Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet ärligt inte hur jag ska orka alls. Jag är i vecka 12-13 någonstans och efter två dagar med "jobb" (3 timmar apt resp 5,5 timma idag) så känner jag mig helt utmattad. Jag orkar ingenting och känner mig helt deprimerad över samma faktum. Kan vara min sjukdom som spökar med eftersom jag inte får ta dom medicinerna.

Jag har tyvärr svårt att bara vila efter jobbet då jag har två yngre barn som kräver sitt med, även om dom är relativt lugna och lättroade. Jag kan inte precis gå och sova när mina barn är vakna.

Skulle det vara sjukdomen så kommer de kräva operation och det skulle vara det värsta som kan hända. Jag kommer knappt ihåg att ta tabletter som det är och att behöva ta det dagligen resten av livet för att få i mig det viktiga hormonet...

Förlåt att jag beklagar mig i en tråd som är positiv. Har svårt att se det positiva just nu. Bara 6 månader kvar....

Maj
28/5- SummerBreeze, första barnet, 28 år

Juni

10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
30/6 - Tink, andra barnet 27 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
6/7 - MikaTela, första barnet, 27 år, Skånes Fagerhult
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år,Vallentuna
29/7 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping

Augusti
7/8 Lilleknodd, första barnet, 27 årSödermanland
10/8 Ferrari, tredje barnet, 25 år Göteborg
13/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Uppdaterar listan efter KUB idag, allt såg bra ut, alla värden e normala. Så skönt! Och bara en bebis ;).
Blev bakåtflyttad 3 dagar så det blir kanske en julibebis istället då!

Går helt plötsligt in i v 15 på lördag istället för på tisdag :)

Maj

Juni

29/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå

Juli

Augusti

Uppdaterar listan efter KUB idag, allt såg bra ut, alla värden e normala. Så skönt! Och bara en bebis ;).
Blev bakåtflyttad 3 dagar så det blir kanske en julibebis istället då!

Går helt plötsligt in i v 15 på lördag istället för på tisdag :)

Det måste vara jobbigt att byta tänk om man blir flyttad. :p
Jag vet att jag byter vecka på torsdagar och ska det då bytas blir man ju förvirrad. :p

Hjälpte inte ett dugg för mig! Det enda som hände var at jag fick en massa luft i magen. Helt värdelöst.

För mig är det alltid ett så säkert kort. Men så är jag känslig mot laktos också så det kan ju hjälpa till lite att det funkar så bra och snabbt och bra för mig :angel:

Hellre ont i magen än förstoppad. Fy fasen för det alltså :cry:

Jag vet ärligt inte hur jag ska orka alls. Jag är i vecka 12-13 någonstans och efter två dagar med "jobb" (3 timmar apt resp 5,5 timma idag) så känner jag mig helt utmattad. Jag orkar ingenting och känner mig helt deprimerad över samma faktum. Kan vara min sjukdom som spökar med eftersom jag inte får ta dom medicinerna.

Jag har tyvärr svårt att bara vila efter jobbet då jag har två yngre barn som kräver sitt med, även om dom är relativt lugna och lättroade. Jag kan inte precis gå och sova när mina barn är vakna.

Skulle det vara sjukdomen så kommer de kräva operation och det skulle vara det värsta som kan hända. Jag kommer knappt ihåg att ta tabletter som det är och att behöva ta det dagligen resten av livet för att få i mig det viktiga hormonet...

Förlåt att jag beklagar mig i en tråd som är positiv. Har svårt att se det positiva just nu. Bara 6 månader kvar....

Klart du får beklaga dig :heart

Det låter jättetufft, har du någon möjlighet att sjukskriva dig?

Var på inskrivning del två igår. Eftersom vi glömde be om bild sist så var hon så gullig och gav oss ett till ultraljud, med tre bilder :love: Var igår 11+3, och liten mår fortsatt bra, växer fint, starkt hjärta och både sprattlar och sträcker på sig :D
Blodsocker, järn och blodtryck var perfekt. Vet inte om hon fick svar på någonting annat direkt, men i så fall var det också perfekt :laugh:
Ett möte till hos henne om ungefär 5 veckor, då jag även får min tid till RUL som blir i mitten på mars :)

Och äntligen har mina symptom lättat. Var i förra veckan totalt död. Kunde knappt stå utan sammandragningar, yrsel och illamående, och bara grät av alla hormoner :o Nu mår jag toppen i alla fall :p

NyMaj

Juni

27/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå

Juli

Augusti

Uppdaterade för dig @Bubble :)

Idag har varit en oväntat "dyr" bäbis shopping. Hahaha.
Har totalt handlat för 900 kr bara idag:
Babynest
Hängselbyxor strl 56 från HM
Två likadana snuttar också från HM
Skötväska Ju-ju-be
Ett paket Libero touch 1 ( gratis tack vare kupong från Liberos hemsida)
Ett paket Libero touch 2 (billigare tack vare samköp med kompis)

Sen har jag hämtat min babybox från Babyproffsen.
I den var det:
1 napp från Avent
1 haklapp från TryggHansa
1 prova på tvättmedel samt prova på färgfångar dukar
1 st Pampersblöja
2 tidningar

Var på inskrivning del två igår. Eftersom vi glömde be om bild sist så var hon så gullig och gav oss ett till ultraljud, med tre bilder :love: Var igår 11+3, och liten mår fortsatt bra, växer fint, starkt hjärta och både sprattlar och sträcker på sig :D
Blodsocker, järn och blodtryck var perfekt. Vet inte om hon fick svar på någonting annat direkt, men i så fall var det också perfekt :laugh:
Ett möte till hos henne om ungefär 5 veckor, då jag även får min tid till RUL som blir i mitten på mars :)

Och äntligen har mina symptom lättat. Var i förra veckan totalt död. Kunde knappt stå utan sammandragningar, yrsel och illamående, och bara grät av alla hormoner :o Nu mår jag toppen i alla fall :p
Vad snällt att bjuda på ett UL till :)

På måndag ska vi på UL för att se exakt vilken vecka bebis befinner sig i, ska bli sååååå spännande men är även sjukt nervös.
Tänk om något med liten är fel :crazy: :cry:

Vad snällt att bjuda på ett UL till :)

På måndag ska vi på UL för att se exakt vilken vecka bebis befinner sig i, ska bli sååååå spännande men är även sjukt nervös.
Tänk om något med liten är fel :crazy: :cry:
Kommer säkert gå bra! Det gör det ju nästan alltid. Försök kanske istället att se det som att ni äntligen ska få den mysiga stunden och se bebis? Håller tummarna för er :bump:

Hur ser era boende ut? Har ni redan plats för bebis och allt vad som behövs därtill (kanske inte är så mycket iofs, jag och mannen spånar nu för fullt men vi har dålig koll)?

Vi har precis köpt en fyra :bump: men det är en nyproduktion så vi kan inte flytta in förrän i januari nästa år :grin:;) Tills dess hade vi tänkt bo kvar i vår lilla tvåa utan egen tvättmaskin och nada plats till tex skötbord i badrum och spjälsäng i sovrum. Är det helgalet?

Finns här andra som bor litet, hur har ni i så fall löst det praktiska?

Hur ser era boende ut? Har ni redan plats för bebis och allt vad som behövs därtill (kanske inte är så mycket iofs, jag och mannen spånar nu för fullt men vi har dålig koll)?

Vi har precis köpt en fyra :bump: men det är en nyproduktion så vi kan inte flytta in förrän i januari nästa år :grin:;) Tills dess hade vi tänkt bo kvar i vår lilla tvåa utan egen tvättmaskin och nada plats till tex skötbord i badrum och spjälsäng i sovrum. Är det helgalet?

Finns här andra som bor litet, hur har ni i så fall löst det praktiska?

Nu bor vi i hus så har bara flyttat gästrummet för att få plats.

Hur stor är tvåan?
I januari är ju bäbis ca 6 månader så är ju ingen evighet ni behöver lösa det tillfälligt bara. :)
Det borde gå att hitta lösningar! :)

Bor i en stor två utan egen tvättmaskin, men massor av tider i tvättstugan där det finns flera lediga tider per dag. Vi kommer bo kvar här till ongen är 8-10 månader, då vi flyttar till en annan två. Där ska vi sen bo kvar tills vi flyttar till gård efter några få år :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 026
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar