. Däremot känns rörelserna lite mindre idag tycker jag, är lite i valet och kvalet om det är så att jag borde åka in på koll. Är inte så tydligt liksom, mest att jag inte känt några av de mer kraftiga rörelserna där det känna som att han är på väg att trycka fötterna ut ur magen.

egentligen är det ju väldigt få bebisar som faktiskt föds på själva BF-dagen men ändå är det sånt fokus på just den dagen, egentligen gör det kanske inte så mycket eftersom man själv vet att det ändå är normalt att det blir både före och efter men "alla andra" verkar ju inte ha koll på det och nu börjar det bli tröttsamt med alla frågor från omgivningen :meh:

• Gilla
Reactions: Ray
Hjälp vad halsbränna jag har!! Enbart omeprazol hjälper inte utan måste komplettera med Novalucol. Och det går mängder, nästan en hel karta (á 10tabletter) går det åt per dygn.. Hemskt!
Magen är så hög att det känns som bebisen ligger ända uppe halsgropen..

Gavascon (stavas?) har funkat väldigt bra på min halsbränna men det kanske du redan testat?
Min bebis ligger också väldigt högt, barnmorskan jag hade sist var förvånad över hur högt upp livmodern gick.

Jag åkte in för koll igår i alla fall, allt såg bra ut och han kom igång med starkare rörelser under kvällen.
Idag ringde de från en ultraljudsmottaning och sa att de fått en remiss från min barnmorska om att ultraljud skulle göras idag. Jag förstår ingenting, jag trodde det var om en vecka när jag är på 41+0. Undrar om hon skrivit fel i remissen eller om hon varit väldigt dålig på att informera. Jag tackar inte nej i alla fall, så det blir ultraljud i eftermiddag.

egentligen är det ju väldigt få bebisar som faktiskt föds på själva BF-dagen men ändå är det sånt fokus på just den dagen, egentligen gör det kanske inte så mycket eftersom man själv vet att det ändå är normalt att det blir både före och efter men "alla andra" verkar ju inte ha koll på det och nu börjar det bli tröttsamt med alla frågor från omgivningen :meh:
Jag tycker det känns helt okej med väntan än så länge, men som du säger börjar det märkas på frågor från andra om som vill komma om det är något på gång än.

Jag tycker det känns helt okej med väntan än så länge, men som du säger börjar det märkas på frågor från andra om som vill komma om det är något på gång än.

Skönt att kolla lite extra iaf :)

Jag som har problem med överaktivitet funkar inte bra att vara gravid från början och absolut inte att gå över tiden. Sista tiden är jag mer och mer begränsad och kan varken få kropp eller knopp tillräckligt stimulerad och nöjd vilket blir ordentligt plågsamt :( det gick bra fram till jag slutade jobba och de första lediga dagarna för då hade jag ändå en del projekt att fixa med men nu klättrar jag verkligen på väggarna.

Tungt idag..Fyra egna hästar som skulle verkas på förmiddagen, inklusive fölet. Tack och lov så skötte han sig över all förväntan så nu är han fin om fötterna. Därefter var det jobb som vanligt. 5,5 timme senare är jag färdig, lagom mör i kroppen.

Ska köra foch köpa en sallad då kylen ekar tom och därefter fortsätta raka vägen hem till sängen. Hade svårt att sova i natt då jag satt stilla nästan hela dagen igår och det var extremt lite jobb, det bekymret lär jag ju slippa ikväll...

Trött med trött på... :crazy: Hon sov inte ordentligt igår eftermiddag (evt för att mamma var på besök) så var totalt övertrött på kvällen och kunde absolut inte komma till ro, varken amning, napp, vaggning osv hjälpte, somnade till sist vid bröstet vid 23 tiden för att vakna igen med ca 1 h intervall natten igenom.. Idag har hon iaf sovit ordentligt på förmiddagen och lyckades precis få henne att somna om igen så hoppas hon sover 1-2 h till nu så kvällen/natten blir lugnare!
Jag hann iaf få både nya framskor på hästen och skritta en 20 min barbacka i förmiddags vilket hjälper lite på tröttheten :D

Trött med trött på... :crazy: Hon sov inte ordentligt igår eftermiddag (evt för att mamma var på besök) så var totalt övertrött på kvällen och kunde absolut inte komma till ro, varken amning, napp, vaggning osv hjälpte, somnade till sist vid bröstet vid 23 tiden för att vakna igen med ca 1 h intervall natten igenom.. Idag har hon iaf sovit ordentligt på förmiddagen och lyckades precis få henne att somna om igen så hoppas hon sover 1-2 h till nu så kvällen/natten blir lugnare!
Jag hann iaf få både nya framskor på hästen och skritta en 20 min barbacka i förmiddags vilket hjälper lite på tröttheten :D

Frank har slutat sova om nätterna :( alltså HELT! jag tror stackarn har magknip... han skriker inte men gnäller, ser missnöjd ut, drar knäna mot magen krystar och spänner ut magen. Och han vill amma HELA tiden. Även om han åt för 10 min sen.

Så jag är också trött med trött på ;)

BVC var på hembesök idag och sa att "många bebisar är väldigt aktiva mellan 20:00 och ca kl 01:00", men förklarade att han är igång från 20:00-06:00.... hon tipsade om saker vi redan testat typ magmassage, lägga honom på mage en stund osv. Hoppas så att detta inte utvecklas till nån kolik....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 272
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 167
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist