Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har någon av er testat nu ett tag efter plus? Jag är i vecka 9 eller 9+4 idag beroende på hur jag räknar, och hade noll symptom igår. Till och med brösten slutade ömma. Tog ett test idag på morgonen, och det var väldigt mycket svagare än vid plus. Så nu är jag väldigt orolig :crazy:
Jag har inte testat, känns bara onödigt..
Har knappt några symtom jag heller, på morgnarna känner jag ingenting. Brösten ömmar aldrig på morgonen, däremot på kvällen :eek:
Så så länge kvällarna är "smärtsamma" så håller jag mig positiv!

*hoppar in från vår-tråden*

Hcg som mäts med grav.test är oftast för högt så långt i graviditeten så därför kan man t o m testa negativt några veckor efter plus :)
Åh, tack! Vad jag kunde läsa mig till var det framför allt runt vecka 11-13 som det går ner, men skönt att höra att det kan bli redan såhär tidigt :love:
Jag har inte testat, känns bara onödigt..
Har knappt några symtom jag heller, på morgnarna känner jag ingenting. Brösten ömmar aldrig på morgonen, däremot på kvällen :eek:
Så så länge kvällarna är "smärtsamma" så håller jag mig positiv!
Jag har ju haft massor med symptom, och vaknade igår utan ett enda kvar :crazy:
Men jag känner mig lite lugnare nu, och dessutom har brösten börjat ömma mer och mer senaste timmen :D

Åh, tack! Vad jag kunde läsa mig till var det framför allt runt vecka 11-13 som det går ner, men skönt att höra att det kan bli redan såhär tidigt :love:

Jag har ju haft massor med symptom, och vaknade igår utan ett enda kvar :crazy:
Men jag känner mig lite lugnare nu, och dessutom har brösten börjat ömma mer och mer senaste timmen :D

Googla spökveckor! :)

Har gjort det, men blev ändå vettskrämd av detta :p Ska läsa mer om det i vilket fall :up:
Var väl bara en spökdag denna gången :) Och får jag det igen ska jag INTE testa :rofl:

Jag tror man blir "van" av sina tecken/symptom och märker av dem mindre. Jag säger alltid att jag känner nada, men när jag väl börja tänka på det så har jag ett gäng, mer eller mindre ändå. Jag vet att jag är alldeles för nojjig och analyserar ALLT, särskilt nu i graviditeten. Så om jag går igång så försöker jag tänka, alla dagar är olika, alla känner olika, jag blir inte mindre gravid för att jag idag inte har ont i tuttarna osv. Det är svårt, särskilt nu i början och när det är första graviditeten. Jag har bestämt mig för en grej, när jag gjort det första UL och får svart på vitt att jag bär på ett barn ska jag bli hårdare mot mig själv när det gäller de negativa tankarna och njuta utav att vara gravid!:love:

Jag tror man blir "van" av sina tecken/symptom och märker av dem mindre. Jag säger alltid att jag känner nada, men när jag väl börja tänka på det så har jag ett gäng, mer eller mindre ändå. Jag vet att jag är alldeles för nojjig och analyserar ALLT, särskilt nu i graviditeten. Så om jag går igång så försöker jag tänka, alla dagar är olika, alla känner olika, jag blir inte mindre gravid för att jag idag inte har ont i tuttarna osv. Det är svårt, särskilt nu i början och när det är första graviditeten. Jag har bestämt mig för en grej, när jag gjort det första UL och får svart på vitt att jag bär på ett barn ska jag bli hårdare mot mig själv när det gäller de negativa tankarna och njuta utav att vara gravid!:love:
Låter precis som för mig! Men ibland, som idag, vann de negativa tankarna ett tag :p
UL på måndag, om det visar som det ska så vägrar jag tveka något mer! :love:
Uppmuntrande att läsa hur du kämpar emot rädslan:)

Just det här känner jag igen! Brösten känns knappt på mornarna, men kvällarna är extrema :o:p
Det gäller att mannen väljer rätt tid för att mysa, annars får han bara skäll :rofl:

Hur är det med er som har UL nu snart? Har ni gått såpass långt eller har ni bokat privat?

Skönt att de inte var någon fara med dig!
Men nu är det kört för min del. Mkt rött i morgontoaletten för en timme sedan. När jag torkade även en stor blodklump. :crazy: Försöker tänka att det var förmodligen något fel på fostret, och bättre kommer ut nu än behöva gå med dött i flera veckor och tro man är gravid.
Nu vet jag ju också att vi kan bli gravida. Hade nog känts värre om de går månad efter månad utan något händer.
Nej, inte du med :(.

Har någon av er testat nu ett tag efter plus? Jag är i vecka 9 eller 9+4 idag beroende på hur jag räknar, och hade noll symptom igår. Till och med brösten slutade ömma. Tog ett test idag på morgonen, och det var väldigt mycket svagare än vid plus. Så nu är jag väldigt orolig :crazy:
Det kan vara så att det är för starkt för att ge riktigt utslag, sk hooked effect. Prova späda ut urinet med lite vatten om du vill testa igen.

Har gjort det, men blev ändå vettskrämd av detta :p Ska läsa mer om det i vilket fall :up:
Var väl bara en spökdag denna gången :) Och får jag det igen ska jag INTE testa :rofl:
Precis som @hemlig säger så blir hormonnivåerna för höga för testet när du kommit en bit ifrån BIM. Så om testet INTE hade varit svagt skulle det vara läge för oro. Inte nu. Späd ut urinen med rejält med vatten (nästan genomskinligt) så ska du få se på ett stark test!

Låter precis som för mig! Men ibland, som idag, vann de negativa tankarna ett tag :p
UL på måndag, om det visar som det ska så vägrar jag tveka något mer! :love:
Uppmuntrande att läsa hur du kämpar emot rädslan:)

Jag har ett tidigt missfall i bagaget också, min första graviditet, så det är mycket den som spökar, även om det blir bättre ju längre tiden går i denna nya graviditet :)

Det kan vara så att det är för starkt för att ge riktigt utslag, sk hooked effect. Prova späda ut urinet med lite vatten om du vill testa igen.

Precis som @hemlig säger så blir hormonnivåerna för höga för testet när du kommit en bit ifrån BIM. Så om testet INTE hade varit svagt skulle det vara läge för oro. Inte nu. Späd ut urinen med rejält med vatten (nästan genomskinligt) så ska du få se på ett stark test!

Alltså, guld värt att få så lugnande svar. Tack fina ni! :love:

Jag håller mig i skinnet till RUL har dock inte fått kallelse dit än.

Idag gick jag in i v 15 och lämnade trimester 1 bakom mig.
Har haft en dunderförkylning sen juldagen som envist hänger kvar så är orolig att det ska utvecklas till graviditetstäppa.

Jag håller mig i skinnet till RUL har dock inte fått kallelse dit än.

Idag gick jag in i v 15 och lämnade trimester 1 bakom mig.
Har haft en dunderförkylning sen juldagen som envist hänger kvar så är orolig att det ska utvecklas till graviditetstäppa.
Åh, förstår inte hur du klarar av att vänta:eek:
Eller är det jag som är otålig och nojig?:p

Krya på dig!:)

Förresten, har ni tänkt någonting om ni ska kolla kön eller inte? :)
Här lutar det mot ja. Problemet är att vi inte vill berätta för andra i så fall, men hur ska man lyckas med att inte försäga sig? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 406
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 031
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar