Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det lät jättesnurrigt...! När jag gjorde mitt i vecka 8 (7+0) var den 9 mm. Kan du gå till någon annan?
Tyvärr är detta närmaste och det var ändå 9 mil enkel resa.
Ska försöka njuta av att vi såg ett hjärta, är ju ändå bättre än förra gången (så här långt i alla fall).

Enligt sambon så mätte hon inte utan verkade mer höfta.

Ska försöka njuta av att vi såg ett hjärta, är ju ändå bättre än förra gången (så här långt i alla fall).

Jobbigt. Men tänk på att det är mkt, mkt mindre risk för att ngt ska gå fel när man väl har sett hjärtverksamhet. Så förhoppningsvis är allt som det ska! Och du gör helt rätt i att njuta av detta första viktiga steg.

Gah, ovisshet är verkligen det jobbigaste. Funderar ni på att boka in något annat tidigt ultraljud, eller är nästa KUB (om ni nu tänkt göra det)?

Men så fantastiskt att där är ett litet hjärta som pickar, ett mycket bra tecken!!

Gah, ovisshet är verkligen det jobbigaste. Funderar ni på att boka in något annat tidigt ultraljud, eller är nästa KUB (om ni nu tänkt göra det)?

Men så fantastiskt att där är ett litet hjärta som pickar, ett mycket bra tecken!!
Vi är inte över 35 än, även om vi är 30+, så vi erbjuds inte KUB och tänkte inte heller göra det.
Tillbaka dit tänker jag dock inte åka, fick dålig info vid missfallet också men det var ny läkare nu så trodde det skulle vara bättre (var nästan värre :meh:).
Får se om några veckor om det är lugnt på jobbet nån dag så jag kan få hjälp av nån snäll själ att kolla där.

Är det nån mer än jag som har jättesvårt att komma ihåg gravid-vitaminerna. Det är extra svårt då dom tydligen ska tas med måltid.

Kan inte ha dom stående framme då vi inte har gått ut offentligt än och har besök då och då.

Är det nån mer än jag som har jättesvårt att komma ihåg gravid-vitaminerna. Det är extra svårt då dom tydligen ska tas med måltid.

Kan inte ha dom stående framme då vi inte har gått ut offentligt än och har besök då och då.
Jag tar dom på morgonen, inte i samband med mat dock. Vad kan det vara för skillnad? Med eller utan mat?

Jag glömmer mina folsyratabletter hela tiden :eek:

Kan inte ha dom framme då vi har hundvakt..

Jag glömmer mina folsyratabletter hela tiden :eek:

Kan inte ha dom framme då vi har hundvakt..
Jag har mina folsyra tabletter framme, är inte gravid. Folsyra är bra för tillväxten av röda blodkroppar så brukar säga att jag äter de för att jag har sån brutal mens. Aldrig någon som ifrågasatt det ytterligare ;) jag hade hellre haft burken framme och kommit ihåg tabletterna än o glömt ta pillerna till och från.

Tycker folk ska skita i vad jag äter för tabletter :devil:

Kan du kanske lägga över dem i en annan burk eller så? :)

Jag tar dom på morgonen, inte i samband med mat dock. Vad kan det vara för skillnad? Med eller utan mat?

Det kan orsaka illamående om man inte tar tabletterna med mat, var väl vad jag fick höra. För mig funkar det inte om jag tar tabletten vid första måltiden för dagen, då blir jag megaillamående men vid vilken annan måltid eller icke måltid som helst under dagen så funkar det smärtfritt :D

Jag började ta dom i samband med att jag slutade med p-piller så jag bytte bara ett piller mot ett annat:p Har ätit p-piller länge så det sitter typ i ryggmärgen att jag ska ta ett piller till frukost varje morgon:up:

Det kan orsaka illamående om man inte tar tabletterna med mat, var väl vad jag fick höra. För mig funkar det inte om jag tar tabletten vid första måltiden för dagen, då blir jag megaillamående men vid vilken annan måltid eller icke måltid som helst under dagen så funkar det smärtfritt :D

Aha, okej. Det har jag inte märkt av på mig, så det är lugnt :)
Googlade lite också, ett skäl till att man ska ta dom till maten är för man ska komma ihåg att ta dom :)

Fick idag göra ett UL pga mina små blödningar/rosa flytningar.

Allt såg bra ut där var en liten minibebis med pickande hjärta som sprattlade runt. Läkaren trodde blödningarna kunde vara sköra slemhinnor bara.

Jag är så glad!! Nu börjar jag verkligen fatta att det kommer bli en liten bebis i sommar.

Heja denna grav den är bra för min vikt. Istället för att gå upp 1-5 kg som det står att man kan gå upp så har jag gått ner 0,2 kg på 2 veckor. :)

Igår var jag hos barnmorskan för hälsosamtal och inskrivning. Blodprover ska jag lämna nästa vecka. Vi fick en jättefin BM som jag kände förtroende för direkt. Var orolig över att jag skulle få en som det inte funkade med... men det gick bra! Hon skickade remisser för kub och rul. Det ska göras på Sophia-hemmet i Stockholm. Vi bokade även nästan besök, runt vecka 20 i mitten av mars. Känns långt borta, men tiden går nog ganska snabbt när jag väl kommit över vecka 13. Ska bli skönt att berätta för alla vänner :)

Vad underbart!!! :love::love:
Är lite efter i tråden, men tack så mycket! :) Jag försöker hitta till att känna att det är underbart, men oron sitter i vägen :( Jag har så pass diffusa graviditetssymptom att det är svårt att tro att det är på riktigt, och jag är så rädd att den där lilla grodden jag såg på ultraljudet inte ska växa och må bra...

Av den anledningen har jag dragit mig något enormt både för att ringa MVC och boka tid för KUB-test (är under 35 så det får bli privat) men idag är jag ledig så nu har det i alla fall blivit gjort!
Det gick bra, fick prata med jätterara BM på båda ställen, inga pekpinnar från MVC om att jag borde hört av mig tidigare utan tvärtom stor förståelse :heart BM på mottagningen som utför KUB var också mycket tillmötesgående och lyckades hitta tider där min sambo kan vara med utan att behöva ta extra ledigt (det är knöligt med bemanningen på hans jobb och vi vill inte berätta anledningen till att han behöver ta ledigt än).
Dessutom fanns det tid för mig att få göra ett snabbt ul i samband med blodproven nästa vecka, och få se hur det står till där inne. Stor lättnad, samtidigt som jag är livrädd för att få veta att något har gått fel. Aldrig är jag nöjd...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 026
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar