Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis till frieriet! :)

Min bästa vän gifte sig på Skansen med 4 gäster (jag och min man bla). Sen gick vi ut och åt gott på restaurang. Litet, intimt och jättemysigt! Hon var då i 7-8:e månaden :)

Tack! Och grattis på födelsedagen!:)

Mysigt:) @lil-sis också, vi står väl och väger mellan att bjuda de 60 st vi vill bjuda eller göra något liknande som din kompis. Ett tredje alternativ är att senarelägga själva festen, för det juridiska är som sagt inget problem, men känner vi oss själva rätt är det risk att den aldrig blir av då:cool::p

Tack till er andra också:love:

Tack! Och grattis på födelsedagen!:)

Mysigt:) @lil-sis också, vi står väl och väger mellan att bjuda de 60 st vi vill bjuda eller göra något liknande som din kompis. Ett tredje alternativ är att senarelägga själva festen, för det juridiska är som sagt inget problem, men känner vi oss själva rätt är det risk att den aldrig blir av då:cool::p

Tack till er andra också:love:

Kan ni inte samköra det med namngivning/dop sedan? Jätteparty typ :D

Och så gifter ni er "snabbt och smärtfritt"?

Sambon och jag var på första mötet med BM igår morse, tog lite blodprov och fick med oss papper att fylla i hemma. Det hela gick ganska snabbt, vi hade inte så mkt frågor och BM tog inte upp så mycket. Vi pratade lite om mina flytningar men hon tyckte inte jag skulle oroa mig, det behöver inte betyda att något är fel, så det är väl bara att gilla läget. Nästa gång blir 29/1 och då skulle det bli mer av en inskrivning, det här var tydligen mer ett inledande samtal/möte. UL blir någon gång i slutet på februari.
Måste få berätta också att sambon gick ner på knä 30/12 (vår officiella 3-årsdag), och jag sa ja:love: Vi hade egentligen gärna velat gifta oss innan ev barn ploppar ut (främst av juridiska skäl även om vi självklart vill gifta oss med varandra av andra skäl också), men frågan är hur vi ska få ihop detO_o

Vad mysigt!! Stort grattis :love::bump:

Och grattis på födelsedagen @ninsan :bump:

@hemlig så tråkigt :( De man inte vill ska hända. :down:

@Julisen Mina kusinföräldrar gifte sig borgligt för de juridiska, och skulle ha "riktiga" bröllopet ett år senare. Nu har de gått 4 år..

Nu är jag orolig igen. Var lite rosa när jag torkade mig för nån dag sedan. Sen nästa kväll var det brunt i trosorna. Men inget jag märkte förens jag gick på toa. Har haft rätt mycket flytningar i nån vecka. Sen dess inget och de är 2 dygn sedan. Men varje gång jag känner att nåt vill ut så blir jag orolig igen.

Jag har anmält mig till en studie i Göteborg. Om kost och hälsa och hur de påverkar barnet vad mamman äter. Fick svara på tre frågor och idag svarade de att de gärna vill ha med mig. Är inget fören v. 12 så de återkommer om några veckor.

@hemlig så tråkigt :( De man inte vill ska hända. :down:

@Julisen Mina kusinföräldrar gifte sig borgligt för de juridiska, och skulle ha "riktiga" bröllopet ett år senare. Nu har de gått 4 år..

Nu är jag orolig igen. Var lite rosa när jag torkade mig för nån dag sedan. Sen nästa kväll var det brunt i trosorna. Men inget jag märkte förens jag gick på toa. Har haft rätt mycket flytningar i nån vecka. Sen dess inget och de är 2 dygn sedan. Men varje gång jag känner att nåt vill ut så blir jag orolig igen.

Jag har anmält mig till en studie i Göteborg. Om kost och hälsa och hur de påverkar barnet vad mamman äter. Fick svara på tre frågor och idag svarade de att de gärna vill ha med mig. Är inget fören v. 12 så de återkommer om några veckor.

Det är ju såklart olika för alla men jag har haft rosa flytningar flera gånger och även små blödningar som avtagit. Gjorde ett extra UL i v. 13 pga det och bebisen levde och mådde bra då iaf. Så jag hoppas att det inte är någon fara för dig, det är ju positivt att de avtagit :) Men man blir orolig..

Tack!:) @Kecipeyniri @hemlig

@lil-sis Ja, det skulle ju också va ett alternativ;) Något dop blir det nog inte men en namnceremoni av något slag vill vi nog ha. Får ta tag i detta med gubben snart, för tiden börjar rinna iväg om vi ska bjuda in folk.

@fritz_92 Det är ju så jag befarar att det skulle bli för oss också..

Någon som är sjukvårdskunnig? Mitt ferritin har gått ned från 22 till 18, från september till december. Trots att jag äter två järntabletter per dag. Vet ju att järnvärdet går ned iom graviditeten, men inte så här tidigt? Eller? Och vad ska jag göra för att förbättra det, äter ju redan järn? Försökte fråga barnmorskan jag fick prata med på telefon (inte min egna) och hon bara gnällde över att jag är vegetarian och att man får räkna med sånt när man äter "onaturlig kost"

18 är ju inte katastrofalt men jag känner mig oroad över att det gått ned

Är inte sjukvårdskunnig så kan tyvärr inte hjälpa dig, men jag är också vegetarian så är lite nyfiken, började du med järntabletter när du fick reda på att du var gravid? Var det på inrådan från bm eller har du haft problem med järnvärdet tidigare? Känner du dig extra trött? Vad är en normal nivå av ferritin?

Många frågor, du behöver inte svara på alla :o

Och vilken jeppe till barnmorska du fick prata med, "onaturlig kost"?? O_o

Är inte sjukvårdskunnig så kan tyvärr inte hjälpa dig, men jag är också vegetarian så är lite nyfiken, började du med järntabletter när du fick reda på att du var gravid? Var det på inrådan från bm eller har du haft problem med järnvärdet tidigare? Känner du dig extra trött? Vad är en normal nivå av ferritin?

Många frågor, du behöver inte svara på alla :o

Och vilken jeppe till barnmorska du fick prata med, "onaturlig kost"?? O_o

Jag började med järntabletter innan graviditeten, på läkares inrådan efter blodprov, då hade jag 22 som sagt. Referensvärdet ligger mellan 10-130 tror jag, så under 10 i ferritin har man anemi, men enligt läkaren jag träffade ville hon ha upp det till minst 30, för 22 är ändå väldigt lågt tydligen. 10 är bara typ "lägstanivå" enligt henne. Och nu hade det ju gått ned till 18 trots maxdos järn. :/ Mitt Hb är bra dock. Har haft lite konstigt järnvärde hela livet. Som bar var mitt ferritin superduperlågt och mitt hb nere på 76.. Sen dess har det strulat.

Ja, sån jävla tomte till barnmorska. Så jävla glad att jag inte har henne som min, min är supersoft!

Det är ju såklart olika för alla men jag har haft rosa flytningar flera gånger och även små blödningar som avtagit. Gjorde ett extra UL i v. 13 pga det och bebisen levde och mådde bra då iaf. Så jag hoppas att det inte är någon fara för dig, det är ju positivt att de avtagit :) Men man blir orolig..

Skönt att de inte var någon fara med dig!
Men nu är det kört för min del. Mkt rött i morgontoaletten för en timme sedan. När jag torkade även en stor blodklump. :crazy: Försöker tänka att det var förmodligen något fel på fostret, och bättre kommer ut nu än behöva gå med dött i flera veckor och tro man är gravid.
Nu vet jag ju också att vi kan bli gravida. Hade nog känts värre om de går månad efter månad utan något händer.

Men nu är det kört för min del. Mkt rött i morgontoaletten för en timme sedan. När jag torkade även en stor blodklump. :crazy: Försöker tänka att det var förmodligen något fel på fostret, och bättre kommer ut nu än behöva gå med dött i flera veckor och tro man är gravid.
Nu vet jag ju också att vi kan bli gravida. Hade nog känts värre om de går månad efter månad utan något händer.

Åh nej, fy vad trist! Jag beklagar verkligen!:heart:heart:heart

Beklagar :(:heart

Har någon av er testat nu ett tag efter plus? Jag är i vecka 9 eller 9+4 idag beroende på hur jag räknar, och hade noll symptom igår. Till och med brösten slutade ömma. Tog ett test idag på morgonen, och det var väldigt mycket svagare än vid plus. Så nu är jag väldigt orolig :crazy:

Har någon av er testat nu ett tag efter plus? Jag är i vecka 9 eller 9+4 idag beroende på hur jag räknar, och hade noll symptom igår. Till och med brösten slutade ömma. Tog ett test idag på morgonen, och det var väldigt mycket svagare än vid plus. Så nu är jag väldigt orolig :crazy:

Jag har inte gjort det, det blir bara ett orosmoment om jag skulle göra det...

Läste att man kan plussa upp till 9 veckor efter missfall för hormonerna inte går ner direkt. Samt lite olika om att testa under graviditet. Kom fram till för egen del ingen idé att göra det för man är inte säker ändå.
Vissa skrev att de blev mindre tydligt efter ett tag. Så det behöver inte vara något dåligt! Lycka till!

Jag har inte gjort det, det blir bara ett orosmoment om jag skulle göra det...
Ångrar nu att jag gjorde det, just för nu blev jag ju bara ännu mer orolig :crazy:

Läste att man kan plussa upp till 9 veckor efter missfall för hormonerna inte går ner direkt. Samt lite olika om att testa under graviditet. Kom fram till för egen del ingen idé att göra det för man är inte säker ändå.
Vissa skrev att de blev mindre tydligt efter ett tag. Så det behöver inte vara något dåligt! Lycka till!
Jag har läst samma, men alla skriver så olika O_o
Håller tummarna nu bara. Om inte annat får jag veta på måndag, på ultraljudet:crazy:
Och tack:heart

*hoppar in från vår-tråden*

Hcg som mäts med grav.test är oftast för högt så långt i graviditeten så därför kan man t o m testa negativt några veckor efter plus :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 406
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 030
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V