Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten, har ni tänkt någonting om ni ska kolla kön eller inte? :)
Här lutar det mot ja. Problemet är att vi inte vill berätta för andra i så fall, men hur ska man lyckas med att inte försäga sig? :p

Vi har RUL den 20e januari och kan barnmorskan se könet då vill vi gärna veta. Vi är så ofantligt nyfikna båda två!

Det spelar såklart ingen roll alls, men jag och mannen står väldigt långt ifrån varandra i namnfrågan så om vi får lite hjälp på traven att avgränsa alternativen hade det verkligen underlättat :p

Gick in i vecka 18 idag och jag tror banne mig jag kände bönan imorse! Låg och läste lite i sängen innan jag gick upp när det plötsligt ryckte till litegrann, inifrån magen, som en liten supermjuk knackning. Jag trodde först jag inbillade mig men kände det därefter två gånger till! Tycker även jag kan känna lite "fladder" eller typ "småspasmer" inifrån. Är inte helt hundra men det var det närmsta tecknet från bönan hittills iaf :love:

Berättade även för min chef igår och hen blev glad för vår skull, men jag fick tyvärr ändå känslan av att jag ställde till det för dem :( vi har lite bemanningsproblem på arbetsplatsen så nu sitter jag här med superdåligt samvete :(

Min är inte särskilt tydlig gravidmage, mer än när jag ligger ned. Jag har ganska mycket fluff på magen redan som det är, men den har helt bytt form. Det mjuka tjockisfluffet går inte riktigt att dra in eller liksom klämma in i byxorna längre, för det är helt plötsligt hårt där längst ned. Haha.

Jag har kunnat dra in magen tidigare, men nu har jag inte kunnat göra det på länge, men det är ffr inte hårt nånstans, bara deg-mjukt, haha! Men jag är några veckor efter dig va?

Jag har samma! Kan inte dra in magen längre, och märker att den har ändrat form. Rundare och lite längre ner. Över livmodern är det bara en litet lager fett, så livmodern känns tydligt :)

Gick in i vecka 18 idag och jag tror banne mig jag kände bönan imorse! Låg och läste lite i sängen innan jag gick upp när det plötsligt ryckte till litegrann, inifrån magen, som en liten supermjuk knackning. Jag trodde först jag inbillade mig men kände det därefter två gånger till! Tycker även jag kan känna lite "fladder" eller typ "småspasmer" inifrån. Är inte helt hundra men det var det närmsta tecknet från bönan hittills iaf :love:
Åh, vad mysigt :love::love:

Alltså gisses vad ömma bröst jag har, särskilt det ena. Just nu vill jag bara knäppa av mig boobsen och hänga undan dem :D:angel:

Skulle kunna vara jag som skrev det där, fast jag är en vecka efter. (v14+0)

Räknar dagarna till RUL 8/2, är fortfarande förlamande trött men det börjar gå bättre med maten i alla fall, har ju inte mått illa men känt mig liksom kräsen och osugen på mat. Har inte heller gått upp något, men är glad för det då jag har en hel del extra från början. ;) Bebisen tar ju vad den behöver :) Magen växer så det nästan knakar däremot..

Samma här har inte alls varit sugen på mat. Jo magen växer inte så det syns så jättemycket än men den har liksom blivit rundare och stenhård kan inte dra in magen alls nu.

Förresten, har ni tänkt någonting om ni ska kolla kön eller inte? :)
Här lutar det mot ja. Problemet är att vi inte vill berätta för andra i så fall, men hur ska man lyckas med att inte försäga sig? :p
Vi har inte riktigt bestämt men det lutar åt att inte kolla :)

Samma här har inte alls varit sugen på mat. Jo magen växer inte så det syns så jättemycket än men den har liksom blivit rundare och stenhård kan inte dra in magen alls nu.
Här är en till med samma "avsmak" för mat.
Äter det som magen är sugen på och accepterar läget med allt annat som tidigare smakat underbart!

Samma avsmak för mat här. Jag kan nästan bara äta rotfrukter eller "barnvänlig" mat. Har gått ner en hel del i vikt, men magen växer :P
En så länge är jag ju inte i närheten av smal, så är inte det minsta orolig :)

Det är så himla komiskt. Vi bestämde oss på nyårsdagen för att berätta för ett par vänner när tillfälle gavs.
Nu har vi umgåtts mer än vanligt och inte en gång har tillfälle kommit för att berätta. :p hahaha... precis som bara för att vi har bestämt oss för att berätta. :p

Samma avsmak för mat här. Jag kan nästan bara äta rotfrukter eller "barnvänlig" mat. Har gått ner en hel del i vikt, men magen växer :P
En så länge är jag ju inte i närheten av smal, så är inte det minsta orolig :)
Här har det blivit frukter i massor, jordgubbsyoghurt, pannkakor och toast :rofl:

Idag lyckades jag äta gryta, kanske vänder det nu!

Här har det blivit frukter i massor, jordgubbsyoghurt, pannkakor och toast :rofl:

Idag lyckades jag äta gryta, kanske vänder det nu!
Jag lyckades äta tofu i ugn med kokt potatis igår, så går sakta framåt här med :p Mest ledsen är jag över att inga smörgåspålägg smakar gott, så kan inte äta mackor till mellanmål :(:p

Det är så himla komiskt. Vi bestämde oss på nyårsdagen för att berätta för ett par vänner när tillfälle gavs.
Nu har vi umgåtts mer än vanligt och inte en gång har tillfälle kommit för att berätta. :p hahaha... precis som bara för att vi har bestämt oss för att berätta. :p
Haha, så typiskt :p
Förhoppningsvis kommer tillfället snart:)

Kan meddela att magen svullnar när man klättrar och kryper rundor! :p

Och helt plötsligt har midjan flyttat sig upp till under brösten istället för i navelhöjd! ;)

Är både förväntansfull och panikslagen inför ultraljudet imorgon. Ingenting tyder på att vi kommer få dåligt besked, men ändå :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 407
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 031
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar