Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flytningarna har ökat, likaså smärtan även om jag inte behöver ta nåt än. Brunröda i färgen så är rätt säker att det är kört.
Måste man till gyn för ett missfall? I så fall får det bli den 15e när sambon kommer hem.
Vet dock inte vart jag ska ringa då mödravårds c. här inte har ul.

Helvete, två graviditeter och två missfall :(
Men nej... :(

Jag ringde BM och fick då rådet att återkomma om jag fick feber eller inte slutade blöda. Jag behövde aldrig göra någon kontroll utan kroppen skötte det helt själv.

Mår du dåligt, har väldigt ont eller gärna vill göra kontroll ska du såklart göra det, men i många fall behöver man inte det.

7 mil finns närmaste gynakut men den är bara öppen vardagar.

Okej :( jag vet inte om man måste till gyn efter men spontant känns det som att det nog är det bästa, för att försäkra sig om att det som ska ut har kommit ut så det inte blir strul längre fram. Mina foster hade dött i v 6-7 båda gångerna (upptäcktes i v 13 resp. V 11) och trots blödningar så fick jag cytotec för att få ut allt då rester fanns kvar.

Hoppas du får den hjälp du vill ha och behöver snart :heart

Åh nej @hemlig :( Om det nu är ett missfall så beklagar jag så innerligt :(
I morgon är det vanlig vardag så då kanske du kan kontakta gynakuten och få komma dit för en kontroll? Förstår att du inte vill åka själv men finns det ingen annan som kan åka med om din sambo måste åka på jobb? Kramar på dig!

Åh nej @hemlig :( Om det nu är ett missfall så beklagar jag så innerligt :(
I morgon är det vanlig vardag så då kanske du kan kontakta gynakuten och få komma dit för en kontroll? Förstår att du inte vill åka själv men finns det ingen annan som kan åka med om din sambo måste åka på jobb? Kramar på dig!
Orkar i nuläget inte åka själv och har ingen att ta med mig.
Om jag får för ont får jag ringa 1177, annars är planen att kontakta gynakuten den 15e när sambon är hemma igen.
Behövs det kommer jag nog kräva skrapning i så fall, vill inte ha cytotec även om det gick ok förra gången.

Orkar i nuläget inte åka själv och har ingen att ta med mig.
Om jag får för ont får jag ringa 1177, annars är planen att kontakta gynakuten den 15e när sambon är hemma igen.
Behövs det kommer jag nog kräva skrapning i så fall, vill inte ha cytotec även om det gick ok förra gången.
Det där bestämmer du ju så klart helt själv!
Du har skrivit tidigare om att du mår dåligt till och från, har du någon samtalskontakt eller liknande att vända dig till om det känns extra tungt nu?
Om det är missfall som sagt så hoppas jag att din kropp sköter det själv och så smidigt det bara kan bli för dig. Jag vet att det inte finns något jag kan säga egentligen, men du vet att vi finns här om du känner att vi kan vara till någon nytta. Kram!

@Hyldeblomst - väntar fortfarande på samtalskontakt från psyk.
Ska förhoppningsvis få träffa läkare på psyk veckan som kommer eller den därpå, ska dessutom träffa läkaren på vc måndag om en vecka.

Röda flytningar och en ny sorts smärta. Verkar vara missfall på g. Finns ingen gynakut här som är öppen helger och dessutom ligger närmaste 7 mil bort så är bara att vänta då sambon måste åka på måndag (jobbar i Norge) och jag orkar inte åka själv.

Nej nej, inte du med. Räcker med min MA. ❤️

Flytningarna har ökat, likaså smärtan även om jag inte behöver ta nåt än. Brunröda i färgen så är rätt säker att det är kört.
Måste man till gyn för ett missfall? I så fall får det bli den 15e när sambon kommer hem.
Vet dock inte vart jag ska ringa då mödravårds c. här inte har ul.

Helvete, två graviditeter och två missfall :(
Håller tummarna för dig :heart

Jag är orolig för mitt järnvärde, alltså depåjärn/ferritin. För några månader sedan, några månader innan graviditeten, började jag äts järntabletter pga lågt ferritin. Äter maxdos av duroferon.
Efter blodprov hos Bm visade det sig att mitt ferritin fortfarande är mycket lågt.. Blir liksom oroad, borde det inte ha blivit bättre, när jag liksom redan äter så mycket järn?

Jag är orolig för mitt järnvärde, alltså depåjärn/ferritin. För några månader sedan, några månader innan graviditeten, började jag äts järntabletter pga lågt ferritin. Äter maxdos av duroferon.
Efter blodprov hos Bm visade det sig att mitt ferritin fortfarande är mycket lågt.. Blir liksom oroad, borde det inte ha blivit bättre, när jag liksom redan äter så mycket järn?

Man ska äta nån mer vitamin samtidigt som hjälper kroppen att ta upp järnet, du kanske har brist på den med?

Det är c-vitamin som hjälper järnupptaget. Kalcium hämmar järnupptaget. Har stenkoll på att inte ta järn med mejeriprodukter eller annat kalciumrikt, tar alltid järnet med lite apelsinjuice. Bra tanke dock, men jag tror inte det... Tycker jag har rätt bra koll på det. :/ @MikaTela

Äter du några andra vitaminer? Brist på B12 kan ge järnbrist.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 406
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 030
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI