Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror på egen-tid, men inte jämt och hela tiden. Jag tror även på delat föräldrarskap, jag tar helt för givet att min man ska ta sitt ansvar, precis som jag gör utan något gnäll. Barnvaktspappa existerar inte i min värld. Barnet är 50% mitt och 50% mannen, så är det bara :)

Ja, min sambo pratade lite vett med mig när jag satt och snyftade, haha. Han sa: Vet du, det är mitt barn också! Jag kommer att bli förbannad på dig om du inte kan släppa barnet ifrån dig. För jag vill också få ha en relation, kunna lägga, mata (i framtiden då om det blir att vi ammar) och umgås. Självklart kommer du kunna ha kvar hästarna och självklart kommer du få tid att rida. Vi får anpassa bara, kanske det tar ett tag innan vi hittar rutiner. Men jag lovar att vi kommer kunna ha tid att gå till frisören ibland, gymmet ibland osv både du och jag.

Jag känner ibland att han nog kommer bli en så mycket bättre pappa än vad jag kommer bli mamma. Han är fantastisk. <3

Skönt att de inte var någon fara med dig!
Men nu är det kört för min del. Mkt rött i morgontoaletten för en timme sedan. När jag torkade även en stor blodklump. :crazy: Försöker tänka att det var förmodligen något fel på fostret, och bättre kommer ut nu än behöva gå med dött i flera veckor och tro man är gravid.
Nu vet jag ju också att vi kan bli gravida. Hade nog känts värre om de går månad efter månad utan något händer.

Åh nej vad tråkigt! :heart :cry: Men som du säger så var det ju antagligen något fel på fostret och nu vet ni att ni kan bli gravida så jag hoppas det går bättre nästa gång! Har själv gått igenom missfall och det är ingen rolig upplevelse.

Låter precis som för mig! Men ibland, som idag, vann de negativa tankarna ett tag :p
UL på måndag, om det visar som det ska så vägrar jag tveka något mer! :love:
Uppmuntrande att läsa hur du kämpar emot rädslan:)

Känner igen det där, jag oroar mig nog ungefär varje dag att något ska vara fel även fast jag gjort UL (tyvärr försöker låta bli men det blir lätt så att de negativa tankarna tar över och jag blir helt övertygad om att jag kommer få missfall). Men risken ska ju vara mindre om man väl sett en levande bebis på UL så hoppas att allt går bra för dig på måndag! :)

V. 16 (15+0) här idag, räknar bara ner dagarna till RUL den 28:e januari nu (tiden går saaakta). Inte så mycket symtom förutom ganska trött fortfarande men det kan nog lika gärna bero på att det är så mörkt eller på järnbrist (nyss börjat med järntabletter).

Förresten är det någon som vet om man brukar/kan få lyssna på hjärtljud hos BM innan RUL? Glömde fråga det på inskrivningen och annars är nästa möte i vecka 20.

Tycker det är lite svårt med maten också, försöker vara noga och äta frukost, lunch, middag och ett extra mellanmål som BM sa men känner mig inte så hungrig så jag får liksom tvinga mig att typ äta lunch (har alltid varit ganska dålig på det). Sen jobbar jag ju natt också och får lite konstig dygnsrytm. Men vill ju inte äta för lite..Har inte gått upp ett enda kilo ännu heller vilket också gör mig lite orolig, vet inte hur mycket man "brukar" gå upp i början.

V. 16 (15+0) här idag, räknar bara ner dagarna till RUL den 28:e januari nu (tiden går saaakta). Inte så mycket symtom förutom ganska trött fortfarande men det kan nog lika gärna bero på att det är så mörkt eller på järnbrist (nyss börjat med järntabletter).

Förresten är det någon som vet om man brukar/kan få lyssna på hjärtljud hos BM innan RUL? Glömde fråga det på inskrivningen och annars är nästa möte i vecka 20.

Tycker det är lite svårt med maten också, försöker vara noga och äta frukost, lunch, middag och ett extra mellanmål som BM sa men känner mig inte så hungrig så jag får liksom tvinga mig att typ äta lunch (har alltid varit ganska dålig på det). Sen jobbar jag ju natt också och får lite konstig dygnsrytm. Men vill ju inte äta för lite..Har inte gått upp ett enda kilo ännu heller vilket också gör mig lite orolig, vet inte hur mycket man "brukar" gå upp i början.

Oroa dig inte för vikten. Jag gick ner ett par kilo fram till vecka 17-18 då jag gick upp lite igen. Nu har jag väl lyckats lägga på mig 5 kilo eller så och är i vecka 24. (Julmat är bra grejer :angel:)

Bebisen tar den näring den behöver, så bebisen har det bra. Det är ju för sin egen skull man ska försöka få i sig ordentligt med mat, så inte ens kropp tar onödigt med stryk för den saken :)

Jag pratade med min bm om just det, var nojjig över att jag nu är i v.20 och inte gått upp ett dugg, magen är rund men vikten densamma som vid inskrivningen. Hon lugnade mig med att det är helt normaaaalt och att om man ex som jag haft svårt att äta/mått illa mycket så är det ganska vanligt tom. Bebisen tar det den behöver ändå, det enda är att mamman mår pissigt om man inte får i sig det man borde. Vår bebis följde alla mått och såg frisk och pigg ut idag på RUL :love:

Skulle kunna vara jag som skrev det där, fast jag är en vecka efter. (v14+0)

Räknar dagarna till RUL 8/2, är fortfarande förlamande trött men det börjar gå bättre med maten i alla fall, har ju inte mått illa men känt mig liksom kräsen och osugen på mat. Har inte heller gått upp något, men är glad för det då jag har en hel del extra från början. ;) Bebisen tar ju vad den behöver :) Magen växer så det nästan knakar däremot..

Ja, min sambo pratade lite vett med mig när jag satt och snyftade, haha. Han sa: Vet du, det är mitt barn också! Jag kommer att bli förbannad på dig om du inte kan släppa barnet ifrån dig. För jag vill också få ha en relation, kunna lägga, mata (i framtiden då om det blir att vi ammar) och umgås. Självklart kommer du kunna ha kvar hästarna och självklart kommer du få tid att rida. Vi får anpassa bara, kanske det tar ett tag innan vi hittar rutiner. Men jag lovar att vi kommer kunna ha tid att gå till frisören ibland, gymmet ibland osv både du och jag.

Jag känner ibland att han nog kommer bli en så mycket bättre pappa än vad jag kommer bli mamma. Han är fantastisk. <3

Ni BÅDA kommer bli jättefina föräldrar till ert barn :)

Skulle kunna vara jag som skrev det där, fast jag är en vecka efter. (v14+0)

Räknar dagarna till RUL 8/2, är fortfarande förlamande trött men det börjar gå bättre med maten i alla fall, har ju inte mått illa men känt mig liksom kräsen och osugen på mat. Har inte heller gått upp något, men är glad för det då jag har en hel del extra från början. ;) Bebisen tar ju vad den behöver :) Magen växer så det nästan knakar däremot..

Det ser jag framemot, när magen börjar växa! Jag har ju mage sen innan, men jag ser framemot den runda bebismagen :) Men det kommer nog dröja länge innan det verkligen är uppenbart.

Men jag mår dåligt av att tänka på att typ inte kunna gå ut och äta med vänner EN ENDA gång på flera år, för jag måste lägga barnet jämt. Eller inte kunna gå till sjukgymnasten typ, vilket är rätt vitalt för mig.. Barnet har ju en pappa tänker jag. Men dessa föräldrar verkar vara med sina avkommor varje minut. Jag blev liksom helt.. Avskräckt. Haha

*Smyger in från vårtråden*

Självklart kan du göra saker själv, kanske inte i precis i början men barnet har faktiskt två föräldrar.

Ett tips är att ställa krav på pappan för att det är lätt hänt att man som mamma blir förstavalet för barnet och då krävs det att pappan är envis och tar barnet även om det kanske till en början är lite jobbigare för att barnet hellre vill vara hos mamman.

Med tiden brukar det ge sig och det är bevisat att jämställda förhållanden där båda föräldrarna tar ansvar för barnen är lyckligare så det är verkligen win-win :)

Gud vad ni skriver, jag hinner inte med! :p

Beklagar både @hemlig och @fritz_92 för missfallen :(

Var hos bm för första gången igår. Bättre järnvärde än förra graviditeten annars var det nog ganska lika. KUB den 25/1, lääängtar o sen RUL 4-6 v efter det.

Det ser jag framemot, när magen börjar växa! Jag har ju mage sen innan, men jag ser framemot den runda bebismagen :) Men det kommer nog dröja länge innan det verkligen är uppenbart.

Min är inte särskilt tydlig gravidmage, mer än när jag ligger ned. Jag har ganska mycket fluff på magen redan som det är, men den har helt bytt form. Det mjuka tjockisfluffet går inte riktigt att dra in eller liksom klämma in i byxorna längre, för det är helt plötsligt hårt där längst ned. Haha.

Min är inte särskilt tydlig gravidmage, mer än när jag ligger ned. Jag har ganska mycket fluff på magen redan som det är, men den har helt bytt form. Det mjuka tjockisfluffet går inte riktigt att dra in eller liksom klämma in i byxorna längre, för det är helt plötsligt hårt där längst ned. Haha.

Jag har kunnat dra in magen tidigare, men nu har jag inte kunnat göra det på länge, men det är ffr inte hårt nånstans, bara deg-mjukt, haha! Men jag är några veckor efter dig va?

V. 16 nu, tiden flyger verkligen iväg!
Angående kön så kommer vi inte att kolla, gjorde det inte med första ongen och vill att det ska bli en överraskning nu med!

Jag kommer absolut att vilja kolla kön.
Sen att det kan visa fel, absolut, men jag vill veta vad som gömmer sig där inne :love:
Inskrivning den 20/1!

Jag började med järntabletter innan graviditeten, på läkares inrådan efter blodprov, då hade jag 22 som sagt. Referensvärdet ligger mellan 10-130 tror jag, så under 10 i ferritin har man anemi, men enligt läkaren jag träffade ville hon ha upp det till minst 30, för 22 är ändå väldigt lågt tydligen. 10 är bara typ "lägstanivå" enligt henne. Och nu hade det ju gått ned till 18 trots maxdos järn. :/ Mitt Hb är bra dock. Har haft lite konstigt järnvärde hela livet. Som bar var mitt ferritin superduperlågt och mitt hb nere på 76.. Sen dess har det strulat.

Ja, sån jävla tomte till barnmorska. Så jävla glad att jag inte har henne som min, min är supersoft!

Tack för svar :) jag mailade min barnmorska som sa att mina järnvärde var bra men att hon ändå tyckte jag nu i vecka 18 kunde börja med järntabletter då jag inte äter kött.

Hoppas du får svar från läkarna och att värdena rättar till sig! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 407
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 031
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar