Ok. Gjort ultraljud men är inte så mycket klokare.
Först tog läkaren fram sin mätsnurra för tiden och sa att jag är i v.6 (1177 säger 7+1, min app 7+3).
Sen vul, visar nåt litet med ett hjärta. Är ca 5 mm enligt läkaren och menar att det är svårt att säga nåt såhär tidigt men att det ser ok ut för v.6. I journalen som jag läste nyss står det att den är normal för v.5....
Så nu ligger oron på att den inte utvecklats som den ska.
Läkaren sa "får du symtom så vet du ju att allt är bra"
Ibland undrar en om läkarna bara låter nonchalanta eller om de inte har järnkoll med sina snurror...
I alla fall, jag tror att det kan variera ganska mycket bara några dagar hit och dit.
Jag gjorde två vul i vecka 6, det första i 6+1, då fick vi se ett hjärta och läkaren mätte pricken till 3 mm. Nr 2 var i 6+5, då hade den växt till 6,5 mm och bedömdes till vecka 6+4. Så det blev flera mm på bara några dagar. Det verkar normalt med en del variation!
(Anledningen till att det blev två besök var att läkaren tyckte att gulkroppen såg märklig ut och ville utesluta att det var på väg att utvecklas ett utomkvedshavandeskap förutom graviditeten i livmodern På vul nr 2 var han dock nöjd med hur det såg ut som han sa, gulkroppen hade krympt... Jag har givetvis inte släppt det utan oroar mig för att gulkroppen inte ska fungera som den ska så att fostret får det det behöver för att utvecklas...)