Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag är så jäkla rädd för att bli förälder. Inte för själva förälsraskapet och inte för att ha ett barn eller så, utan för att bli en förälder. Alltså. Jag känner alldeles för många människor som gått från att vara vettiga till att bli helt.. Hjärntvättade som föräldrar. Föräldrar är typ den samhällsgrupp jag tycker minst om. Vill inte bli en sån. Vill inte bli en mamma som bara är mamma och inget annat. Jag vill ha kvar mig själv och mitt liv också. Mammor är värst faktiskt.

Jag hade 160 vid inskrivning. Hur stor skillnad gör 10 i det fallet? Jag skulle vara mycket nöjd med 160 sa BM. Å andra sidan kraschade edet ju fullständigt nån månad senare så det var ju tur jag låg högt!

Jag hade 160 vid inskrivning. Hur stor skillnad gör 10 i det fallet? Jag skulle vara mycket nöjd med 160 sa BM. Å andra sidan kraschade edet ju fullständigt nån månad senare så det var ju tur jag låg högt!

Vid graviditet bör hb inte ligga över 146. Det viktigaste är dock att det sjunker i och med graviditeten om man har högt. Tyvärr verkar vissa barnmorskor tro att ju högre hb desto bättre, men så är verkligen inte fallet.

Kollade på magen i spegeln förut. Lite spetsig en bit under naveln :love:
Idag är jag inne på tredje dagen med massor med drag i ligament så fort jag rör mig. Tur att sambon är förstående och fixar allt jag har svårt för :D

Tycker min mage har exploderat i storlek de senaste dagarna. Bara slutet på v13 o kommer snart inte kunna dölja den längre..:nailbiting: Visste att det förmodligen skulle synas tidigare denna gång då det inte ens gått ett år sen förra grav o jag har ungefär 0 magmuskler men ändå!

Livrädd att det ska va två därinne, längtar till KUBet på mån så man vet..:crazy:

Tycker min mage har exploderat i storlek de senaste dagarna. Bara slutet på v13 o kommer snart inte kunna dölja den längre..:nailbiting: Visste att det förmodligen skulle synas tidigare denna gång då det inte ens gått ett år sen förra grav o jag har ungefär 0 magmuskler men ändå!

Livrädd att det ska va två därinne, längtar till KUBet på mån så man vet..:crazy:
Och jag bara längtar efter att magen ska explodera!
När började det synas förra gången?

Maj
28/5- SummerBreeze, första barnet, 28 år

Juni

10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
30/6 - Tink, andra barnet 27 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
6/7 - MikaTela, första barnet, 27 år, Skånes Fagerhult
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år,Vallentuna

Augusti
1/8 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping
7/8 Lilleknodd, första barnet, 27 årSödermanland
10/8 Ferrari, tredje barnet, 25 år Göteborg
13/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Jag känner mig i överläge med antalet barn :p det blir nog bra det här.

@Lilleknodd förra gången syntes det väl ca v 16 skulle jag säga. Var väl mest jag som såg eller om man hade väldigt tajta kläder. Magen nu är lika stor som den förra var i v 19/20 tycker jag..:/

Idag är jag i 20+0, halva tiden har gått och äntligen börjar jag längta och förstå att det ska komma en bebis :love:

Halvvägs - det är stort!

Jag är fortfarande (:grin:) i vecka 19, blir ju framflyttad hela tiden :p men nu tycker jag också det börjar bli verkligt! Vi firade RULet med att köpa en liten omlottbody till bebis och den ligger fortfarande framme i vardagsrummet. Jag och mannen bara går och smårler hela tiden :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 403
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 028
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar