Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag märker lite ändrad form på magen (har mage sedan innan, och växt har den inte :p)
Större och fasligt ömma bröst. Illamående så fort magen är tom. Avsmak för massa mat. Yrsel, ont i ländryggen, ökad törst och dragningar och nyp i livmodern. Behöver gå på toa nästan dubbelt så ofta också. Men framför allt en extrem trötthet. Börjar gäspa efter bara några få timmar vaken :p
Så här är det massa symptom :laugh:

Får lägga till mindre mysiga symptom! Så läs inte om ni inte vill bli äcklade :p
Ökade flytningar, ungefär dubbelt mot innan. Hård i magen, oftast totalstopp. Gasig så min sambo regelbundet får fly :angel: Och massa finnar, är som en finnig tonåring på nytt :yuck:

Tror att jag har alla symptom som finns? :confused:

Jag började morgon med att spy, första gången det hände. Ganska ospännande upplevelse, men nångång ska ju vara den första!

Gott Nytt År hela gänget i tråden, hoppas 2016 kommer innebära mycket glädje för oss alla! :heart

Jag har tagit det väldigt lugnt och har haft en fantastiskt skön ledighet. Är inte helt pigg på att börja jobba igen på måndag måste jag erkänna, men försöker trösta mig med att det är en kort vecka och att man brukar komma in i det snabbt igen :cool: Är samtidigt lite nervös för hade tänkt berätta för min chef. Hade gärna väntat lite till, men dels tycker min man det börjar synas nu och dels har vi nu berättat för ganska många så då ökar ju risken att det nås dem på annat håll.

Röda flytningar och en ny sorts smärta. Verkar vara missfall på g. Finns ingen gynakut här som är öppen helger och dessutom ligger närmaste 7 mil bort så är bara att vänta då sambon måste åka på måndag (jobbar i Norge) och jag orkar inte åka själv.

Röda flytningar och en ny sorts smärta. Verkar vara missfall på g. Finns ingen gynakut här som är öppen helger och dessutom ligger närmaste 7 mil bort så är bara att vänta då sambon måste åka på måndag (jobbar i Norge) och jag orkar inte åka själv.
Jag hoppas inte det är ett missfall, håller mina tummar och tår att det ska gå bra! :heart:heart:heart

Vul på tisdag, och sen ytterligare ett BM besök precis efteråt. Vi spekulerade hejvilt och tror att jag är runt vecka 12-13, vi får väl se. Spyr som en gris om jag inte tar mina kära Postafen, så jag knaprar piller för fullt. Trött som ett as i övrigt, så det känns ju likt min första graviditet.

Däremot har jag haft mycket ont i magen senaste veckan, vet inte varför. Det är något helt nytt. Det kan vara allt från "krampkänsla" till en huggande, intensiv smärta. Men ännu inget som skulle kunna tyda på missfall, så vet inte vad det beror på.

Gott Nytt År hela gänget i tråden, hoppas 2016 kommer innebära mycket glädje för oss alla! :heart

Jag har tagit det väldigt lugnt och har haft en fantastiskt skön ledighet. Är inte helt pigg på att börja jobba igen på måndag måste jag erkänna, men försöker trösta mig med att det är en kort vecka och att man brukar komma in i det snabbt igen :cool: Är samtidigt lite nervös för hade tänkt berätta för min chef. Hade gärna väntat lite till, men dels tycker min man det börjar synas nu och dels har vi nu berättat för ganska många så då ökar ju risken att det nås dem på annat håll.

Gott nytt år och skönt att du haft en bra ledighet! Hoppas det går bra att berätta för chefen, det är nog bra som du säger att göra det innan det börjar synas allt för mycket eller h*n råkar få reda på det på annat håll. Jag har redan berättat för min chef och några kollegor och jag är "bara" i v. 15. :)

Håller tummarna att det ska gå bra! :heart

Jag berättade typ för min chef först, haha. Ville vara bussig så de skulle veta innan de satte sig med sommarplaneringen.

När har ni andra tänkt typ vara "officiella" med det? Vi har berättat för all släkt och nära vänner nu, så alla viktiga vet det. :)

Jag berättade typ för min chef först, haha. Ville vara bussig så de skulle veta innan de satte sig med sommarplaneringen.

När har ni andra tänkt typ vara "officiella" med det? Vi har berättat för all släkt och nära vänner nu, så alla viktiga vet det. :)

Har berättat för familj, nära vänner och så några på jobbet då. Resten får veta efter RUL tror jag :)

Mina föräldrar och syskon vet, även närmaste vännerna, samt att dom jag jobbar hos (ass åt ett barn) vet det då jag var tvungen att spy ett x antal gånger... svårt att inte berätta då.

Vi valde att berätta för familjen igår. Närmsta vännerna har vetat i ett par veckor. Vi går ut med det officiellt i Februari är planen :)

Flytningarna har ökat, likaså smärtan även om jag inte behöver ta nåt än. Brunröda i färgen så är rätt säker att det är kört.
Måste man till gyn för ett missfall? I så fall får det bli den 15e när sambon kommer hem.
Vet dock inte vart jag ska ringa då mödravårds c. här inte har ul.

Helvete, två graviditeter och två missfall :(

Flytningarna har ökat, likaså smärtan även om jag inte behöver ta nåt än. Brunröda i färgen så är rätt säker att det är kört.
Måste man till gyn för ett missfall? I så fall får det bli den 15e när sambon kommer hem.
Vet dock inte vart jag ska ringa då mödravårds c. här inte har ul.

Helvete, två graviditeter och två missfall :(

Jag ringde gynakuten på sjukhuset och fick komma dit både när jag upptäckte blödningen och på återbesök, mvc här har inte heller UL. Så har du ett sjukhus i närheten försök ring dit.

Annars så beklagar jag så oerhört mycket :cry:

Jag ringde gynakuten på sjukhuset och fick komma dit både när jag upptäckte blödningen och på återbesök, mvc här har inte heller UL. Så har du ett sjukhus i närheten försök ring dit.

Annars så beklagar jag så oerhört mycket :cry:
7 mil finns närmaste gynakut men den är bara öppen vardagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 406
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 030
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI