Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt Rul är 22 feb, nästa vecka är det dags för kub :) Sjukt spännande och nervöst eftersom jag känner mig så himla ogravid just nu! Går in i veckan 12+0 (vecka 13) idag, så nu är jag förbi de tre första månaderna :):):)

Jag kände mig väldigt ogravid fram till i förrgår då hade jag "växtvärk" i magen. Men idag är det tillbaka till att känna sig ogravid.
Dock har jag hamnat i shoppingmani sen mamma fick tag i babyskydd. :p fast jag håller mig lite i skinnet iaf.

Jag kände mig väldigt ogravid fram till i förrgår då hade jag "växtvärk" i magen. Men idag är det tillbaka till att känna sig ogravid.
Dock har jag hamnat i shoppingmani sen mamma fick tag i babyskydd. :p fast jag håller mig lite i skinnet iaf.

Jag har knappt köpt något alls, ett par plagg, men inget mer. Känner mig inte så pepp att göra det just nu, men tror det kommer snart att ändras, om jag känner mig själv rätt :p

Jag har knappt köpt något alls, ett par plagg, men inget mer. Känner mig inte så pepp att göra det just nu, men tror det kommer snart att ändras, om jag känner mig själv rätt :p

Första 2 plaggen och napp köpte jag redan i december. Sen hämutade jag ut en newbie body strax innan jul. Mamma fick tag på ett billigt babyskydd som hon köpte till oss. Och ja. :p

Fick ju ett plagg av en vän när hon fick veta. Sen har vi köpt två nappar. I måndags köpte vi in tvåpack med bodys, byxor, mössor. En mysig, fluffig inomhusoverall, 3 pack strumpor och ett par tofflor :D

Första 2 plaggen och napp köpte jag redan i december. Sen hämutade jag ut en newbie body strax innan jul. Mamma fick tag på ett billigt babyskydd som hon köpte till oss. Och ja. :p

Jag har börjat kolla nätet om vart man kan få tag på gratis baby-boxar. Alltid trevligt :) har beställt en från apoteket hjärtat som var gratis om man är medlem. Men det finns ju ett gäng andra där ute som man kan få tag på :)
Men jag har tänkt försöka att inte överköpa mig, få se hur det går med det :p

Jag har inte köpt någonting än haha. Jag känner mig så dålig, vet ju inte vad man kommer behöva för plagg mitt i sommaren och vad det ska vara för storlekar :o Sen vill jag nog veta kön innan jag börjar shoppa.

Jag har inte köpt någonting än haha. Jag känner mig så dålig, vet ju inte vad man kommer behöva för plagg mitt i sommaren och vad det ska vara för storlekar :o Sen vill jag nog veta kön innan jag börjar shoppa.

Har inte heller köpt någonting men känner ingen panik ännu, kommer haranterat hinna shoppa tillräckligt så småningom ;)

Jag har börjat kolla nätet om vart man kan få tag på gratis baby-boxar. Alltid trevligt :) har beställt en från apoteket hjärtat som var gratis om man är medlem. Men det finns ju ett gäng andra där ute som man kan få tag på :)
Men jag har tänkt försöka att inte överköpa mig, få se hur det går med det :p

Det kollade jag direkt så har ett gäng länkar sparade! ;)

Ja det är svårt jag har hjälp av min kompis som har 2 sommarbäbisar sen tidigare.
Det jag har köpt nu är neutralt så ska jag se om den vill visa kön vid Rul 10 feb för då kommer det nog handlas mer. :p

Men jag är nog rätt tidig på det men jag slipper gärna stora klumpsummor och handlar hellre lite då och då. :)

Rul idag, allt såg bra ut. Tydligen har jag moderkakan i framkant, därför jag knappt känner något. Skönt att ha en anledning ändå så jag slipper oroa mig :D
Har sen början velat ta reda på kön, men idag så valde vi att inte ta reda på det, blev plötsligt sugen på en överraskning ;)

Ang att köpa saker så är barnvagn och skötbyrå inhandlat sen några veckor tillbaka, har väntat med kläder då det känns jobbigare att ha om nu ngt skulle gå fel.

jag känner mig så himla ogravid :( är i vecka 5 (4+5) har haft lite ömma bröst och lite värk i magen men känner nada längre. När började ni andra känna er gravida?
Man blir ju lite orolig att det ska ha stannat av där inne......

Oj jag har inte handlat en endaste sak till bebis, däremot gravidbyxor till mig själv :o
Vi har vårt RUL nästa vecka och om allt ser bra ut har vi bestämt att vi ska fira med middag och köpa första presenten till bebis :)

Fram till en vecka sen har jag känt mig helt ogravid men nu stramar magen på ett annat sätt och jag har svårt att knyta skorna, fick sätta ut en pall i hallen :D Pyret gör sig även till känna med knackningar lite då och då så nu börjar det verkligen kännas mer på riktigt!

jag känner mig så himla ogravid :( är i vecka 5 (4+5) har haft lite ömma bröst och lite värk i magen men känner nada längre. När började ni andra känna er gravida?

Jag känner mig fortfarande inte gravid :p Det är ju olika för alla. Det du kan göra är att boka tid för vaginalt ultraljud, i vecka 6-7 kan man se ett hjärta :)

Jag går in i v 19 imorgon och började som sagt inte känna mig gravid förrän nu i v 18. Har inte känt mycket innan dess utan känt mig precis som vanligt. Jag var ( och är fortfarande..) också orolig, men tror det är ganska vanligt att inte ha så många symptom. Håller tummarna för dig!

Oj jag har inte handlat en endaste sak till bebis, däremot gravidbyxor till mig själv :o
Vi har vårt RUL nästa vecka och om allt ser bra ut har vi bestämt att vi ska fira med middag och köpa första presenten till bebis :)

Fram till en vecka sen har jag känt mig helt ogravid men nu stramar magen på ett annat sätt och jag har svårt att knyta skorna, fick sätta ut en pall i hallen :D Pyret gör sig även till känna med knackningar lite då och då så nu börjar det verkligen kännas mer på riktigt!
Vi har inte heller handlat något än.
Jag tror jag ska hålla mig till efter inskrivningen.. Efter det blir det kanske mer verkligt.
Säng till bebbe står hemma hos syster, det är min gamla :love:

Hoppas på att bm går med på ett tidigare UL, idag fick jag för mig att bebis var död :cry:
Ingen kul känsla på jobbet.

Vi har inte heller handlat något än.
Jag tror jag ska hålla mig till efter inskrivningen.. Efter det blir det kanske mer verkligt.
Säng till bebbe står hemma hos syster, det är min gamla :love:

Hoppas på att bm går med på ett tidigare UL, idag fick jag för mig att bebis var död :cry:
Ingen kul känsla på jobbet.

Vad mysigt att kunna använda sin egen säng man använt som liten :)

Usch inget kul när man får en sån känsla :(Jag har sovit gott hela tiden men nu har jag i tre nätter haft läskiga drömmar, vaknade inatt och var helt säker på att bebisen dött :( så obehagligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 406
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 030
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V