Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur går det för er andra?
V 10 här nu och börjar äntligen känna mig lite piggare! Dom senaste 7 v har gått åt till att sova!

Börjar även bli orolig då jag aldrig haft några direkta symtom.. Bebis kanske inte växer alls där i magen?!

Ska ringa bm idag och boka tid för inskrivning och ska fråga om tidigt UL då också.
Jag behöver få bekräftelse på levande bebis och sambon behöver bekräftelse på att det är
Något överhuvudtaget, det har inte riktigt gått in ännu :rofl:

Gott nytt år och skönt att du haft en bra ledighet! Hoppas det går bra att berätta för chefen, det är nog bra som du säger att göra det innan det börjar synas allt för mycket eller h*n råkar få reda på det på annat håll. Jag har redan berättat för min chef och några kollegor och jag är "bara" i v. 15. :)

Tack :) Får berätta på torsdag när chefen är tillbaka. Skönt att ha det gjort sen! Är inte jättenervös då jag tror hen kommer ta det bra, men ändå lite pirrigt att berätta för hela avdelningen.

Hur går det för er andra?
V 10 här nu och börjar äntligen känna mig lite piggare! Dom senaste 7 v har gått åt till att sova!

Börjar även bli orolig då jag aldrig haft några direkta symtom.. Bebis kanske inte växer alls där i magen?!

Ska ringa bm idag och boka tid för inskrivning och ska fråga om tidigt UL då också.
Jag behöver få bekräftelse på levande bebis och sambon behöver bekräftelse på att det är
Något överhuvudtaget, det har inte riktigt gått in ännu :rofl:

Skönt att du känner dig piggare :) Gaah, men eller hur är det frustrerande, samtidigt som det såklart är jätteskönt, att inte ha några symptom? Kan inte alls bestämma mig om det är bra eller dåligt :crazy: Efter två-tre veckors relativt lugn börjar jag nu bli orolig igen. Jag känner ju inget, hur är det ens möjligt att ha en 17 cm filur inuti magen utan att känna något? :confused::(

Är i vecka 17 (16+3) och räknar ner dagarna till RUL i vecka 19.

Jag är ful och avvaktar att chefen ska avslöja vad han ska göra med ett sjukvik mellan 13 januari och 31 mars. När jag vet det ska jag avslöja snart att svårt att dölja då magen oftast är spänd istället för vanliga "bulldegen". Dessutom måste jag knäppa upp alla mina vanliga byxor oftare och oftare.

Jag berättade för min chef ganska tidigt då jag är konsult och mitt uppdrag var påväg att ta slut. Så jag håller på att förhandla mig till att jag ska få vara kvar tills strax innan bebis kommer. Jag tror det kommer gå vägen :)
Familj och närmsta vänner vet och fick reda på det tidigt. Resten få veta efter kub, så vecka 14 som tidigast. Vi kommer inte gå ut med det på fejjan eller på andra sociala medier. Det räcker gott att vänner som vi pratar med och träffar ofta ska få reda på det, direkt från oss och inte exempelvis på fejjan.

Vissa kvällar får jag typ kramp i mitt ena knävecken. Jätteirriterande hade det nästan aldrig innan min grav och nu nästan hela tiden. :meh:

Sambon och jag var på första mötet med BM igår morse, tog lite blodprov och fick med oss papper att fylla i hemma. Det hela gick ganska snabbt, vi hade inte så mkt frågor och BM tog inte upp så mycket. Vi pratade lite om mina flytningar men hon tyckte inte jag skulle oroa mig, det behöver inte betyda att något är fel, så det är väl bara att gilla läget. Nästa gång blir 29/1 och då skulle det bli mer av en inskrivning, det här var tydligen mer ett inledande samtal/möte. UL blir någon gång i slutet på februari.
Måste få berätta också att sambon gick ner på knä 30/12 (vår officiella 3-årsdag), och jag sa ja:love: Vi hade egentligen gärna velat gifta oss innan ev barn ploppar ut (främst av juridiska skäl även om vi självklart vill gifta oss med varandra av andra skäl också), men frågan är hur vi ska få ihop detO_o

Sambon och jag var på första mötet med BM igår morse, tog lite blodprov och fick med oss papper att fylla i hemma. Det hela gick ganska snabbt, vi hade inte så mkt frågor och BM tog inte upp så mycket. Vi pratade lite om mina flytningar men hon tyckte inte jag skulle oroa mig, det behöver inte betyda att något är fel, så det är väl bara att gilla läget. Nästa gång blir 29/1 och då skulle det bli mer av en inskrivning, det här var tydligen mer ett inledande samtal/möte. UL blir någon gång i slutet på februari.
Måste få berätta också att sambon gick ner på knä 30/12 (vår officiella 3-årsdag), och jag sa ja:love: Vi hade egentligen gärna velat gifta oss innan ev barn ploppar ut (främst av juridiska skäl även om vi självklart vill gifta oss med varandra av andra skäl också), men frågan är hur vi ska få ihop detO_o

Grattis till frieriet! :)

Min bästa vän gifte sig på Skansen med 4 gäster (jag och min man bla). Sen gick vi ut och åt gott på restaurang. Litet, intimt och jättemysigt! Hon var då i 7-8:e månaden :)

Grattis till frieriet! :love:

Och grattis på födelsedagen @ninsan :)

Grattis till frieriet! :D

Det beror väl på hur stor affär ni vill göra av bröllopet? Själva den juridiska proceduren är ju inte så tidskrävande.

Någon som är sjukvårdskunnig? Mitt ferritin har gått ned från 22 till 18, från september till december. Trots att jag äter två järntabletter per dag. Vet ju att järnvärdet går ned iom graviditeten, men inte så här tidigt? Eller? Och vad ska jag göra för att förbättra det, äter ju redan järn? Försökte fråga barnmorskan jag fick prata med på telefon (inte min egna) och hon bara gnällde över att jag är vegetarian och att man får räkna med sånt när man äter "onaturlig kost"

18 är ju inte katastrofalt men jag känner mig oroad över att det gått ned

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 406
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 030
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V