Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en Angelsound av älsklingen i julklapp. Den har dock inte kommit än, dröjer nog en vecka eller två pga de röda dagarna. Sen gäller det bara att ha tålamod och inte försöka lyssna för tidigt.
Sambon kommer komma hem varannan vecka, så får väl hålla mig till att försöka lyssna när han är hemma så det inte blir för ofta.
Går in i v.9 imorgon.
Oj vilken spännande grej! Du får uppdatera sen om den fungerar bra :)

Antar jag hör hit också, fast ni verkar mycket längre fram än mig. Plussade i tisdags, enligt snabba beräkningar 40 veckor den 28 augusti. :D
DE SOM VET VEM JAG ÄR I VERKLIGHETEN HÅLLER TYST!! Orkar inte göra en ny användare.
Har inte fattat de än riktigt, men tror de har att göra med osäkerheten om de kommer gå bra.. Vill inte bli för glad nu om något sen händer.. Ni som gått längre, kommer man sluta oroa sig nångång?
Jag hann äta 3 julbord med massa kallrökt lax innan jag visste om det. :nailbiting: känns sådär. Och våra supergoda ostar från julmarknaden är de bara att låta bli.

Berättade för mamma, pappa och bröderna igår som en sista extra julklapp. De var den bästa presenten sa dem :banana:
Killen får bestämma om vi redan ska berätta för hans föräldrar och syster. Isf blir de ikväll. Systern fick en dotter 5 veckor sedan som är helt underbar!
Grattis och välkommen! Jag kan säga att den första tiden var jag nog mer orolig än glad. Nu i v. 14 (efter att ha sett ett levande foster i v. 10 och 13) har jag väl slappnat av lite.
Sen är det väl inte lika farligt att ha råkat äta/dricka något olämpligt så tidigt i graviditeten eftersom fostret inte får näring från mamman ännu då, som jag fattat det.

Min sambo valde att inte vara med på inskrivningen. Jag förstår honom och med facit i hand hade han inte haft så mycket nytta av det. Det handlade mest om min hälsa just då.
Däremot pratar jag med honom vad som görs och gås igenom samt erbjuder honom alltid att få följa med. Valet är sen hans.
Dock får han ingen valmöjlighet på UL haha. :p

Fick en Angelsound av älsklingen i julklapp. Den har dock inte kommit än, dröjer nog en vecka eller två pga de röda dagarna. Sen gäller det bara att ha tålamod och inte försöka lyssna för tidigt.
Sambon kommer komma hem varannan vecka, så får väl hålla mig till att försöka lyssna när han är hemma så det inte blir för ofta.
Går in i v.9 imorgon.
Spanade in en sån tillsammans med sambon, och en sån ska införskaffas så fort jag har passerat vecka 12 :D

Har era respektive varit mer på inskrivningssamtalet? Det verkar ju mest vara frågor till mig som mamma men det kanske ändå kan vara bra att pappan får vara lite mer delaktig i graviditeten.
Inskrivningssamtal i mitten av januari, och sambon ska vara med. Han ser mer fram emot det än mig :o:p

Har era respektive varit mer på inskrivningssamtalet? Det verkar ju mest vara frågor till mig som mamma men det kanske ändå kan vara bra att pappan får vara lite mer delaktig i graviditeten.

Ja, min man var med. Han ställde massor av frågor och hade många funderingar, så inskrivningen var jättenyttig för oss båda.

Min sambo var inte med på inskrivningen. Det är svårt för honom att komma från jobbet ibland, och var det just då. Självklart kommer han vara med på ultraljudet och nästa besök. :)

Igår berättade jag för en till vän att vi ska ha barn. Hon reagerade med att direkt köpa in ett supergulligt plagg till den lille som jag fick idag :love: Så första saken till bebis finns nu här hemma O_o:angel:
Börjar känna att tiden går lite fortare. Tur det, med tanke på att jag längtar mig galen efter den 11e när det är dags för UL :p

Hoppar in från vintertråden.
Ang. om sambo följer med på besök eller ej, min sambo har vart med på alla besök utom två då han har jobbat. Har vart skönt att ha honom med, samt att det är lika viktigt för honom att veta och få möjlighet att ställa frågor som för mig. Jag var mer förvirrad än vanligt under grav. så han fick ställa endel av de frågor som vi diskuterat i veckorna.

Nu var jag hos Mvc med ca 10 dagars mellanrum och när vi gick in i v. 29 var jag där 2 gånger i veckan för att göra en CTG kurva. Gjorde även TUL varannan vecka från v. 27
Jag är grymt impad över att han faktiskt orkade följa med på allt! Även på föräldrakurs och sådant (vilket i min mening var det mest värdelösa jag gjort någon gång).

Vi ska på inskrivningen den 4e och då kommer sambon va med, även om hon jag pratade med vid bokningen av tiden inte tyckte det var så viktigt. Hon tyckte det räckte om han kunde va med nästa gång och framöver, men min sambo ville följa med och jag vill gärna ha med honom på allt.

Oroar mig fortfarande för om det finns något vid liv där inne, har lite brunrosa flytningar då och då, men inget blod och inga kraftiga smärtor än så länge. Dock lite molvärk och annat, men det är inget nytt här. Alla andra graviditetssymtom finns också kvar, mår mer illa än förut och väntar bara på att första spyan ska komma:yuck: Känns som magen växer också, även om jag mest bara ser fet ut:o Går in i v 11 idag iaf. På julafton valde vi att berätta för våra familjer och det var väldigt positiva reaktioner (och lite chock, men fortfarande positiv sådan):D Så jag hoppas allt går som det ska nu..

Tack för era råd och erfarenheter.:) Super att vara sist så har ni koll på allt som händer mig senare. :up:Går vissa dagar utan att jag oroar mig alls men så kommer det tillbaka. Hade känts bättre om jag mått lite illa eller nåt iaf. Nu märker jag inget än att jag kissar oftare. :o
Jag försökte ringa mödravården idag men de hade så många på kö att jag inte fick plats.. får försöka igen imorgon. :o Har ju varit stängt över jul så är väl det som gör de.
Blev inte att vi berättade för hans föräldrar på juldagen. Kom fram till att när 20 % har gått tyckte han var lagom. Är idag på 12.9 % så några veckor till får de vänta. :p Känner inte att det spelar mig någon större roll. Jag sa ju direkt att jag ville berätta för mina föräldrar och syskon, för att ha de stödet i med- och motgång. Hans familj är ju inte samma för mig.

Om mindre än två timmar är det dags för KUB här, är ganska nervös! Har även fått foglossningar sista dagarna :meh: annars börjar illamåendet hålla sig till enbart morgonen nu så det är skönt, har också orkat vara vaken längre än till 19 sista veckan så börjar känna mig lite mer som en människa :D

Om mindre än två timmar är det dags för KUB här, är ganska nervös! Har även fått foglossningar sista dagarna :meh: annars börjar illamåendet hålla sig till enbart morgonen nu så det är skönt, har också orkat vara vaken längre än till 19 sista veckan så börjar känna mig lite mer som en människa :D
Jag väntar på min kallelse till kub, hoppas den kommer snart då det bara är ett par veckor kvar tills det är för sent! :nailbiting:

Håller tummarna att det ser bra ut på KUB!

Hoppas allt ser bra ut! :heart

Lycka till idag, håller tummarna!

Fasen, igår började jag få ont i ländryggen igen, precis samma smärta som jag hade de första två-tre veckorna. Hoppas det är något övergående, är livrädd för foglossning :(

Har superont i huvudet också, blä! Tur jag är ledig och kan vila och ta det lugnt. Tänkte dra täcket över huvudet i precis detta nu :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 405
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 028
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025