Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig fattat varför höggravida pinar sig med Ikeabesök. Idag var det jag som var där - fast jag är inte riktigt höggravid ännu förvisso ;) Kanske var det Ikeas mest välbesökta dag på året med helt full parkering och bilar i kö. Jag tycker vi klarade besöket riktigt bra, inget bråk och inget sammanbrott, och vi tycks ha fått med allt vi hade på listan. Dottern var hemma med sina farföräldrar, annars hade det aldrig gått.
Det var helt galet med folk idag. Hade egentligen tänkt äta där först men det var alldeles för fullt i restaurangen så vi avstod, vilket väl inte bidrog till mitt humör heller, var jättehungrig. Vi genade snabbt fram till utemöblerna för att köpa ett parasoll vi hade tittat på, att gå runt och titta på allt hade jag inte fixat med den mängd folk som var där idag, varken som gravid eller ogravid.

Det var helt galet med folk idag. Hade egentligen tänkt äta där först men det var alldeles för fullt i restaurangen så vi avstod, vilket väl inte bidrog till mitt humör heller, var jättehungrig. Vi genade snabbt fram till utemöblerna för att köpa ett parasoll vi hade tittat på, att gå runt och titta på allt hade jag inte fixat med den mängd folk som var där idag, varken som gravid eller ogravid.
Vi var där främst för att köpa garderober eftersom de har erbjudande som snart går ut på garderobsinredning. Vi fyllde två vagnar! Som tur är har vår lokala Ikea väldigt bra pris på hemkörning så vi slapp lasta i ösregn och en knapp timme efter att vi själva kom hem hade två unga killar burit in allt åt oss :up:

Smyger in från hösttråden;)
Åhh känner igen mig! Då är kiosken vid kassorna guld värd:angel: Sist fick vi gå dit innan vi gick in, min aptit har varit minst sagt växlande och när jag blir hungrig så är det NU! En sån liten tiokronors pizza höll mitt blodsocker på en lite jämnare nivå under besöket. Sambon slapp få skäll och jag slapp släpa mig runt svimfärdig:p

Igår vid 8 på morgonen anlände vår son efter att ha påbörjat resan till världen punktligt på BF. Allt har gått bra, vi är kvar på BB men får förhoppningsvis åka hem imorgon efter blodprov som ska tas efter 48h. Mamman hade nog underskattat det här med smärta litegrann och känner sig en aning mörbultad men ska nog snart vara på banan igen!

Bebis har hicka i magen... Varit ute och gått kvällspromenad med hundarna och fan vad ont det gör ibland rent ut sagt. Vet inte om bebis snurrar i magen eller vad den gör men ibland får jag kramp i ljumsken som släpper efter nån sekund. Den dagen känslan stannar kvar så kommer det bli olidligt. Dessutom fick jag som kramp i hela nedre delen av magen emellanåt, spänner och drar gör det och det fortsatte nu när vi kom in, men det gör inte lika ont längre. :cool: 3 veckor till, sen får den gärna komma ut, nu börjar jag tröttna på att vara konstant dödstrött, ha ont och vara lika produktiv som en invalidiserad grönsak.

Igår vid 8 på morgonen anlände vår son efter att ha påbörjat resan till världen punktligt på BF. Allt har gått bra, vi är kvar på BB men får förhoppningsvis åka hem imorgon efter blodprov som ska tas efter 48h. Mamman hade nog underskattat det här med smärta litegrann och känner sig en aning mörbultad men ska nog snart vara på banan igen!
Grattis!!

Stort grattis!

Grattis till er son! :love:

Grattis :heart

Grattis!!

Nu är jag sjukskriven ända fram till BF och några dagar därtill för att ha lite marginal om jag går över tiden. Skönt att inte behöva tänka på den ekonomiska biten under sommaren..

Sonen har fått sommarlov från förskolan och jag har lite svårt att roa honom känner jag..
Hade vädret varit bättre hade vi varit nere på stranden.. Men det är ostadigt och regnar till och från.
Inne är han uttråkad och jag förstår honom.
Hade nog tänkt åka till ett lekland men drar mig lite för det för jag vet inte hur jag ska hinna ikapp honom i alla rutschkanor och klätterställningar, med alla sammandragningar och smärtan runt revbenen och skulderbladen..

Han har fått pärlplattor med stora pärlor i födelsedagspresent men han har noll tålamod att sitta med det..

4dagar till sambon har semester i 5veckor.. ska bli så skönt..

Nu är jag sjukskriven ända fram till BF och några dagar därtill för att ha lite marginal om jag går över tiden. Skönt att inte behöva tänka på den ekonomiska biten under sommaren..

Sonen har fått sommarlov från förskolan och jag har lite svårt att roa honom känner jag..
Hade vädret varit bättre hade vi varit nere på stranden.. Men det är ostadigt och regnar till och från.
Inne är han uttråkad och jag förstår honom.
Hade nog tänkt åka till ett lekland men drar mig lite för det för jag vet inte hur jag ska hinna ikapp honom i alla rutschkanor och klätterställningar, med alla sammandragningar och smärtan runt revbenen och skulderbladen..

Han har fått pärlplattor med stora pärlor i födelsedagspresent men han har noll tålamod att sitta med det..

4dagar till sambon har semester i 5veckor.. ska bli så skönt..
Man är inte jätterolig mamma just nu:(.

Nej verkligen inte :( Vill hitta på nåt, vill att det här ska få vara våran sommar, min och sonens, men energin finns inte där..:cry:
Nej och det är ju helt förståeligt. Man får släppa den tanken och inse att storasyskonet kommer hamna lite i skymundan ett tag...
Jag har sagt att det är upp till pappan att göra en rolig sommar för vår stora. Jag har två "hästveckor" ordnade åt henne och övrig tid får han släppa trädgård och annat och se till att hon får bada och busa...
Blir ju klart lättare när din sambo får semester!

Nej och det är ju helt förståeligt. Man får släppa den tanken och inse att storasyskonet kommer hamna lite i skymundan ett tag...
Jag har sagt att det är upp till pappan att göra en rolig sommar för vår stora. Jag har två "hästveckor" ordnade åt henne och övrig tid får han släppa trädgård och annat och se till att hon får bada och busa...
Blir ju klart lättare när din sambo får semester!

Ja det är så vi sagt också, sambon som får se till att han får en fantastisk sommar. Sen bidrar farmor/mormor och farfar/morfar till det också, tex när vi ska till respektive sommarhus med dem. Morfar som tar med och fiskar och farfar som gärna hoppar stutsmatta.
Men känns lite sorligt att stå vid sidan om och titta på.

Imorgon ska vi iaf åka till stan och gå på ett café som har mycket allergivänligt (sonen är mjölkprotein allergisk) och så ska vi leka i den lilla lilla parken bredvid. Lagom stor för att jag ska orka med, behöver inte gå många meter..

Ja det är så vi sagt också, sambon som får se till att han får en fantastisk sommar. Sen bidrar farmor/mormor och farfar/morfar till det också, tex när vi ska till respektive sommarhus med dem. Morfar som tar med och fiskar och farfar som gärna hoppar stutsmatta.

Imorgon ska vi iaf åka till stan och gå på ett café som har mycket allergivänligt (sonen är mjölkprotein allergisk) och så ska vi leka i den lilla lilla parken bredvid. Lagom stor för att jag ska orka med, behöver inte gå många meter..
Ibland är det lilla det som gör en bra sommar... :heart

Jag är helt säker på att även du kommer ge sonen en fantastisk sommar. Även om du inte kommer kunna åka rutschkana eller hoppa studsmatta så kommer du ändå vara närvarande. Allt som är kul innebär ju inte att man måste vara aktiv hela tiden. Att läsa en bok eller bara betrakta sonen på håll betyder mycket det också :love:

Är för övrigt sur över systemet som min mödravårdscentral har när det kommer till blodprov. Barnmorskan tar inga blodprov alls på mig utan det måste jag gå till labbet på vårdcentralen för att ta. Hittills har jag behövt gå dit två gånger för att se vilken blodgrupp jag tillhör, kollat järnvärden, RH-värden osv. Ganska stora provtagningar. Förra graviditeten gjorde bm det vilket var himla smidigt. Tycker det är lite konstigt att de inte gör det här, men visst, eftersom det har varit stora provtagningar har jag ändå köpt det.

Men vid senaste besöket skulle jag ta ett glukosprov, och även det måste jag gå till labbet för att ta. Ett fjuttigt jäkla glukosprov!!! Eftersom jag pendlar 45 min enkel väg varje dag och labbet öppnar först kl 8 och det tar minst 1 timma innan man hamnar längst fram i kön, innebär det att jag måste flexa ut minst 3 timmar varje gång jag ska lämna blodprov. Eftersom jag redan flexar ut lika många timmar vid de vanliga bm-besöken tickar timmarna på i rasande takt. Det känns helt orimligt att behöva ta ut så pass extra mycket flex bara för att man måste ta små blodprov på labbet nästan varje gång man har bm-kontroll.

Hur funkar det för er andra? Tar bm era prov eller måste ni också gå till vc och lämna på labbet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 257
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård