Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker inte genomgå ett vändningsförsök, dom påbörjade ett med sonen men avbröt, obehagligt och traumatiskt och fungerade ändå inte eftersom sonen låg fixerad med rumpan nere och inte hade nåt fostervatten kvar. Så den här gången vägrar jag direkt om den här behagar att ligga fel, då får det bli ett planerat snitt.
Usch det låter ju ungefär som jag hört andra säga då. Kan man vägra vändningsförsök även som förstföderska? Tack och lov att min verkar ligga rätt, hade nog haft rejäl ågren annars..

Usch det låter ju ungefär som jag hört andra säga då. Kan man vägra vändningsförsök även som förstföderska? Tack och lov att min verkar ligga rätt, hade nog haft rejäl ågren annars..

Ja det tycker jag man kan. Ingen kan tvinga en till ett ingrepp om man inte vill.
Har en kompis som vägra med sin första som låg i säte, det var ingen som ifrågasatte det, dom sa typ "men då planerar vi in ett snitt"

Tack snälla för tips och grattis ❤ Har faktiskt läst om självtappning när jag googlat själv och trodde/tror att det är något jag kommer få börja med efter urolog-besöket. Känns lite läskigt, men att slippa slangen mellan benen skulle verkligen höja livskvaliteten... Får se om jag står ut i två veckor. Hör ju inte till förlossningen längre eftersom han är över en vecka gammal nu :)
Jag hade nog ringt och kollat ifall dom inte kunde hjälpa mej trots att det gått en vecka. Det är ju kasst att ha en fast kateter.. Tyckte det va lite bökigt i början men sen va det en befrielse! Jag va så svullen att det tryckte ihop urinröret nästan helt men det gjorde absolut inte ont på något vis att göra det själv.

Jag och sambon har äntligen hittat 3 namn vi gillar och är överens om till bebisen. Det jobbiga är bara att det namn vi känner är helt rätt har även våra vänner på sin lista, dom väntar tvillingar 3veckor innan oss och blir igångsatta snart, så får dom två pojkar så kommer den ena pojken få det namnet. Så nu håller vi tummarna att dom får 1 av varje eller 2 flickor. Skulle dom får 2 pojkar varav den ena får det namnet är det inte hela världen, då får vi tänka om.
Men när vi äntligen kommit överens om nåt :D

Vecka 35 imorgon och ordet dödstrött sammanfattar mitt liv rätt bra för tillfället. Kan sova dygnet runt känns det som, ungefär som i början. Tror inte det har med järnet att göra för tröttheten började redan i samband med förra provtagningen och då hade jag hoppat upp på 111. Är mycket tröttare nu än när det låg på 100.
Blodtrycket var super sista besöket och jag känner mig inte sjuk i övrigt, bara så sabla trött. Tillbringade verkligen hela eftermiddagen i sängen igår och kunde ändå sova i natt. Skäms nästan över mig själv.
Har jobbat några timmar men åkte hem för lunch nyss, blir att däcka i sängen och sova lunch.
Hoppas att det är vädret som påverkar också, ösregn och blåst sista dygnet.

Mamma blev visst också väldigt trött sista veckorna, och jämför jag med stona sista månaden så är de som halvdöda sillar. 200 g i veckan ska ju bebis öka med så jag antar att det tar på krafterna.

Jag och sambon har äntligen hittat 3 namn vi gillar och är överens om till bebisen. Det jobbiga är bara att det namn vi känner är helt rätt har även våra vänner på sin lista, dom väntar tvillingar 3veckor innan oss och blir igångsatta snart, så får dom två pojkar så kommer den ena pojken få det namnet. Så nu håller vi tummarna att dom får 1 av varje eller 2 flickor. Skulle dom får 2 pojkar varav den ena får det namnet är det inte hela världen, då får vi tänka om.
Håller tummarna för att utfallet blir som ni vill :D

Vi har tilltalsnamnet klart sen länge men jag tvekar om andranamnet. Lillebror är beräknad till min mans (avlidne) morbrors födelsedag så vi hade tänkt ge honom morbrorns namn som andranamn. Men nu är vi osäkra på om vi vill använda det.

Vecka 35 imorgon och ordet dödstrött sammanfattar mitt liv rätt bra för tillfället. Kan sova dygnet runt känns det som, ungefär som i början. Tror inte det har med järnet att göra för tröttheten började redan i samband med förra provtagningen och då hade jag hoppat upp på 111. Är mycket tröttare nu än när det låg på 100.
Blodtrycket var super sista besöket och jag känner mig inte sjuk i övrigt, bara så sabla trött. Tillbringade verkligen hela eftermiddagen i sängen igår och kunde ändå sova i natt. Skäms nästan över mig själv.
Har jobbat några timmar men åkte hem för lunch nyss, blir att däcka i sängen och sova lunch.
Hoppas att det är vädret som påverkar också, ösregn och blåst sista dygnet.

Mamma blev visst också väldigt trött sista veckorna, och jämför jag med stona sista månaden så är de som halvdöda sillar. 200 g i veckan ska ju bebis öka med så jag antar att det tar på krafterna.
Nu är det bara upploppet kvar:D
Och det är ett långsamt upplopp...
Men :up:

Men gör det något om ni också döper ert barn till det? :)

Nu är det bara upploppet kvar:D
Och det är ett långsamt upplopp...
Men :up:
Jag försöker tänka så med, att om tre veckor är bebis färdigbakad och sen får den komma när den vill. :) Klamrar mig fast där ute i stallet för glatta livet, trots att det går lite trögare för varje vecka, snart är jag nere i snigelfart.. Känner att det är bättre o göra nåt vettigt i några timmar varje dag än att bara gå hemma och skrota, men jag känner hur stallägarna håller stenkoll på mig för att jag inte ska göra för mycket eller utsätta mig för nåt dumt, det är typ på nåder jag får gå kvar känns det som.
Som sagt, hatten av för er med barn sen innan som lyckas rodda ihop det.

Jag försöker tänka så med, att om tre veckor är bebis färdigbakad och sen får den komma när den vill. :) Klamrar mig fast där ute i stallet för glatta livet, trots att det går lite trögare för varje vecka, snart är jag nere i snigelfart.. Känner att det är bättre o göra nåt vettigt i några timmar varje dag än att bara gå hemma och skrota, men jag känner hur stallägarna håller stenkoll på mig för att jag inte ska göra för mycket eller utsätta mig för nåt dumt, det är typ på nåder jag får gå kvar känns det som.
Som sagt, hatten av för er med barn sen innan som lyckas rodda ihop det.
Jo det gäller ju att roa sig på något vis...
Jag har rätt fullbokat 2 veckor till och sen är det just nu helt ledigt...
Min mission i sommar är att få stora barnet att klara livet själv... Vi tränar ivrigt på frukost och fika och saft. Kaffe ska oxå introduceras så hon kan trycka igång bryggaren på morgonen...

Dom skulle säkert inte ha nåt emot det, men jag känner att vi umgås för nära för att det skulle kännas bra. Hade det var mer bekanta hade jag inte brytt mig.
Men nu tar det emot lite faktiskt..
Det viktigaste är ju att det känns bra för er, såklart :). Bra att ni har fler namn som ni gillar.

På tal om namn har vi två namn (ett tjej- och ett killnamn) som vi känner oss tämligen överens och säkra på. Tycker det var enklast att hitta killnamn som vi båda gillade, men nu har vi några riktigt starka kandidater på tjejsidan också. Får se om det fortfarande känns rätt när barnet kommer.

• Gilla
Reactions: Ray
Har två pojknamn och får se vad som känns bäst... Jag har min favorit och övriga en annan... Men alla tycker båda namn är ok.

Igår fick jag skrittat min häst i hela 20 min :love:. Sen provade sambon att flytta S från bärselen till vagnen och världen bröt samman... :wtf: Men det var så härligt även om stressen över när hon skulle vakna lurade i bakgrunden. Provade att trava men det gjorde ont i de styng som fortfarande sitter fast. Hoppas läkaren kan ta bort dom när vi ska till 5 veckors med S den 11.

Hon är inne i en period där humöret går från solstråle till hysterisk gråt på 5 min och när hon skriker och gråter duger inte napp eller sambo, bara bröst. Detta kombinerat med att hon helst bara sover på oss gör henne lätt övertrött och så blir det ännu värre. Nätterna fungerar dock ok som tur är om man bortser från att hon kräker ner oss båda minst 1g/natt :p.

Grattis till er som fått era bebisar! Jag är avundsjuk, har nu gått över 3 dagar och inget händer :meh:
Är ute och går och igår hjälpte jag sambon att stängsla till kossorna men nä, bebis vill inte komma ut. Däremot lever han rövare inne i magen och det känns som han knappt får plats längre.
Sista dagarna har iaf kommit lite mer hugg och sammandragningar och känningar så jag hoppas verkligen det kör igång snart. Det är SÅÅÅÅÅ drygt och tråkigt :arghh::arghh:

• Gilla
Reactions: Ray
Grattis till er som fått era bebisar! Jag är avundsjuk, har nu gått över 3 dagar och inget händer :meh:
Är ute och går och igår hjälpte jag sambon att stängsla till kossorna men nä, bebis vill inte komma ut. Däremot lever han rövare inne i magen och det känns som han knappt får plats längre.
Sista dagarna har iaf kommit lite mer hugg och sammandragningar och känningar så jag hoppas verkligen det kör igång snart. Det är SÅÅÅÅÅ drygt och tråkigt :arghh::arghh:

Åh hoppas han kommer ut snart :heart

Heja heja kaninbebisen!

Vi färdknäppade natten då värkarna startade ;) nu kom ju F 16 dagar tidigt så vet inte om det spelade in.

Tänkte säga "skadar inte att försöka" men jag var då inte jättetaggad på sex sista tiden......

Jag har bf idag men inga tecken till att det är något på gång. Däremot känns rörelserna lite mindre idag tycker jag, är lite i valet och kvalet om det är så att jag borde åka in på koll. Är inte så tydligt liksom, mest att jag inte känt några av de mer kraftiga rörelserna där det känna som att han är på väg att trycka fötterna ut ur magen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 259
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?