Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vecka 10+1 idag. Varken idag eller igår har jag haft några direkta symptom, men har faktiskt inte blivit panikslagen :p Jag gjorde som @sicx tipsar om i och med mitt ultraljud för en vecka sen, så känner mig faktiskt väldigt trygg i att det lär gå bra. Inga tecken på att någonting har gått dåligt heller :)

Min mamma har spårat ur totalt. Jag är enda barnet, så hon ska för första gången bli mormor :love:
Hon ringde igår och frågade om hon fick lov att köpa barnvagn till oss. Jag bad om att få återkomma om en stund, och under tiden jag pratade med sambon så skickade hon över en bild på den hon tänkte sig. Ringer upp och tackar ja, men då har hon ju redan lagt bud på den :p Nåväl, nu står den hemma hos en släkting och kommer ner hit i mitten på februari :rofl:
Dessutom skryter hon till alla hon kommer i kontakt med, och delar massa på facebook om "den stora gåvan att få bli mormor". Helfestligt enligt mig :laugh:

Vad roligt. Jag är tredje barnet så mamma och pappa har redan 6 barnbarn. Dock är jag sladdis själv så lite bortskämd blir jag nu iaf. Har fått babyskydd än så länge. :p haha.
Samt dom ska köpa ett fast andningslarm till oss. :)

Vagnen har jag tänkt att min valpkull nu ska få betala! :angel:

Har fått svar om gravidboxen från lekmer, den kommer tillbaka i feb. Jag ska köpa den, man fick så himla mycket grejer för 199:- :)

@Kecipeyniri (det var också ett nick att kunna stava till:D vad betyder det?) Garderar med worst case scenario är vad jag gör också, som att det skulle göra någon skillnad... Men så mysigt att känna av den därinne! Det längtar jag efter. Tänker att det liksom blir mer verkligt då, att det går lättare att tro på att det finns någon där.
Men så märkligt av din chef att diktera hur/när du "får" berätta för dina kollegor. Det har hen inte alls med att göra kan jag tycka. Tycker inte att du ska oroa dig för dina kollegors reaktion, de måste ju också veta hur situationen ser ut och förstå att du inte velat gå emot chefens önskemål.

Tack alla ni som svarat för stöd och pepp :bow: Skönt att inte vara ensam![/QUOTE]

Haha, det betyder getost - min favoritost (som jag tyvärr inte kan äta på samma sätt längre) :D

Ja, det känns betydlig lugnare när den lilla bönan knackar på lite då och då. Det är iaf fantastiskt mysigt!

Är det någon som fått konstiga cravings?
Jag tycker källare och byggarbetsplatser luktar ljuvligt :love: och papper...
Hushållspapper och toapapper, blir sugen främst på kvällen, så då kan det ske att jag tuggar en liten bit :o haha känner mig helt knäpp!

Hushållspapper och toapapper, blir sugen främst på kvällen, så då kan det ske att jag tuggar en liten bit :o haha känner mig helt knäpp!

Nope, inga alls. Kanske lite mer sugen på coca cola som jag inte dricker alls eg. Men nu har det blivit nått glas då och då.

Jag har blivit helt sjukt sugen på isglass och helst piggelin de senaste dagarna, känns lockande när det är -27 ute :p

Haha, läste en gång om en som hade just papper som cravings :rofl:

Jag har ingenting direkt. Fortfarande osugen på mat, desto mer sugen på onyttigt. Typ bullar, donuts, munkar :love:
Coca Cola är det enda jag kan dricka utom vanligt kranvatten. Försökte låta bli det ett tag men gav tillslut med mig ;)

Ja, o lite nervöst :nailbiting: vilken v är du i nu? När får man i vanliga fall? Har noll koll eftersom förra graviditeten fick vi också typ 5-6 st p den här gången är vi redan uppe i 3 med dagens :)
Jag är i v 12 nu (11+3). Normala RUL är i v 18, så 6v dit..
Har dock ringt och förvarnat BM om att jag vill ha ett tidigare då jag blir mer och mer orolig, vaknar på nätterna och får för mig att bebis inte finns. Drömmer mardrömmar mm.
Så hoppas på ett så snart som möjligt :love:

Hur kommer det sig att ni har så många besök? Är det pga att dom är två? :)

Var på mötet med läkaren idag. Fick ett till ultraljud :D
Liten har ju växt otroligt mycket på bara 8 dagar. Nu gick det att tydligt urskilja huvud, armar och ben. Även moderkaka och navelsträng. Och fortfarande ett starkt hjärta :love:

Jag är i v 12 nu (11+3). Normala RUL är i v 18, så 6v dit..
Har dock ringt och förvarnat BM om att jag vill ha ett tidigare då jag blir mer och mer orolig, vaknar på nätterna och får för mig att bebis inte finns. Drömmer mardrömmar mm.
Så hoppas på ett så snart som möjligt :love:

Hur kommer det sig att ni har så många besök? Är det pga att dom är två? :)
Oj, det känns ju ganska sent :cautious: då hinner man ju bli ganska så orolig innan! Ja, dels för att det är två l sen för att det är enäggs som delar moderkaka, det är tydligen större risk att en tar mer än den andra då osv

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 405
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 029
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar