Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur länge ska man äta kosttillskott och folsyra? Har läst till v 12, men ska man sluta sen? Äter apotekets gravid, typ multivitamin och där ingår ju extra folsyra. Går in i v 13 idag. BM sa inget om att jag borde sluta, men läste det på ett par ställen igår
Min BM tyckte det räcke med gravid-vitaminer och inte extra folsyra. Det är ju massor med folsyra i vitaminerna, så det blir lite kaka på kaka. Men vitaminer borde man ju kunna äta tiden ut och när man ammar? Så har jag fattat det iaf... Men kan ju ha fel!
Uppdatera när det är gjort
Lycka till idag @bexx, håller tummar och tår att allt ser bra ut!
Lycka till!!
Lycka till idag!!
Jag äter ingen extra folsyra förutom mängden i multivitaminen för gravida. Och den kommer jag fortsätta ta tills jag ammat färdigt(Och @Carand) ok, men det låter ju vettigt. Ja i vitaminpillret så ingår ju folsyra, så tar inget extra utöver det, men då borde man ju ändå kunna fortsätta med dessa. Ibland blir man snurrig
Åh vad underbart!Tack för ert stöd allihopa!
Ultraljudet visade på en bebis i vecka 9+1, precis som jag trodde. Starkt hjärta och sprattlande bebis
Jag och sambon firade med att köpa in lite bebiskläder
Åh vad underbart!
Ska ringa bm imorgon och tjata till mig ett ultraljud, förhoppningsvis i samband med inskrivning. Får väl låtsas vara nära bristningsgränsen pga nervositet eller något ...
Åh vad underbart!
Ska ringa bm imorgon och tjata till mig ett ultraljud, förhoppningsvis i samband med inskrivning. Får väl låtsas vara nära bristningsgränsen pga nervositet eller något ...
Varför inte boka privat?Åh vad underbart!
Tack för ert stöd allihopa!
Ultraljudet visade på en bebis i vecka 9+1, precis som jag trodde. Starkt hjärta och sprattlande bebis
Jag och sambon firade med att köpa in lite bebiskläder
För att det inte finns några häromkring.Varför inte boka privat?
För att jag behöver det för mitt huvuds skull.Men varför?
För att jag behöver det för mitt huvuds skull.
Och för att jag vill se att det verkligen är en frisk bebis, annars vill jag hellre få ta bort nu än efter v 20.
En av mina vänner var tvungen att göra abort i v 21 då bebis hade en allvarlig skelettmissbildning.
Detta skulle ha setts redan vid tidigare UL och det hade då blivit "lättare" att ta bort.
Nu var det verkligen en bebis som togs bort.
Jag tänker inte vara med om det.
Sen får ni andra tycka vad ni vill
För att jag behöver det för mitt huvuds skull.
Och för att jag vill se att det verkligen är en frisk bebis, annars vill jag hellre få ta bort nu än efter v 20.
En av mina vänner var tvungen att göra abort i v 21 då bebis hade en allvarlig skelettmissbildning.
Detta skulle ha setts redan vid tidigare UL och det hade då blivit "lättare" att ta bort.
Nu var det verkligen en bebis som togs bort.
Jag tänker inte vara med om det.
Sen får ni andra tycka vad ni vill
Idag har jag drabbats av en rätt rejäl smäll av typ föräldraskapsångest. Umgåtts lite med vänner till mig som är småbarnsföräldrar och jag gick därifrån med en klump i magen. Jag vill ju ha det här barnet, längtar så. Men har sån ångest över att ge upp hela mitt liv och allt annat som är viktigt för mig. Hästarna, framförallt. Jag tänker att det blir vad man gör det till, att man liksom får anpassa sitt liv, men inte ge upp hela livet. Men på dem verkar det verkligen som att barnen är DET NYA och nu har de inget annat viktigt. En mamma som har ett barn som är drygt två år och hon har tagit VARJE läggning och lämnar i princip aldrig barnet.
Jag har så ont i magen för jag vill inte leva så, jag vill liksom ha kvar mitt liv. I ek lite anpassad form.
Säg att det inte måste bli så?
Tänkte bara uppdatera att det inte blev någon bebis för oss, vid sista vul-et i v 10 var fostret bara i 6+1 så jag fick ta tabletter för o stöta ut det för 3 veckor sen. Jag blöder fortfarande men förhoppningsvis är det över snart
Önskar er all lycka med era knoddar