Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick åka in för vattenkontroll då vattnet gått. 1 cm öppen så fick vackert åka hem och vänta på att det sätter igång. Har tre värkar på 10 men de var lite svaga på förlossningen. Satans jävlar vad ont det gör nu dock. Får se hur länge jag står ut hemma........

Fick åka in för vattenkontroll då vattnet gått. 1 cm öppen så fick vackert åka hem och vänta på att det sätter igång. Har tre värkar på 10 men de var lite svaga på förlossningen. Satans jävlar vad ont det gör nu dock. Får se hur länge jag står ut hemma........

Kämpa! :banana:

BF+1 för mig. Surar över att vi kunde varit i stugan nu och njutit av finvädret. Istället går jag hemma och planerar ond bråd död till de som skriver: "Bebis på G nu?" :devil::angel:

Fick åka in för vattenkontroll då vattnet gått. 1 cm öppen så fick vackert åka hem och vänta på att det sätter igång. Har tre värkar på 10 men de var lite svaga på hförlossningen. Satans jävlar vad ont det gör nu dock. Får se hur länge jag står ut hemma........

Kämpa på!!

Inatt har Svea varit klarvaken mellan typ kl 2.30 och 5. Föräldrarna knappt lika vakna. :cautious: Lagom övertrött baby som vägrade komma till ro, sökte bröstet men ville ändå inte ta ordentligt fatt när hon fick det och tror inte hon var hungrig egentligen eftersom hon åt den första timmen. Till sist däckade hon vid fem tiden för att vakna igen vid 7..
Annars hade vi en bra dag igår och var i stallet ensamma för första gången, då sov hon dock fyra timmar och vaknade när jag parkeræde bilen här hemma, skönt att kunna få något gjort om dagarma när hon sover men hoppas ändå att hon snart vänder på dygnet och sover 4 h om natte istället för om dagen!!
Dock lite oroande att hon börjar rossla mer när hon andas och får fler pipande andetag. Blir mycket värre när jag liggammar så även om jag hade kunnat sova liggande ät det omöjligt eftersom hon låter så mycket. Dock verkar hon själv inte synnerligt besvärad och är inte snorig eller har andra tecken på förkylning. Får ta upp det vid hembesöket om en vecka ifall det inte blir bättre. :(

På tal om alla kroppsliga förändringar så förstår jag precis hur nu känner, jag tyckte också det var jobbigt att kroppen förändrades så mycket utan att man kunde göra något åt det även om jag fysiskt mådde väldigt bra hela tiden. Nu på andra sidan njuter jag dock av att känns mig otroligt smal och är imponerad och tacksam :bow: över hur fort kg trots allt försvann igen. Hon är 15 dagar idag och jag är på +2 kg, dessa verkar dock vara lite segare att få bort, de första 10 försvann typ första veckan vilket mentalt gjorde mycket för mig då jag hade förberett mig på att det kunde ta tid och vara svårt att komma ner i vikt igen. :)

Heja! Snart är bebis här!

Kl.
Jag har en son med halsfluss här hemma där inget duger. Så sömnen är typ obefintlig, förstår honom, det är hemskt att ha ont i halsen.

Jag tillbringade söndagen med hotellnatt i Varberg, badade i havet (Kallt!) och åt gudomlig middag. Måndag åkte vi mot Gekås för en depåstopp innan hemgång.
Lyckades handla lite till bebis så nu står vi inte helt blankt på saker om han skulle vilja titta ut tidigt.

Heja @Elin_B
Lyckliga du @MalanMjöl :). Jag går inte upp så mycket men har jättesvårt att gå ner det igen... Sist tappade jag 2 kg på förlossningen och barnet vägde 3.3 kg:cautious:.

Har varit på bm koll Idag och liten ligger fortsatt med huvudet ner men högt upp. Känner mig sliten och less på allt faktiskt. Men det är bara att fortsätta en dag i taget och hoppas på målgång.

Inatt har Svea varit klarvaken mellan typ kl 2.30 och 5. Föräldrarna knappt lika vakna. :cautious: Lagom övertrött baby som vägrade komma till ro, sökte bröstet men ville ändå inte ta ordentligt fatt när hon fick det och tror inte hon var hungrig egentligen eftersom hon åt den första timmen. Till sist däckade hon vid fem tiden för att vakna igen vid 7..

Hög igenkänning på det. Har haft 2-3 nätter på raken där hon varit klarvaken efter nattamning och legat och gnytt konstant... Har erbjudit bröstet men det duger inte. :banghead: Förstå min lycka när jag fick sova 01-04, då gnällde hon lite men vi somnade visst om båda två innan vi kom så långt som till amning och vaknade igen vid 06. :bow:

Angående gravidkilon har jag 5 kvar som inte vill försvinna trots att det sällan blir mer än ett mål mat om dagen plus frukost. :cautious:

Heja @Elin_B, snart kommer bebis!

På tal om kroppsliga förändringar, ja..
Jag känner att jag gått och blivit en vandrande klyscha sedan sonen kom ut. Jag har illröda bristningar på magen, som i sin tur är lite hängig och degig typ, extra hud finns definitivt, i vanliga fall skulle jag tycka att det var hemskt fult. Men jag bryr mig inte alls och det är så skönt! Jag är så himla otroligt tacksam över att ha fått ett friskt, härligt barn och bristningarna på den mjuka magen är liksom bara beviset på att jag burit honom i mig. Jag trodde aldrig att jag skulle tänka så klyschigt, men det gör jag faktiskt. Jag har stor förståelse för att man kan ha kroppsnojor och störa sig på förändringar både under graviditet och efteråt (och under graviditeten mådde jag ju inte toppen direkt..). Jag var säker på att mina gamla välbekanta nojor angående min mage skulle komma som ett brev på posten efter förlossningen, men det är skönt att jag hade fel. Så småningom vill jag nog börja träna igen och då hoppas jag väl att magen kan bli lite stramare igen, men jag är helt okej med att ha det så här tills vidare. Jag gick upp ca 15,5 kg under graviditeten och sist jag vägde mig hade jag tappat 11,5 kg, det var dock några dagar sedan. Räknar med att det är 4 kg kvar till ursprungsvikten, men det får ta den tid det tar att komma dit igen.
Jag måste säga att jag är lite stolt över mig själv. Det är inte många gånger i mitt liv jag känt att min kroppsform duger, jag ska försöka ta tillvara på denna känsla.
Sista tiden som gravid var inte riktigt lika kul dock :devil: känner med er som börjar ledsna..

Milo är två veckor gammal idag! :heart Han har gått upp 400 g på 11 dagar och väger nu 4100 g och har blivit 52 cm lång. För lite mjölk verkar jag ju inte ha i alla fall.. :rofl:

Heja @Elin_B
Lyckliga du @MalanMjöl :). Jag går inte upp så mycket men har jättesvårt att gå ner det igen... Sist tappade jag 2 kg på förlossningen och barnet vägde 3.3 kg:cautious:.

Har varit på bm koll Idag och liten ligger fortsatt med huvudet ner men högt upp. Känner mig sliten och less på allt faktiskt. Men det är bara att fortsätta en dag i taget och hoppas på målgång.
Som sagt är jag otroligt tacksam över att de har försvunnit så fort. Har alltid haft väldigt lätt för att gå upp i vikt så fasade för att det skulle ta lång tid att gå ner igen. Och stor kämpa på kram till dig!!

Hög igenkänning på det. Har haft 2-3 nätter på raken där hon varit klarvaken efter nattamning och legat och gnytt konstant... Har erbjudit bröstet men det duger inte. :banghead: Förstå min lycka när jag fick sova 01-04, då gnällde hon lite men vi somnade visst om båda två innan vi kom så långt som till amning och vaknade igen vid 06. :bow:

Angående gravidkilon har jag 5 kvar som inte vill försvinna trots att det sällan blir mer än ett mål mat om dagen plus frukost. :cautious:
låter underbart med nästan 5 h sömn! :D
vi har börjat introducera napp just för dessa tillfällena för att hon blir så uppe i varv och suget på dina händer och ärmar när hon inte ligger vid bröstet. De få gånger hon tar nappen funkat det och hon faller till ro igen, men när hon redan är uppe i varv tar hon inte nappen utan blir bara mer sur över att man provar med den. :devil:

När man inte har någon kontroll över alla förändringar som sker i ens kropp så känns det alldeles fantastiskt att få höra "you look great, you are so beautiful". Det fick jag höra den här helgen när företaget mannen jobbar på ordnat avskedsfest åt oss på stranden. Jag satt på en handduk på stranden, hade fullt upp med att bara ta mig upp på fötterna, svettades som en gris i värmen och kände mig allt annat än vacker. Jag hade stor lust att krama om personen som gav mig kommentaren och säga att det var precis vad jag behövde just då. :D

Grattis till bebisen Elin!

Här rullar det på, hade en riktigt dryg dag igår med saker som strulade och tog massor av energi. I vanliga fall hade det inte varit nån fara, men jag blir verkligen helt slut när saker avviker från det normala nu för tiden. Är inställd på att jobba i princip, sen är energin slut. Värmen bidrar nog också tror jag, har haft närmare 30 grader i flera dagar här.

Hade en kund igår som levererade den skämtsamma frågan hur länge jag tänkte gå och skrota på gården (får den typ dagligen). Körde standardsvaret som brukar vara att det får väl bli till vattnet går, vilket hon tyckte var hur kul som helst. Så skönt med den typen av reaktion istället för hon som kom förra veckan, hon hade nog smällt av om jag sagt så. :)

Här rullar det på, hade en riktigt dryg dag igår med saker som strulade och tog massor av energi. I vanliga fall hade det inte varit nån fara, men jag blir verkligen helt slut när saker avviker från det normala nu för tiden. Är inställd på att jobba i princip, sen är energin slut. Värmen bidrar nog också tror jag, har haft närmare 30 grader i flera dagar här.

Hade en kund igår som levererade den skämtsamma frågan hur länge jag tänkte gå och skrota på gården (får den typ dagligen). Körde standardsvaret som brukar vara att det får väl bli till vattnet går, vilket hon tyckte var hur kul som helst. Så skönt med den typen av reaktion istället för hon som kom förra veckan, hon hade nog smällt av om jag sagt så. :)
Känner igen känslan. Man klarar jobba men sen är det liksom slut.
Jag har ju redan barn och då går den ekvationen inte riktigt ihop. Jag blir en tråkmorsa... Så det känns ok att detta är sista heltidsveckan. Jag måste tvinga mig att göra annat nu när det är sommarlov.

Så svårt att komma på saker som jag VILL göra. Lyckligtvis är det ridläger hela nästa vecka och då lär ungen vara avkastad på kvällen. Och sen kommer det besök veckan efter och veckan därpå har vi en hyrponny. Sen kan jag kanske stanna hemma och låta sambon fixa bad och lekland... Jag visar icke upp mig på badstrand denna sommar:angel:

Jag har inte orkat mycket mer än att jobba senaste veckorna, så ganska skönt att vara ledig nu (jobbade sista dagen i fredags) Insåg dock i helgen att jag inte alls kände mig redo för att barnet ska komma än, hade både saker att hinna fixa, och ville hinna vila lite innan. Nu har jag i alla fall haft två dagar att göra det (i helgen hade vi besök och då blir det inte samma vila) så nu känns det lite bättre. Men jag känner mig helt nöjd med att jag lagt 2v semester innan bf, för att mentalt förbereda mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 207
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 157
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg