Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågan har säkert varit uppe tidigare, men när kommer ni berätta på jobb och för "allmänheten"?

Själv är jag i vecka 15 och har berättat till närmsta familj och vänner för rätt längesen och även till chefen strax innan jul då jag ändå hade medarbetarsamtal så passade på.
Men vet inte när jag ska berätta till kollegorna!? Funderar på nu på fredag, tycker att det börjar synas och tänker att folk kanske börjar undra snart.. :angel:

Frågan har säkert varit uppe tidigare, men när kommer ni berätta på jobb och för "allmänheten"?

Själv är jag i vecka 15 och har berättat till närmsta familj och vänner för rätt längesen och även till chefen strax innan jul då jag ändå hade medarbetarsamtal så passade på.
Men vet inte när jag ska berätta till kollegorna!? Funderar på nu på fredag, tycker att det börjar synas och tänker att folk kanske börjar undra snart.. :angel:
Mina närmsta kollegor vet redan då jag var så otroligt känslig och trött i början.
Chefen ska jag berätta för så fort jag sett liten på UL.

Familj och allra närmaste vännerna vet om (och chef). Resten får reda på det från nästa vecka, efter kub. Men vi kommer inte gå ut med det på fejjan eller liknande, det blir när man träffas typ.Då är jag i 12+6. Jag hade nog kunnat dölja det ett bra tag till eftersom det inte syns och det kommer att dröja innan det syns.

Det är väl ändå en bra idé att göra KUB om du har oro över ifall att bebin är okej? Ett vanligt UL säger ju inte så mkt
Känner mer att jag vill se att det lever.
Därefter får vi se om vi gör KUB eller inte.

Pratat med bm nu, vi ska avvakta till inskrivningen och prata om ev tidigare UL då.
Håller tummarna att jag får igenom det!

Denna låg 10 sidor bak nu så kände att det var dags att plocka fram den.
Nån mer som tillkommit/försvunnit?

Maj
29/5- SummerBreeze, första barnet, 28 år

Juni

10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
18/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
30/6 - Tink, andra barnet 27 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
6/7 - MikaTela, första barnet, 27 år, Skånes Fagerhult
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år,Vallentuna

Augusti
1/8 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping
7/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år Södermanland
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Har de senaste dagarna börjat räkna på föräldradagar osv och undrar hur sjutton vi ska överleva?! Med min lön kommer jag få ut strax över 8000 om jag tar ut 5 dagar/vecka. Tar jag istället ut 7 dagar får jag ngt mer i pengar men dagarna tar slut med en gång. Med en sambo som har nästan lika dålig lön lär vi få leva snålt som sjutton

Jag berättade för min chef i torsdags, då var jag i v 16+6. Hen ville dock av lite olika anledningar att jag väntar med att berätta för mina kollegor, så tänkte berätta nästa vecka. Då är jag i v 19 och kan nog tycka det är lite i senaste laget. Har graviditetsbyxor och gör mitt bästa att dölja den lilla bulan. Ska bli så skönt att berätta, då vet "alla" som "måste" veta och jag kan äntligen börja klä mig mer avslappnat och prata mer öppet.

Har de senaste dagarna börjat räkna på föräldradagar osv och undrar hur sjutton vi ska överleva?! Med min lön kommer jag få ut strax över 8000 om jag tar ut 5 dagar/vecka. Tar jag istället ut 7 dagar får jag ngt mer i pengar men dagarna tar slut med en gång. Med en sambo som har nästan lika dålig lön lär vi få leva snålt som sjutton

Jag kommer få ut lägstabelopp dvs ca 5550kr/mån om jag tar ut 7 dagar/vecka :down: Men var en som tipsade om att om jag bara tar ut 4 så kan sambon ta ut 3 (fre-sön) han jobbar normalt på fredagar men gör man så så kan han ta pappaledigt för lör-sön som han ändå skulle varit ledig. Det kommer ge honom mer pengar än normalt men mig mindre, men tillsammans får vi mera. Ska bara dubbelkolla med FK så man får göra så men har jag fattat det rätt så ska det bara ok. Det är lite fixande och trixande! :eek:

Sen har vi pratat med banken och fått ner räntan lite plus att vi amorterar på huslånet lite mindre än innan. Det ger oss lite mer kronor att leva på iaf!

Jag kommer få ut lägstabelopp dvs ca 5550kr/mån om jag tar ut 7 dagar/vecka :down: Men var en som tipsade om att om jag bara tar ut 4 så kan sambon ta ut 3 (fre-sön) han jobbar normalt på fredagar men gör man så så kan han ta pappaledigt för lör-sön som han ändå skulle varit ledig. Det kommer ge honom mer pengar än normalt men mig mindre, men tillsammans får vi mera. Ska bara dubbelkolla med FK så man får göra så men har jag fattat det rätt så ska det bara ok. Det är lite fixande och trixande! :eek:

Sen har vi pratat med banken och fått ner räntan lite plus att vi amorterar på huslånet lite mindre än innan. Det ger oss lite mer kronor att leva på iaf!

Det är okej att göra så med helgerna. Jag tar tex en viss procent på fredagen + fulla dagar för min stora tös nu på helgerna för att utnyttja hennes dagar då hon är i skolan på vardagarna. Sen tar jag andra dagar för min lilla på två månader. Nu är dock stora tösens dagar alldeles strax slut men så är hon snart 7 1/2 år gammal.

Hur räknar man ut hur mycket man kan få ut? Känner mig inte så väldigt insatt i det här :o

Har senaste veckan haft en extrem smärta i svanskotan ner i höger skinka, har hela tiden skyllt på en nerv i kläm men får nog acceptera läget - foglossning :cry:
Så länge jag är stillsam och tar det lugnt är det inga problem, men efter 2 Tim på jobbet, en sväng i stallet eller allmänt fix hemma så haltar jag fram :banghead:

Har senaste veckan haft en extrem smärta i svanskotan ner i höger skinka, har hela tiden skyllt på en nerv i kläm men får nog acceptera läget - foglossning :cry:
Så länge jag är stillsam och tar det lugnt är det inga problem, men efter 2 Tim på jobbet, en sväng i stallet eller allmänt fix hemma så haltar jag fram :banghead:

Ajdå! Kan ett foglossningsbälte lindra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 406
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 031
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar