Haha, då förstår jagSnålänning med långt till närmsta privata ställe.
Samt att jag har jobbat så mycket att jag inte hade hunnit ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, då förstår jagSnålänning med långt till närmsta privata ställe.
Samt att jag har jobbat så mycket att jag inte hade hunnit ändå.
Förresten, har ni tänkt någonting om ni ska kolla kön eller inte?
Här lutar det mot ja. Problemet är att vi inte vill berätta för andra i så fall, men hur ska man lyckas med att inte försäga sig?
Här lutar det mot ja. Problemet är att vi inte vill berätta för andra i så fall, men hur ska man lyckas med att inte försäga sig?
Kommer ni berätta för familj om knodden vill visa?Vi har tänkt ta reda på könet om knoppen vill visa det. Dock kommer vi inte göra något extra UL bara för att få veta. Vill knodd visa så vill den annars förblir det hemligt.
Självklart måste det inte bli så! Men då gäller det nog att båda föräldrarna är inställda på det från början, och att båda har en stark vilja att den andre ska få behålla sitt övriga liv också.Idag har jag drabbats av en rätt rejäl smäll av typ föräldraskapsångest. Umgåtts lite med vänner till mig som är småbarnsföräldrar och jag gick därifrån med en klump i magen. Jag vill ju ha det här barnet, längtar så. Men har sån ångest över att ge upp hela mitt liv och allt annat som är viktigt för mig. Hästarna, framförallt. Jag tänker att det blir vad man gör det till, att man liksom får anpassa sitt liv, men inte ge upp hela livet. Men på dem verkar det verkligen som att barnen är DET NYA och nu har de inget annat viktigt. En mamma som har ett barn som är drygt två år och hon har tagit VARJE läggning och lämnar i princip aldrig barnet.
Jag har så ont i magen för jag vill inte leva så, jag vill liksom ha kvar mitt liv. I ek lite anpassad form.
Säg att det inte måste bli så?
Idag har jag drabbats av en rätt rejäl smäll av typ föräldraskapsångest. Umgåtts lite med vänner till mig som är småbarnsföräldrar och jag gick därifrån med en klump i magen. Jag vill ju ha det här barnet, längtar så. Men har sån ångest över att ge upp hela mitt liv och allt annat som är viktigt för mig. Hästarna, framförallt. Jag tänker att det blir vad man gör det till, att man liksom får anpassa sitt liv, men inte ge upp hela livet. Men på dem verkar det verkligen som att barnen är DET NYA och nu har de inget annat viktigt. En mamma som har ett barn som är drygt två år och hon har tagit VARJE läggning och lämnar i princip aldrig barnet.
Jag har så ont i magen för jag vill inte leva så, jag vill liksom ha kvar mitt liv. I ek lite anpassad form.
Kommer ni berätta för familj om knodden vill visa?
Idag har jag drabbats av en rätt rejäl smäll av typ föräldraskapsångest. Umgåtts lite med vänner till mig som är småbarnsföräldrar och jag gick därifrån med en klump i magen. Jag vill ju ha det här barnet, längtar så. Men har sån ångest över att ge upp hela mitt liv och allt annat som är viktigt för mig. Hästarna, framförallt. Jag tänker att det blir vad man gör det till, att man liksom får anpassa sitt liv, men inte ge upp hela livet. Men på dem verkar det verkligen som att barnen är DET NYA och nu har de inget annat viktigt. En mamma som har ett barn som är drygt två år och hon har tagit VARJE läggning och lämnar i princip aldrig barnet.
Jag vill inte ha det som nån utav dem har det. Självklart får jag rucka på vissa saker, jag har ändå valt att sätta ett barn till livet, men samtidigt så får barnet "rätta" sig efter mig och familjelivet också. Nu har jag inte häst, men hade jag haft det så hade jag inte gjort mig av med den, eller andra fritidsintressen heller för den delen.
Vi kommer att ta reda på könet. Har RUL inbokat den 18/2 men har KUB nu den 13/1 och hoppas på att kunna se något redan då men det blir nog svårt
Är det någon annan här som har gjort KUB? Jag nojar jättemycket för att något ska vara fel.
Jag ska göra mitt kub 20 jan! Jag pratade med en kompis som hade gjort det, och man får ju en sannolikhet, eller % på hur stor chans det är att det finns kromosomavvikelser. Sen vet jag inte hur man går vidare efter det, om det finns någon skala, vad som är normalt eller inte.Vi kommer att ta reda på könet. Har RUL inbokat den 18/2 men har KUB nu den 13/1 och hoppas på att kunna se något redan då men det blir nog svårt
Är det någon annan här som har gjort KUB? Jag nojar jättemycket för att något ska vara fel.
Ja jag tänker också att det blir vad man gör det till.. Självklart vill jag vara med mitt barn och självklart inser jag att livet nu kommer bli väldigt annorlunda. Jag förstår att man aldrig ens kan föreställa sig. Men jag mår dåligt av att tänka på att typ inte kunna gå ut och äta med vänner EN ENDA gång på flera år, för jag måste lägga barnet jämt. Eller inte kunna gå till sjukgymnasten typ, vilket är rätt vitalt för mig.. Barnet har ju en pappa tänker jag. Men dessa föräldrar verkar vara med sina avkommor varje minut. Jag blev liksom helt.. Avskräckt. Haha
Det gäller att mannen väljer rätt tid för att mysa, annars får han bara skäll
Hur är det med er som har UL nu snart? Har ni gått såpass långt eller har ni bokat privat?
Ja jag tänker också att det blir vad man gör det till.. Självklart vill jag vara med mitt barn och självklart inser jag att livet nu kommer bli väldigt annorlunda. Jag förstår att man aldrig ens kan föreställa sig. Men jag mår dåligt av att tänka på att typ inte kunna gå ut och äta med vänner EN ENDA gång på flera år, för jag måste lägga barnet jämt. Eller inte kunna gå till sjukgymnasten typ, vilket är rätt vitalt för mig.. Barnet har ju en pappa tänker jag. Men dessa föräldrar verkar vara med sina avkommor varje minut. Jag blev liksom helt.. Avskräckt. Haha
Skönt att allt såg bra ut!Jag har varit på RUL idag, är beräknad till 28/5 så är nog först i tråden iom att jag fuskat mig in på listan
Allt såg bra ut men bebis var inte på humör och låg med ryggen emot så vi fick tyvärr inga bra bilder. BM fick iaf mätt allt som hon skulle och allt såg bra ut
Innan det har vi varit på KUB men det var ju privat och vi fick bekosta det själva.
Håller med! Jag spyr på en del av sambons kompisar som ska vara "barnvakt" åt sina barnJag tror på egen-tid, men inte jämt och hela tiden. Jag tror även på delat föräldrarskap, jag tar helt för givet att min man ska ta sitt ansvar, precis som jag gör utan något gnäll. Barnvaktspappa existerar inte i min värld. Barnet är 50% mitt och 50% mannen, så är det bara