Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Halvvägs - det är stort!

Jag är fortfarande (:grin:) i vecka 19, blir ju framflyttad hela tiden :p men nu tycker jag också det börjar bli verkligt! Vi firade RULet med att köpa en liten omlottbody till bebis och den ligger fortfarande framme i vardagsrummet. Jag och mannen bara går och smårler hela tiden :D
Jag är så glad att det bara ändrades tre dagar för mig, vill ju att tiden ska gå fortare!
Inga kläder handlade här än, men är grymt sugen. Efter RUL känns det så mycket mer verkligt. Vill också ha söta kläder att titta på :love:

På jobbet igår står jag och pratar med en mamma till en ungdom jag jobbar med, hon klappar mig på magen och frågar om jag har ätit för mycket choklad eller om det är nåt annat där inne. Sån härlig social kompetens :meh::D

Idiot, varför säger man man nått sånt till en annan? Jag skulle aldrig drömma om att göra det! :mad::mad::mad:

@ninsan @Lilleknodd mamman är väl inte den smidigaste personen, om vi säger så :banghead: strax innan hade jag och en kollega pratat om hur hemskt det är när människor antar att en är gravid utan att veta, så lite komiskt blev det ;) är så glad att jag faktiskt är gravid, annars hade jag blivit väldigt ledsen :(

@ninsan @Lilleknodd mamman är väl inte den smidigaste personen, om vi säger så :banghead: strax innan hade jag och en kollega pratat om hur hemskt det är när människor antar att en är gravid utan att veta, så lite komiskt blev det ;) är så glad att jag faktiskt är gravid, annars hade jag blivit väldigt ledsen :(
Jag förstår det, jag hade nog kunnat klippa till någon för den kommentaren..

Idag firar knodden i magen 13 v genom att ge sin mamsi extremt huggande smärtor i ligamenten igen! Hade ju såhär för ett par veckor sen, då troligtvis "växtvärk". Så hoppas liten har en liten växtspurt.
Kan varken gå, sitta eller ligga :crazy:

Jag hade nog inte kunnat hålla mig från att säga att det faktiskt bara är choklad! Det hade varit rätt åt den osmidiga människan. Fast så är jag rätt så onskapsfull av mig också ;)

Idag upplevde jag första "ful"-känslan.
Provade kläder enda som passade var alldagligt. Alla finare satt som korv skinn märktes tydligt då att brösten har blivit mer fylliga och att magen inte är flyttbar längre. :(
En stilren brun klänning fick mig plötsligt att se ut som en vaggande bajskorv. :(

Idag upplevde jag första "ful"-känslan.
Provade kläder enda som passade var alldagligt. Alla finare satt som korv skinn märktes tydligt då att brösten har blivit mer fylliga och att magen inte är flyttbar längre. :(
En stilren brun klänning fick mig plötsligt att se ut som en vaggande bajskorv. :(

Svart är grejen om du frågar mig.

På jobbet igår står jag och pratar med en mamma till en ungdom jag jobbar med, hon klappar mig på magen och frågar om jag har ätit för mycket choklad eller om det är nåt annat där inne. Sån härlig social kompetens :meh::D
Men fy :eek: Vad är det med att en kvinna får ännu mindre rätt till sin egen kropp i och med att hon blir gravid? :confused::(

Gah! :eek:

Det är nog något av det som oroar mig mest med graviditeten. Allas kommentarer om det yttre och tyckande och tänkade hit och dit. "Stor mage", "liten mage" och jämförelser fram och tillbaka... Kvinnor har fött barn i alla tider och mänskligheten har ännu inte fattat att vi ser olika ut :down: Känns sjukt förlegat a la 1500-tal att jämföra hit och dit och lägga värderingar i kvinnors gravidmagar.

Och så kommer fröken gammaldags in och förskräckt över alla fel det kan bli på tekniken. Skulle aldrig våga köra mitt barn i en sån vagn, tänk om nått slutar fungerar.

:eek::nailbiting::p

Haha ja eller om där ligger något på vägen och man inte håller i vagnen :nailbiting: den finns inte på marknaden än tyvärr ;) så de har nog lite finesser att jobba vidare med, men kanske är det framtidens barnvagn :D

En liten halväcklig fråga. Jag har aldrig varit med om maken till trög mage! Har aldrig varit sån här innan! Tips så jag kan få poopa minst en gång om dagen? :idea:

En liten halväcklig fråga. Jag har aldrig varit med om maken till trög mage! Har aldrig varit sån här innan! Tips så jag kan få poopa minst en gång om dagen? :idea:
Vatten vatten vatten, kiwi, linfrön. Pajalagröt e ju tydligen nåt man ger småbarn som är tröga i magen, aknske e värt o prova?
Finns även grejer på apoteket som man blandar ut i vatten, ungefär som o dricka uppblött ströbröd :wtf:, men det hjälper. Hade nämligen detta problemet hela förra graviditeten vilket ledde till några oönskade hemorojjder. Så gör allt för o förebygga det för det e inte skoj...:down:

Jag äter en del frukt samt tar extra magnesium.
Hade problem i början med trög mage men nu sköter jag den iaf engångs per dag. :)

Vatten vatten vatten, kiwi, linfrön. Pajalagröt e ju tydligen nåt man ger småbarn som är tröga i magen, aknske e värt o prova?
Finns även grejer på apoteket som man blandar ut i vatten, ungefär som o dricka uppblött ströbröd :wtf:, men det hjälper. Hade nämligen detta problemet hela förra graviditeten vilket ledde till några oönskade hemorojjder. Så gör allt för o förebygga det för det e inte skoj...:down:

Jag äter en del frukt samt tar extra magnesium.
Hade problem i början med trög mage men nu sköter jag den iaf engångs per dag. :)

Tack för tipsen hörni! :) Mer vatten och frukt, där ligger jag efter! Jag börjar med så hoppas jag det blir bättre :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 403
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 028
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar