Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frank är här!!!! Han är helt perfekt. Förlossningen blev väldigt utdragen och jobbig men så värt det i slutändan. Nu ligger vi här på BB. Återkommer :)

Stort Grattis :love:

Vi har haft ännu en natt med vaken maraton och med sprattlande och stånkande bebis i sitt nest som till sist övergår till skrikande bebis om hon inte får komma upp..
Nu hoppas jag att jag hinner dricka min stooora kopp kaffe och vakna lite mer innan hon vaknar igen och sen ska vi lyckas pricka in stallet vid nästa sovperiod.

@Ray jag är också tråkmorsa. Jag orkar ingenting. Och jag fasar lite för semestern då jag ska roa dottern på heltid, men förhoppningsvis kommer kroppen må bättre när jag slipper promenaderna till förskolan och pendeltåget. Jag ska i alla fall bunkra upp med pysselmaterial för dottern älskar sånt.

• Gilla
Reactions: Ray
@Ray jag är också tråkmorsa. Jag orkar ingenting. Och jag fasar lite för semestern då jag ska roa dottern på heltid, men förhoppningsvis kommer kroppen må bättre när jag slipper promenaderna till förskolan och pendeltåget. Jag ska i alla fall bunkra upp med pysselmaterial för dottern älskar sånt.
Pyssel är bra!
Fast här är önskemålen bada, vattenrutchkana, bada; bada och bada...

Känner igen känslan. Man klarar jobba men sen är det liksom slut.
Jag har ju redan barn och då går den ekvationen inte riktigt ihop. Jag blir en tråkmorsa... Så det känns ok att detta är sista heltidsveckan. Jag måste tvinga mig att göra annat nu när det är sommarlov.

Så svårt att komma på saker som jag VILL göra. Lyckligtvis är det ridläger hela nästa vecka och då lär ungen vara avkastad på kvällen. Och sen kommer det besök veckan efter och veckan därpå har vi en hyrponny. Sen kan jag kanske stanna hemma och låta sambon fixa bad och lekland... Jag visar icke upp mig på badstrand denna sommar:angel:
Jag är verkligen djupt imponerad av er som lyckas kombinera tidigare barn med graviditet! Själv har jag bara mig själv och djuren, och djuren sköter sig själva typ, ändå tycker jag att det är tungt.

Här är en till som undviker badstränder, sitter gömd bakom buskarna i trädgården och solar framsidan, kan ju villigt erkänna att färgnyanserna på fram- respektive baksida av kroppen inte riktigt överensstämmer för tillfället. Ser ut som en sån där GB sandwich i kontrasterna typ. :)

Jag är verkligen djupt imponerad av er som lyckas kombinera tidigare barn med graviditet! Själv har jag bara mig själv och djuren, och djuren sköter sig själva typ, ändå tycker jag att det är tungt.

Här är en till som undviker badstränder, sitter gömd bakom buskarna i trädgården och solar framsidan, kan ju villigt erkänna att färgnyanserna på fram- respektive baksida av kroppen inte riktigt överensstämmer för tillfället. Ser ut som en sån där GB sandwich i kontrasterna typ. :)
Det blir ju annorlunda just för att man lätt känner att man inte räcker till.
Ännu mer så om man har yngre barn som inte roar sig med kompisar på samma sätt. Jag kan ju dra hem ett barn extra från fritids och köpa egentid i soffan medan de leker. Men just sommarlov är ju så laddat med att familjen ska ha så kul...
Och jag är noll kul just nu...

Jag har inte orkat mycket mer än att jobba senaste veckorna, så ganska skönt att vara ledig nu (jobbade sista dagen i fredags) Insåg dock i helgen att jag inte alls kände mig redo för att barnet ska komma än, hade både saker att hinna fixa, och ville hinna vila lite innan. Nu har jag i alla fall haft två dagar att göra det (i helgen hade vi besök och då blir det inte samma vila) så nu känns det lite bättre. Men jag känner mig helt nöjd med att jag lagt 2v semester innan bf, för att mentalt förbereda mig.
Skönt att vara ledig det sista! Samtidigt kan jag känna att ju färre måsten jag har, desto mer förslappad blir jag, och jag vill verkligen hålla igång lite, även om tempot har dragits ner ordentligt de sista veckorna.
Vi tog ju en räd här hemma och fixade med barnrummet när sambon kom hem, så där är det mesta klart. Sen har jag tagit det lite i etapper, ägnade t.ex en dag åt att tvätta bebiskläder och sortera, sen har vi köpt nån nappflaska här, en napp där och nu senast nåt paket med ersättning för att ha hemma utifall att. Då känns det rätt överkomligt. :)

Skönt att vara ledig det sista! Samtidigt kan jag känna att ju färre måsten jag har, desto mer förslappad blir jag, och jag vill verkligen hålla igång lite, även om tempot har dragits ner ordentligt de sista veckorna.
Vi tog ju en räd här hemma och fixade med barnrummet när sambon kom hem, så där är det mesta klart. Sen har jag tagit det lite i etapper, ägnade t.ex en dag åt att tvätta bebiskläder och sortera, sen har vi köpt nån nappflaska här, en napp där och nu senast nåt paket med ersättning för att ha hemma utifall att. Då känns det rätt överkomligt. :)
Jag jobbade nu till 2v innan BF, vilket kändes lagom. Jag är glad att jag mått bra och kunnat jobba till nu, men nu kändes det som att det räckte. Men visst blir man lite förslappad av att vara ledig, men det känns lite som jag behöver det nu :D
Hade jag jobbat till dagen innan förlossningen drar igång hade jag känt mig helt utmattad redan innan det startade.

Pyssel är bra!
Fast här är önskemålen bada, vattenrutchkana, bada; bada och bada...
Min plan är att åka och besöka släkten i den mån jag orkar men bara de som fixar att vara barnvakt/barnleksassistenter så att jag får avlastning ;) Dottern hoppsar in på förskolan på måndagmorgnar, det säger en del om hur kul hon har hemma på helgen :D

Lyckas och lyckas, man måste ju ;) Jag är imponerad av er som har djur (och ännu mer: barn + djur). Speciellt hästar är man ju oftast ensam ägare på. Vår dotter har i alla fall två föräldrar :)

• Gilla
Reactions: Ray
Sommaraktiviteter..
Jag har ju inga barn sedan tidigare, så det är "bara" Milo att ta hänsyn till förutom mig och sambon. Men känns ju inte som att det blir så himla mycket gjort om man säger så. I ärlighetens namn är jag lite uttråkad.. Jag njuter av bebis och vill ju vara med honom, men skulle gärna göra något annat än att bara vara inom husets fyra väggar. Jag älskar att bada på sommaren t ex, men denna sommar lär det väl inte bli något sådant, med tanke på infektionsrisken efter förlossningen. Fick dock inte höra något sånt på BB.
Vad kan man hitta på med en nyfödd? Är fortfarande sån rookie dessutom, så är dålig på att tajma in mat- och sovtider.
Undrar också när man vågar sig på en ridtur igen..:angel:

Jag jobbade nu till 2v innan BF, vilket kändes lagom. Jag är glad att jag mått bra och kunnat jobba till nu, men nu kändes det som att det räckte. Men visst blir man lite förslappad av att vara ledig, men det känns lite som jag behöver det nu :D
Hade jag jobbat till dagen innan förlossningen drar igång hade jag känt mig helt utmattad redan innan det startade.
Det låter väl rätt klokt att gå hem lite innan för att vila upp sig, men då dyker nästa fråga upp - hur långt innan ska man gå när man inte vet när bebis behagar komma? Visst, v 40 är ju "standard", men den kan lika gärna komma vecka 38 eller 42, och så långt spann vill jag inte gå hemma, som det känns nu iallafall. En vecka innan om allt funkar känns lagom.

Lyckas och lyckas, man måste ju ;) Jag är imponerad av er som har djur (och ännu mer: barn + djur). Speciellt hästar är man ju oftast ensam ägare på. Vår dotter har i alla fall två föräldrar :)
Tja, alltså djuren klarar sig ju, speciellt hästarna så här års när de går på bete. Jag har bara avelsston och föl och de tar jag ofta i samband med jobbet ändå, mindre betungande. Hunden får husse motionera på kvällen, sen är hon med mig på jobbet och ligger på en hästfilt och glor på folk och fä.
Känns inte direkt som att det hade varit tillräckligt med stimulans för ett barn.:)

Sommaraktiviteter..
Jag har ju inga barn sedan tidigare, så det är "bara" Milo att ta hänsyn till förutom mig och sambon. Men känns ju inte som att det blir så himla mycket gjort om man säger så. I ärlighetens namn är jag lite uttråkad.. Jag njuter av bebis och vill ju vara med honom, men skulle gärna göra något annat än att bara vara inom husets fyra väggar. Jag älskar att bada på sommaren t ex, men denna sommar lär det väl inte bli något sådant, med tanke på infektionsrisken efter förlossningen. Fick dock inte höra något sånt på BB.
Vad kan man hitta på med en nyfödd? Är fortfarande sån rookie dessutom, så är dålig på att tajma in mat- och sovtider.
Undrar också när man vågar sig på en ridtur igen..:angel:
Det har jag funderat mycket på, alltså vad gör man med en liten bebis? Jag har ju inte direkt brist på saker att göra, så att säga, men vad "får" man hitta på? Jag tänker typ promenad med vagn och hund till stallet för att titta på hästarna när de går på betet (bebis får givetvis inte vara nära hästarna). Har cirka 3 km enkel väg genom skogen till stallet. Orkar en bebis det, alltså ligga i vagn eller kanske i bärsjal/sele? Jag är lite allergisk mot att släpa med småbarn till en massa offentliga ställen (fik/stan osv), är van vid föl som är väldigt infektionskänsliga första tiden, men kommer ju dö av tristess om jag tvingas sitta inne hela dagarna, jag vill ju gärna vara ute...

Det låter väl rätt klokt att gå hem lite innan för att vila upp sig, men då dyker nästa fråga upp - hur långt innan ska man gå när man inte vet när bebis behagar komma? Visst, v 40 är ju "standard", men den kan lika gärna komma vecka 38 eller 42, och så långt spann vill jag inte gå hemma, som det känns nu iallafall. En vecka innan om allt funkar känns lagom.
Nej, det är ju ett problem, att leveransdatum är lite osäkert :D
Går jag över 2 v så kommer det kännas som lång tid att vara hemma innan, och hade barnet kommit 2 v innan hade det varit för kort tid. Man får nog göra det som känns bäst, och det man orkar, och sen hoppas på att det blir lagom.

Det har jag funderat mycket på, alltså vad gör man med en liten bebis? Jag har ju inte direkt brist på saker att göra, så att säga, men vad "får" man hitta på? Jag tänker typ promenad med vagn och hund till stallet för att titta på hästarna när de går på betet (bebis får givetvis inte vara nära hästarna). Har cirka 3 km enkel väg genom skogen till stallet. Orkar en bebis det, alltså ligga i vagn eller kanske i bärsjal/sele? Jag är lite allergisk mot att släpa med småbarn till en massa offentliga ställen (fik/stan osv), är van vid föl som är väldigt infektionskänsliga första tiden, men kommer ju dö av tristess om jag tvingas sitta inne hela dagarna, jag vill ju gärna vara ute...

Jag gick jätte mycket promenader med sonen i vagnen i början. Ett par kilometer varje gång. Hade alltid med sjalen så jag kunde ta honom i sjalen om han skulle ruttna på vagnen. Sen kan man räkna med nån amnings/mat paus ibland.
Men jag säger : kör! Du kommer känna av vad din bebis orkar.

Sonen är född i slutet av Juni (fyller 2år på söndag), framåt slutet av Augusti började mammagrupp och då hittade jag andra jag kunde gå promenad/ ta en fika (helst hemma hos nån eller picknick ute, är också allergisk mot stan) med.
Öppna förskolan kom lite senare, dom hade en babyrytmik/sångstund 1 dag i veckan jag gick på. Men det var mest för att sonen älskade det, jag var inte lika road. Är ju förskollärare så för nog kändes det som att va på jobbet ungefär.

Har beställt ny vagn nu.
Lite lättnad att ha bockat av den saken inför lillebrors ankomst.
Gick ihop en kompis som också ska ha barn i höst och beställde en Bugaboo Donkey Duo från Holland. Billigare att beställa därifrån och vi fick dessutom mer rabatt när vi beställde samtidigt.
2års garanti och yttligare 1års internationell garanti genom Bugaboo, så totalt 3år.
Prismässigt blev det som att köpa en begagnad här hemma så jag är nöjd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 254
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 160
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård