På rul kollar de att navelsträngen ser ut som den ska. Det minns jag nu sist i varje fall.Ok du menar så. Nä, det gör det ju inte så klart. Flödet genom navelsträngen mätte de på mitt extra UL däremot, och det såg också helt perfekt ut sa de. Om nu flödet genom navelsträngen är en tydligare indikator(?), borde inte det införas som standard då? Eller mäts det på RUL, har inget minne av det?
Jätteintressant diskussion tycker jag, man inser att det finns mycket som görs utan att man har en aning om varför... Man är verkligen utelämnad som vårdtagare.
Tror det är som att besikta en häst. Det finns saker som har betydelse, saknar betydelse, kan ha betydelse. Finns statistik som tyder på att bla och bla. Men det finns inget amen i kyrkan. Så det är upp till varje köpare att bestämma vad man vill kontrollera och vården har en färdig gårzsbesiktning där man kollar att man inte har uppenbara avvikelser... Oftast räcker det, har man inga kliniska symptom är ev röntgenfynd av mindre betydelse- troligen...