Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågan har säkert varit uppe tidigare, men när kommer ni berätta på jobb och för "allmänheten"?

Själv är jag i vecka 15 och har berättat till närmsta familj och vänner för rätt längesen och även till chefen strax innan jul då jag ändå hade medarbetarsamtal så passade på.
Men vet inte när jag ska berätta till kollegorna!? Funderar på nu på fredag, tycker att det börjar synas och tänker att folk kanske börjar undra snart.. :angel:

Jag har berättat för familj och en del vänner, chefen fick veta tidigt pga det är schysst att ge dem lite förvarning inför sommarplaneringen. Har nu börjat berätta för kollegor jag jobbar mycket med, och framförallt de jag jobbar nätter med så de förstår varför jag är så trött. :) Dessutom börjar det synas..
Jag är i v15 just nu.

Besök hos BM idag, lite lågt blodtryck o fick lämna fem rör med blod. Fick även tid till sjukgymnast o läkarkontroll där hon tyckte jag skulle få en sjukskrivning eftersom jag redan nu har så ont av foglossningar :( vill ju jobba så länge det går men nu när jag varit ledig i två dagar så känner jag skillnad. Igår gjorde jag typ ingenting o då känns det helt ok medan jag efter 30 min på jobbet haltar fram. Foglossningsbältet hjälper inte så mycket...
På tisdag är det dags för UL igen ♡

Besök hos BM idag, lite lågt blodtryck o fick lämna fem rör med blod. Fick även tid till sjukgymnast o läkarkontroll där hon tyckte jag skulle få en sjukskrivning eftersom jag redan nu har så ont av foglossningar :( vill ju jobba så länge det går men nu när jag varit ledig i två dagar så känner jag skillnad. Igår gjorde jag typ ingenting o då känns det helt ok medan jag efter 30 min på jobbet haltar fram. Foglossningsbältet hjälper inte så mycket...
På tisdag är det dags för UL igen ♡
Varför fick du lämna så mga rör (eller gjorde man det? Har redan glömt)?

Idag har jag gjort KUB och fick jättebra resultat, kommer dock inte ihåg siffrorna. Bebisen ville inte samarbeta men det gick bra tillslut haha. Nu är det en lång väntan till RUL som är den 18/2. Jag fick veta att jag hade moderkakan i framvägg så nu kommer jag ju noja över det också för då känner man inte bebisen lika tidigt. Är det någon mer här som har haft moderkakan i framvägg?

Jag vägde mig också för första gången sedan i somras och vägde 50 kg så jag tror att jag har gått upp ungefär 3 kilo redan och är bara i vecka 14. :p

Mina bm förklarade vad alla rören var för.
1. kolla min blodgrupp
2. Kolla bäbis blodgrupp
3. Kolla om jag har hiv m.m.
4. Kollar järnvärdet

Sen har jag för mig att jag också fick lämna 5 rör men kommer inte ihåg vad det var för.
Tack! Just ja, allt det vet jag ju att jag kollade också. Tyckte det lät så mkt bara.

Var på inskrivning del 1 igår. Väldigt trevlig barnmorska:)
Har tid med deras läkare den 19:e, och sen tid för blodprover och så den 27:e.
Sambon har blivit helt knäppO_o Efter ultraljudet så kollar han på mig som att jag vore gud, och överöser mig med kärlek:o Visst, överöste mig med kärlek gjorde han redan innan, men nu är det hela tiden:p
Lutar åt att boka in ett till tidigt ultraljud innan RUL:love:

Misstänkte redan innan UL att min cykel hade varit på 28 dagar, istället för min vanliga på 32 dagar. UL bekräftade att storleken på lillen stämde med det, så jag ändrar mitt datum från 17:e till 13:e :love:

Maj
29/5- SummerBreeze, första barnet, 28 år

Juni

10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
18/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
30/6 - Tink, andra barnet 27 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
6/7 - MikaTela, första barnet, 27 år, Skånes Fagerhult
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år,Vallentuna

Augusti
1/8 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping
7/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år Södermanland
13/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Tack! Just ja, allt det vet jag ju att jag kollade också. Tyckte det lät så mkt bara.

Ja det låter mycket och jag som inte har nån sjukvårdsutbildning kan inte första varför dom kan titta på samma blod för flera olika saker.
Inte för jag har problem med att lämna mest nyfiken på varför det inte går.

Var på inskrivning del 1 igår. Väldigt trevlig barnmorska:)
Har tid med deras läkare den 19:e, och sen tid för blodprover och så den 27:e.
Sambon har blivit helt knäppO_o Efter ultraljudet så kollar han på mig som att jag vore gud, och överöser mig med kärlek:o Visst, överöste mig med kärlek gjorde han redan innan, men nu är det hela tiden:p
Lutar åt att boka in ett till tidigt ultraljud innan RUL:love:

Oj det var många olika besök. Jag hade 2 ett hälsosamtal och sen riktiga inskrivningen då bm tog alla blodprover och annat.
Nu inväntar jag kallelse till RUL och sen har jag nästan möte med bm den 15/2.

Oj det var många olika besök. Jag hade 2 ett hälsosamtal och sen riktiga inskrivningen då bm tog alla blodprover och annat.
Nu inväntar jag kallelse till RUL och sen har jag nästan möte med bm den 15/2.
Igår var hälsosamtal, och blodprover den 27:e. Läkarbesöket ville jag ha i och med att jag har en psykisk sjukdom, så vill ha en extra etablerad kontakt om jag skulle insjukna :) Deras läkare ska även hjälpa mig med remiss till en ny mottagning, eftersom min gamla som är värdelös vägrar.
Dessutom så har jag ökad risk för förlossningsdepression, förlossningspsykos och anknytningsproblem, så jag vill ha bra kontakt med deras läkare redan nu för att kunna få snabb och bra hjälp om det skulle inträffa :)
Nu tror jag inte det, men jag vill inte riskera någonting:love:

Här e det kub den 25/1 sen bm den 29/1 för att gå igenom blodvärden samt göra cellprov då det var dags. Sen blir det väl Rul i slutet av feb :)

Igår var hälsosamtal, och blodprover den 27:e. Läkarbesöket ville jag ha i och med att jag har en psykisk sjukdom, så vill ha en extra etablerad kontakt om jag skulle insjukna :) Deras läkare ska även hjälpa mig med remiss till en ny mottagning, eftersom min gamla som är värdelös vägrar.
Dessutom så har jag ökad risk för förlossningsdepression, förlossningspsykos och anknytningsproblem, så jag vill ha bra kontakt med deras läkare redan nu för att kunna få snabb och bra hjälp om det skulle inträffa :)
Nu tror jag inte det, men jag vill inte riskera någonting:love:

Jaha då förstår jag. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 406
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 031
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar