Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så jekla nervös inför KUB imorgon! Det enda jag tänker på är att läkaren ska säga "tyvärr så finns det inget där" eller " jag ser inga hjärtljud". Fy fan, jag kommer inte ens kunna somna ikväll :(

Oj, det känns ju ganska sent :cautious: då hinner man ju bli ganska så orolig innan! Ja, dels för att det är två l sen för att det är enäggs som delar moderkaka, det är tydligen större risk att en tar mer än den andra då osv
Ja, det är ju jättesent..
Har dessutom en nära vän som blev tvungen att göra abort i v 21, pga fel som hade kunnat ses betydligt tidigare!
Så jag är lite nojig!

Jaha, vad spännande med enäggstvillingar!

Jag är så jekla nervös inför KUB imorgon! Det enda jag tänker på är att läkaren ska säga "tyvärr så finns det inget där" eller " jag ser inga hjärtljud". Fy fan, jag kommer inte ens kunna somna ikväll :(
Håller tummarna för att allt ser bra ut!
Vi får ju som sagt inte ens göra kub, utan att betala hutlösa summor och åka till annat län...

Ul gick bra, något virrig läkare som knappt visste hur maskinen fungerade ;) han mätte skiljeväggen till ca 1mm o trodde att det ev var två tjejer men han var lite osäker så vi ställer inte in oss på nåt än :) dom var lika stora o mådde bra iaf, det är huvudsaken! Fick 3 ul till inbokade, med en annan läkare Tack o lov :D

Ul gick bra, något virrig läkare som knappt visste hur maskinen fungerade ;) han mätte skiljeväggen till ca 1mm o trodde att det ev var två tjejer men han var lite osäker så vi ställer inte in oss på nåt än :) dom var lika stora o mådde bra iaf, det är huvudsaken! Fick 3 ul till inbokade, med en annan läkare Tack o lov :D
Åh så spännande!
Visst är det väl så att om det är enäggstvillingar så har dom alltid samma kön?

Håller tummarna! Glöm inte att det för det mesta går bra! :heart

Åh, vad underbart! :love:

Det kommer gå bra!! Det fanns ju en liten med starkt hjärta när du kollade förut och du har ju symtom (även om de inte är så många vad jag förstått).
Men förstår din oro.

Underbart :love::love:

Jag är också nervös, har ju mitt RUL imorgon.. Gaah! :nailbiting:
Håller verkligen tummar och tår för dig :heart

Är det någon som fått konstiga cravings?
Jag tycker källare och byggarbetsplatser luktar ljuvligt :love: och papper...
Hushållspapper och toapapper, blir sugen främst på kvällen, så då kan det ske att jag tuggar en liten bit :o haha känner mig helt knäpp!

Haha vilka roliga cravings :D Själv har jag inte haft några cravings alls!

Håller tummarna för att allt ser bra ut!
Vi får ju som sagt inte ens göra kub, utan att betala hutlösa summor och åka till annat län...
Tack! Jag blev förvånad över att det gick så "lätt" att få det. Är ju under 35 (32), men det var inga konstigheter.

Lycka till imorgon!!
Tack!:heart

Håller tummarna! Glöm inte att det för det mesta går bra! :heart
Det mesta gör ju det, men katastroftankarna är skitjobbiga..

Det kommer gå bra!! Det fanns ju en liten med starkt hjärta när du kollade förut och du har ju symtom (även om de inte är så många vad jag förstått).
Men förstår din oro.
Tack! Det går inte att sluta nojja, över allt.. Men ska skärpa till mig imorgon om allt går bra!

Jag är också nervös, har ju mitt RUL imorgon.. Gaah! :nailbiting:
Håller verkligen tummar och tår för dig :heart

Och jag för dig! Kram!:heart:heart:heart

Exakt så där känner jag också (förutom att vi inte får göra KUB då)! Lovade mig själv att slappna av efter första ultraljudet (9+6) det tog väl 1 dag eller så innan jag började oroa mig igen :banghead: sen efter andra ultraljudet (12+4) tänkte jag samma sak men nu oroar jag mig ändå hela tiden för att bebisen ska vara död vid RUL..Fast jag egentligen bara vill försöka njuta av att vara gravid..Så du är inte ensam! Försöker tänka att det ÄR ändå ovanligt att det går dåligt efter man sett ett levande foster. Vi får stötta varann, hoppas allt går bra på KUB! :heart

Tack! :heart
Jag tror att jag höll mig o-orolig i ungefär en dag efter ultraljudet i vecka 9 jag också. Verkligt var det bara så länge som jag såg den lilla bönan på skärmen ;) Tänk om hjärnan hade någon sorts manuell sorteringsfunktion så att det gick att plocka undan oron och stoppa ner den i ett arkivskåp tills vidare eller så :D

Haha, det betyder getost - min favoritost (som jag tyvärr inte kan äta på samma sätt längre) :D

Ja, det känns betydlig lugnare när den lilla bönan knackar på lite då och då. Det är iaf fantastiskt mysigt!
Aha! :D Himmel så gott! Ost är det som är "värst" att inte kunna äta hur som helst tycker jag, identifierar mig annars med råttan Oscar i Räddningspatrullen :D Som tur är går ju många ostar bra att äta.

Lycka till i morgon, håller tummarna för dig och @ninsan och era små! :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 405
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 028
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025