Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu bor vi i hus så har bara flyttat gästrummet för att få plats.

Hur stor är tvåan?
I januari är ju bäbis ca 6 månader så är ju ingen evighet ni behöver lösa det tillfälligt bara. :)
Det borde gå att hitta lösningar! :)

Åh så lyxigt med hus!! :)

Den är 55 kvm, så ingen jättelägenhet precis. Men precis, det är ju ganska kort period och förhoppningsvis kan bebis sova mellan oss första tiden. Är mest orolig för skötbord dock. Omöjligt att få till något bra i badrummet och byta blöja någon annanstans känns sådär fräscht. En kompis byter på golvet på en skötbädd och det borde ju funka men jag tänker bara ajajaj stackars min rygg!

Bor i en stor två utan egen tvättmaskin, men massor av tider i tvättstugan där det finns flera lediga tider per dag. Vi kommer bo kvar här till ongen är 8-10 månader, då vi flyttar till en annan två. Där ska vi sen bo kvar tills vi flyttar till gård efter några få år :)

Skönt att ni har många tvättider! Vi har precis tvärtom, måste boka typ två veckor i förtid :crazy: Får bunkra upp med mååånga bodies! Får ni plats med skötbord i badrummet?

Hur ser era boende ut? Har ni redan plats för bebis och allt vad som behövs därtill (kanske inte är så mycket iofs, jag och mannen spånar nu för fullt men vi har dålig koll)?

Vi har precis köpt en fyra :bump: men det är en nyproduktion så vi kan inte flytta in förrän i januari nästa år :grin:;) Tills dess hade vi tänkt bo kvar i vår lilla tvåa utan egen tvättmaskin och nada plats till tex skötbord i badrum och spjälsäng i sovrum. Är det helgalet?

Finns här andra som bor litet, hur har ni i så fall löst det praktiska?

Vi bor i en tvåa, med egen tvättmaskin, och här kommer vi bo kvar tills vi hittar ett hus vi vill köpa :)
Känner ingen större panik över att bo i en tvåa upp till att barnet är ett år ungefär. Dem tar ju inte så mycket plats i början tänker jag mig :D

Åh så lyxigt med hus!! :)

Den är 55 kvm, så ingen jättelägenhet precis. Men precis, det är ju ganska kort period och förhoppningsvis kan bebis sova mellan oss första tiden. Är mest orolig för skötbord dock. Omöjligt att få till något bra i badrummet och byta blöja någon annanstans känns sådär fräscht. En kompis byter på golvet på en skötbädd och det borde ju funka men jag tänker bara ajajaj stackars min rygg!

Ett i hopfällbart skötbord skulle kanske funka. Bara att fälla upp där du vill använda det.

Hur ser era boende ut? Har ni redan plats för bebis och allt vad som behövs därtill (kanske inte är så mycket iofs, jag och mannen spånar nu för fullt men vi har dålig koll)?

Vi har precis köpt en fyra :bump: men det är en nyproduktion så vi kan inte flytta in förrän i januari nästa år :grin:;) Tills dess hade vi tänkt bo kvar i vår lilla tvåa utan egen tvättmaskin och nada plats till tex skötbord i badrum och spjälsäng i sovrum. Är det helgalet?

Vi bor också i en 2:a på 50 kvm. Det är en nyproduktion med både tvätt- och torktumlare så det är skönt men jag är redan stressad över att hitta något större. Trivs dock väldigt bra i lägenheten och området så vi har bestämt oss för att avvakta ett tag till och hoppas på att det inte blir allt för trångt. Skönt i alla fall att det verkar vara fler som bor i tvåor :)

Vi bor på ca 200 kvm (hus) med en hund, så plats finns det!:)

Vi bor i hus.
Vi roddar bara om rummen och gör kombinerat gästrum/bebisrum (bäddsoffa i bebisens rum)

21+0 så idag har jag skaffat gravidförsäkring, känns så konstigt :nailbiting:

Angående boende så bor vi i en trea, flyttade precis till något mindre när vi fick reda på att jag var gravid, så barnrum var inte riktigt planerat. Var bortskämd med eget sminkrum tidigare, nu blir det istället barnrum/min garderob. Väldigt litet rum så trångt lär det bli, men vi räknar med att bo här tills husköp blir av om några år :)
Köpte en vilfåtölj förra veckan, så skön, som får bli till amning. Gör tyvärr att rummet blir ännu mindre :D

Hur går det för er i barnvagnsdjungeln? Jag tror vi har bestämt vad vi ska ha och det blir en Emmaljunga duo edge med fasta lufthjul. Vi bor på landet så jag vill ha en ordentlig vagn!

Vi bor i en tvåa, med egen tvättmaskin, och här kommer vi bo kvar tills vi hittar ett hus vi vill köpa :)
Känner ingen större panik över att bo i en tvåa upp till att barnet är ett år ungefär. Dem tar ju inte så mycket plats i början tänker jag mig :D

Nej jag tror inte antalet kvadratmeter är problemet egentligen, mer det praktiska som just tvätt och skötbord. Och kanske att det hade varit bra med ett extrarum där den som inte jourar kan stänga om sig och få lite nattsömn :p

Ett i hopfällbart skötbord skulle kanske funka. Bara att fälla upp där du vill använda det.

Bra idé, jag får spana in något sådant!

Vi bor också i en 2:a på 50 kvm. Det är en nyproduktion med både tvätt- och torktumlare så det är skönt men jag är redan stressad över att hitta något större. Trivs dock väldigt bra i lägenheten och området så vi har bestämt oss för att avvakta ett tag till och hoppas på att det inte blir allt för trångt. Skönt i alla fall att det verkar vara fler som bor i tvåor :)

Skönt med tvättmaskin och torktumlare - det underlättar ju massor :)

Vi bor på ca 200 kvm (hus) med en hund, så plats finns det!:)

Haha ja, du får dela med dig av ett rum eller två :D

Angående boende så bor vi i en trea, flyttade precis till något mindre när vi fick reda på att jag var gravid, så barnrum var inte riktigt planerat. Var bortskämd med eget sminkrum tidigare, nu blir det istället barnrum/min garderob. Väldigt litet rum så trångt lär det bli, men vi räknar med att bo här tills husköp blir av om några år :)
Köpte en vilfåtölj förra veckan, så skön, som får bli till amning. Gör tyvärr att rummet blir ännu mindre :D

Äh en trea är ju perfekt! Lyxigt att få plats med amningsfåtölj också :)

Hur går det för er i barnvagnsdjungeln? Jag tror vi har bestämt vad vi ska ha och det blir en Emmaljunga duo edge med fasta lufthjul. Vi bor på landet så jag vill ha en ordentlig vagn!

Vi har inte kommit så långt ännu, men vi har spanat lite på internet och oj vilken djungel alltså. En helt ny värld! Har inte hittat någon jag fastnat för ännu, de verkar alla så klumpiga och de är ju så hiskeligt dyra :cool: Tror vi får ta oss till något barnvagnsställe och se live, testköra och fråga personalen helt enkelt.

Jag ska ha en Emmaljunga Superviking med ecco-hjul. :)
Vill ha rörliga framhjul för butikskörning bland annat. Ecco idag är lika bra på landet som luft men slipper bekymra mig för punktering. Superviking vill jag ha för att liggdelen är mindre, smidigare och ihop fällbar den med.
En edge tog hela bagageutrymmet i min bil och då med det chassit jag siktar på då korgen är rätt rejäl. :)

Vi har inte kommit så långt ännu, men vi har spanat lite på internet och oj vilken djungel alltså. En helt ny värld! Har inte hittat någon jag fastnat för ännu, de verkar alla så klumpiga och de är ju så hiskeligt dyra :cool: Tror vi får ta oss till något barnvagnsställe och se live, testköra och fråga personalen helt enkelt.

Det är en djungel därför jag satte mig in i den för flera år sen för att veta vad jag ville ha när vi väl skulle ha barn.

Vart ska ni köra?
Hur mycket?
Har ni hiss eller bilstorlek att ta hänsyn till? :)
Föreslår du tänker ut det först sen ser ut några lämpliga kandidater på nätet för att sen provköra dom i butik om du fortfarande är osäker. :)

Vi bor i en 2:a på typ 50 kvadrat så det är ganska trångt. Känner mig inte jättestressad över att hitta nått nytt precis tills bebis kommer utan vi vill kunna titta i lugn och ro efter hus/större lägenhet. Det största problemet för oss är också att vi har ingen direkt plats för skötbord i badrummet som är ganska litet. Men vi får ordna det på nått vis tänker jag :)

Skönt att ni har många tvättider! Vi har precis tvärtom, måste boka typ två veckor i förtid :crazy: Får bunkra upp med mååånga bodies! Får ni plats med skötbord i badrummet?
Verkligen! I denna lägenheten får vi plats med skötbord i badrummet, plus att vi har ett tomt grovkök med vatten indraget där vi också kan välja att vara:) I nya lägenheten sen så ska vi ha skötbord över badkaret. I nya lägenheten ska vi installera en egen lite tvättmaskin också, eftersom det är 2-3 veckors väntetid på en tvättid där :crazy:

Min mamma köpte ju en till oss, så efter att ha kollat av våra krav så fick hon välja. Blev en Beemoo Kombivagn Premium. Har hittills bara sett bilder och fått recensioner på avstånd av den, men tror den blir bra för oss :)

Vi bor i en 2:a på typ 50 kvadrat så det är ganska trångt. Känner mig inte jättestressad över att hitta nått nytt precis tills bebis kommer utan vi vill kunna titta i lugn och ro efter hus/större lägenhet. Det största problemet för oss är också att vi har ingen direkt plats för skötbord i badrummet som är ganska litet. Men vi får ordna det på nått vis tänker jag :)

Vi har bott i en tvåa på 65 kvm fram till i sommar (när BARNET blev 6 år). Nu är den ombyggd till en trea. Vi har tvättstuga och pyttehiss. Det funkar hur bra som helst.
Skötbord hade vi en uppfällbart över badkaret, annars lade jag en skötbädd från Ikea på sängen och bytte där.

Måste få gnälla lite.. Är så sjukt trött, orkar knappt något och just nu är jag på arbetsdag 3/6. Jobbar sjukt mycket en period, med en dags ledighet här och där. Men jag orkar inte!:down: Häromdagen började jag storlipa på jobbet av trötthet. Jobbar långa dagar utan rast :wtf: sover pissdåligt också, vaknar är kissnödig men för trött för att gå upp och kan inte somna förrän jag faktiskt har gått upp.
Ska ansöka om att gå tidigare, men det är ändå två månader kvar om jag får det beviljat

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 026
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar