Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har inte heller handlat något än.
Jag tror jag ska hålla mig till efter inskrivningen.. Efter det blir det kanske mer verkligt.
Säng till bebbe står hemma hos syster, det är min gamla :love:

Hoppas på att bm går med på ett tidigare UL, idag fick jag för mig att bebis var död :cry:
Ingen kul känsla på jobbet.

Jag ska också ha min gamla säng som står hos min syster. ;)
Sen ska jag ha min gamla vagga som är hos mina föräldrar så enda möbelmässan är skötbord jag behöver. :)

Jag var hos BM igår för en liten kontroll efter rul som jag fick göra på sjukhuset istället pga upphandlingar.

Jag ville kolla hur det blir med att jag vill ha ett planerat snitt, iom att jag dels har fysiska skäl samt att jag inte vågar föda vanligt så vore det en stor lättnad, bm sa att jag inte skulle oroa mig så mycket så det låter ju positivt iaf! Dock kan man.tidigast skicka en remiss efter v.25 så vi skulle ta det nästa gång vi ses.

Igår när bm skulle lyssna på hjärtljudet så fick hon kämpa för det är tydligen en pigg rackaronge som hellre dansar disco i magen än låter sig lyssnas på :rofl: Men några sekunders tufftuff lyckades hon få till iaf :love:

Och ang shopping så har jag shoppat en body och 3 par sockar.... känns sååå futtigt och jag börjar tom känna lite stress över att så lite är förberett, tiden går ju fort! Men imorgon ska jag och sambon åka och kolla på barnvagn så då kanske det känns lite bättre :)

Uppdaterar listan igen :banana:

Maj

28/5- SummerBreeze, första barnet, 28 år

Juni

10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
18/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
30/6 - Tink, andra barnet 27 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
6/7 - MikaTela, första barnet, 27 år, Skånes Fagerhult
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år,Vallentuna

Augusti
1/8 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping
7/8 Lilleknodd, första barnet, 27 årSödermanland
13/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Hur länge varade rabattkoden anser du? :)

Jag har fortfarande massa rabatter kvar som jag ännu inte nyttjat. Så som magdroppar och sådant (som ännu inte vart aktuellt för oss). De flesta rabatterna håller för mig till Mars. Dock har jag använt många på olja, blöjor och sådant. Jag gillar rabatter :angel::D
Man får ett helt annat rabattänk när man plötsligt köpte hus och har massa dyra lån :idea: Bönan harmycket halva reapriset kläder i sin garderob. Samt att när vi som nyinflyttade fick mängder av olika rabatter från butiker i närheten. Gratis är gott så att säga (tror vi fick dörrmatta, såg, målarset, däckbyte osv. gratis)

Även Liberoklubben är bra, får en hel del rabattkuponger där ifrån. Men sedan hör jag till de som aldrig fastnade för Pampers blöjor då jag anser att de blir blöta på utsidan. Samt att jag har slängt två oanvända paket pga att de stank kemikalier. SÅ jag använder Libero eller Änglamarks (om jag orkar köra ned till coop vill säga, ica är närmare)

Jag har fortfarande massa rabatter kvar som jag ännu inte nyttjat. Så som magdroppar och sådant (som ännu inte vart aktuellt för oss). De flesta rabatterna håller för mig till Mars. Dock har jag använt många på olja, blöjor och sådant. Jag gillar rabatter :angel::D
Man får ett helt annat rabattänk när man plötsligt köpte hus och har massa dyra lån :idea: Bönan harmycket halva reapriset kläder i sin garderob. Samt att när vi som nyinflyttade fick mängder av olika rabatter från butiker i närheten. Gratis är gott så att säga (tror vi fick dörrmatta, såg, målarset, däckbyte osv. gratis)

Även Liberoklubben är bra, får en hel del rabattkuponger där ifrån. Men sedan hör jag till de som aldrig fastnade för Pampers blöjor då jag anser att de blir blöta på utsidan. Samt att jag har slängt två oanvända paket pga att de stank kemikalier. SÅ jag använder Libero eller Änglamarks (om jag orkar köra ned till coop vill säga, ica är närmare)

Vad bra. Beställde några babyboxar i natt. :p

Vad bra. Beställde några babyboxar i natt. :p

Hjärtats tog nästan 4 månader innan jag fick, de andra var bara att hämta ut :) Kronans var slut på apoteken hela tiden så där fick man hoppa in ofta och fråga. Apoteksgruppen var sådär, fanns hemma men inget roligt i.
Men jag tror jag fick 5-6 nappar, 2pkt våtservetter, massa prover på salvor och sådant. Om man slår ut det på alla boxar.
Sedan finns även sempers och hmm bambino heter skedarna va? Som man kan få genom FB

Hjärtats tog nästan 4 månader innan jag fick, de andra var bara att hämta ut :) Kronans var slut på apoteken hela tiden så där fick man hoppa in ofta och fråga. Apoteksgruppen var sådär, fanns hemma men inget roligt i.
Men jag tror jag fick 5-6 nappar, 2pkt våtservetter, massa prover på salvor och sådant. Om man slår ut det på alla boxar.
Sedan finns även sempers och hmm bambino heter skedarna va? Som man kan få genom FB

Jag hämtade ut babyboxen (eller påsen) på Apoteket hjärtat idag! Det stod att det skulle ta 10 veckor, men det tog tre dagar :p Våtservetter, massa prov, dushkräm, napp, plåster mm. Bra paket för att vara gratis!

@MikaTela , vart beställde du ifrån inatt?

Jag vet att lekmer hade en förra året, hur mycket som helst för 199:-, men de verkar ha plockat bort den från hemsidan, tror jag ska slänga iväg ett mail och fråga om den kommer tillbaka :)

Jag hämtade ut babyboxen (eller påsen) på Apoteket hjärtat idag! Det stod att det skulle ta 10 veckor, men det tog tre dagar :p Våtservetter, massa prov, dushkräm, napp, plåster mm. Bra paket för att vara gratis!

Jag vet att lekmer hade en förra året, hur mycket som helst för 199:-, men de verkar ha plockat bort den från hemsidan, tror jag ska slänga iväg ett mail och fråga om den kommer tillbaka :)

Den från lekmer fanns inte under mina 9 månader som gravid. Var inne och sökte flera gånger.
Åh, jag fick vänta hur länge som, stod skickas inom 3 dagar när jag beställde, tog nästan 4 månader som sagt :p

Jag beställde från hjärtat i mitt namn. Sen beställde jag allt om föräldrars i min sambos namn.
Lloyd och dom i bådas namn.

Den från lekmer fanns inte under mina 9 månader som gravid. Var inne och sökte flera gånger.
Åh, jag fick vänta hur länge som, stod skickas inom 3 dagar när jag beställde, tog nästan 4 månader som sagt :p

Nu har jag mailat och frågat om de kommer att sälja den igen, hoppas det!

@MikaTela , nu har jag beställt från loyds och allt för föräldrar också, ska snoka vidare och se om det är fler som erbjuder :)

Tror det är allt för föräldrar där man får en gratis body från kappahl :D

En tråkig sak är dock att hämtar man paketen i liknande tidsepok så är det samma tidningar i påsarna.

Igår firade vi 12 veckor med att beställa massa babyboxar och så råkade jag klicka hem litens första kläder :love:

Inatt var första gången utan ett nattligt toalettbesök på 9v! Känner mig sååå utvilad!

Hur går det för er andra?

Igår firade vi 12 veckor med att beställa massa babyboxar och så råkade jag klicka hem litens första kläder :love:

Inatt var första gången utan ett nattligt toalettbesök på 9v! Känner mig sååå utvilad!

Hur går det för er andra?

Jo här är allt lugnt i vecka 16. :)
Börjar planera ett Gekås besök i v 19 efter vi har varit på RUL. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 406
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 030
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar