Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det vågar jag inte säga, men nu hade tex 70% på alla vinterkläder, och det var mycket som nedsatt med 50% eller 70% :)
Ok! Ja de har 50-70 på nätet nu också. Men jag tycker överlag att de har mkt hra utbud och priser året runt. Jag har beställt rätt mkt därifrån.

Hur orolig bör man bli över brunaktiga flytningar (går in i v 10 på måndag)? Har haft i två omgångar, först för ca en vecka sen och nu sen igår, inget rött utan bara brunt än så länge. Lite molande värk då och då, men ingen stark smärta och jag känner mig som vanligt (dvs illamående, tjock och med ömmande bröst:meh:). Funderar på att ringa på måndag och höra om man kan få komma och göra ett UL, men känns inte så troligt iom att jag fick tid för inskrivningsmötet först 4/1, samma dag jag går in i vecka 12. Närmsta privata alternativ är nog 12 mil bort enkel väg, har inte så bra koll på utbudet här men det var vad en snabb googling sa mig...
Vi hade tänkt berätta för närmsta släkten nu till jul, men vet inte om man vågar göra det nu..:crazy:

Hur orolig bör man bli över brunaktiga flytningar (går in i v 10 på måndag)? Har haft i två omgångar, först för ca en vecka sen och nu sen igår, inget rött utan bara brunt än så länge. Lite molande värk då och då, men ingen stark smärta och jag känner mig som vanligt (dvs illamående, tjock och med ömmande bröst:meh:). Funderar på att ringa på måndag och höra om man kan få komma och göra ett UL, men känns inte så troligt iom att jag fick tid för inskrivningsmötet först 4/1, samma dag jag går in i vecka 12. Närmsta privata alternativ är nog 12 mil bort enkel väg, har inte så bra koll på utbudet här men det var vad en snabb googling sa mig...
Vi hade tänkt berätta för närmsta släkten nu till jul, men vet inte om man vågar göra det nu..:crazy:

Hade jag varit dig så hade jag ringt och krävt en tid. Bara så du slipper oroa dig. Om de nekar så bre på lite. Allt för att du ska må bättre!

Avskyr det här med att symptomen går upp och ner. Igår hade jag inga symtom förutom lite i brösten, och på kvällen ömmade de knappt alls. Trodde det var kört. Idag värre symptom än någonsin. Blir yr av att stå för länge, och är otroligt trött :p Även klumpen i halsen av illamående, enorm törst efter vatten som jag kanppt kan dricka annars, gråtig, drag i och runt livmodern och ömma bröst. Längtar nästan efter sånt illamående så jag spyr ändå. Har en (troligtvis falsk) förhoppning av att det skulle göra mig lite lugnare :angel:

På måndag ska jag ringa privat bm och boka tid för ett tidigt vul en vecka senare. Gick in i v.6 i torsdags. Är avundsjuk på er som har kommit längre ;)

Grattis på födelsedagen @Emelie381 :bump:

Jag är väl inte rätt person att svara om du vill ha positiva nyheter.

Men iaf precis så började det för mig. Bruna flytningar mellan söndagen och tisdagen. Va inne på gyn på måndagen. Torsdag kväll kom det färskt blod och idag kom embryot (syndes tydligt).

Ring och be att dom kollar med ultraljud ❤️

Jag är väl inte rätt person att svara om du vill ha positiva nyheter.

Men iaf precis så började det för mig. Bruna flytningar mellan söndagen och tisdagen. Va inne på gyn på måndagen. Torsdag kväll kom det färskt blod och idag kom embryot (syndes tydligt).

Ring och be att dom kollar med ultraljud ❤️

:(
Försvann gravidsymptomen för dig i samband med flytningarna? Vilken vecka var du i? Har mindre flytningar nu men de är fortfarande bruna, men känner mig lika gravid och idag har jag mått mer illa än förut. Ska ringa imorgon men börjar ställa in mig på att det får bli ett nytt försök.... Har inte sagt så mycket till sambon mer än att jag är orolig och att jag mår illa, får se vad de säger imorgon när jag ringer och sen får jag väl prata mer med honom efter det.

Hur mycket pratar ni andra med era respektive, om ert mående, oro, flytningsstatus osv? (Höll på att bli flyktingstatus:p)

Jag är inte heller rätt person att säga att bruna flytningar inte är nån fara, men för min del kom de först när jag redan visste att liten var död. För min del, som hade MA/ofostrig graviditet så känner jag mig inte ens säker trots att allt verkar bra.

Min kompis däremot hade bruna flytningar till och från de första 4 månaderna med sin dotter och det var inga bekymmer, så ge inte upp :heart.

Avskyr det här med att symptomen går upp och ner. Igår hade jag inga symtom förutom lite i brösten, och på kvällen ömmade de knappt alls. Trodde det var kört. Idag värre symptom än någonsin. Blir yr av att stå för länge, och är otroligt trött :p Även klumpen i halsen av illamående, enorm törst efter vatten som jag kanppt kan dricka annars, gråtig, drag i och runt livmodern och ömma bröst. Längtar nästan efter sånt illamående så jag spyr ändå. Har en (troligtvis falsk) förhoppning av att det skulle göra mig lite lugnare :angel:

På måndag ska jag ringa privat bm och boka tid för ett tidigt vul en vecka senare. Gick in i v.6 i torsdags. Är avundsjuk på er som har kommit längre ;)

Grattis på födelsedagen @Emelie381 :bump:

Jag får lämna positiva tankar på så vis att min kompis har blödig mycket denna graviditet och har nu knappt 11 veckor kvar.
Henne utredde dom tydligen att blödningar berodde på att moderkakan låg i framkant.

Har precis haft en gråtattack över att jag inte hunnit köpa kaffe till min mor som jag lovat :o
Så hormoner finns i kroppen i alla fall. Hoppas bara där finns en liten som mår bra med. Har ju varken ömma bröst eller illamående utan bara molvärk emellanåt.

Imorgon får vi veta.... :nailbiting:

Sambon åkte för övrigt precis mot affären för att hinna köpa det där kaffet innan de stänger :p

Har precis haft en gråtattack över att jag inte hunnit köpa kaffe till min mor som jag lovat :o
Så hormoner finns i kroppen i alla fall. Hoppas bara där finns en liten som mår bra med. Har ju varken ömma bröst eller illamående utan bara molvärk emellanåt.

Sambon åkte för övrigt precis mot affären för att hinna köpa det där kaffet innan de stänger :p

Åh vad jag kommer tänka på er imorgon, kommer hålla tummarna stenhårt!!

Hur mycket pratar ni andra med era respektive, om ert mående, oro, flytningsstatus osv? (Höll på att bli flyktingstatus:p)

Jag försöker dela så mycket jag kan med min man, dels för att jag de första veckorna inte hade någon annan att prata med (och jag är en sån där som bara måste få puttra ur mig allt jag känner..), men mest för att jag (vi) vill att han ska vara så involverad och delaktig i graviditeten som det bara går. Jag ventilerar allt mitt mående och all oro med honom, inkluderat kroppsvätskor, och utan hans stöd vet jag inte vad jag hade gjort!

Jag försöker dela så mycket jag kan med min man, dels för att jag de första veckorna inte hade någon annan att prata med (och jag är en sån där som bara måste få puttra ur mig allt jag känner..), men mest för att jag (vi) vill att han ska vara så involverad och delaktig i graviditeten som det bara går. Jag ventilerar allt mitt mående och all oro med honom, inkluderat kroppsvätskor, och utan hans stöd vet jag inte vad jag hade gjort!
Samma här. Men med min man då, inte din ;)

Åh hoppas att allt går bra imorgon! :heart

Mitt mående delar jag inte mer än nödvändigt till min karl.
Dock så har jag ju mått relativt bra och har själv försökt förtränga "dåligt" mående.

Idag har vi berättat för blivande farfar. Reaktionen när jag satt med var väldigt "fattig" jaha jaja jag tänker inte säga grattis så jag får väl säga lycka till då. Samt han ville inte att blivande gammelfarmor ska få veta det. :crazy:
Besviken blir man ju!
Men enligt sambon så hade han varit tårögd när dom blev själva.

Undrar när illamåendet ska börja avta. Mår fortfarande ganska ordentligt illa och mest på kvällarna, börjar efter middagen ungefär och håller i sig typ hela kvällen. Vecka 13 (12+3) idag :)

Mitt mående delar jag inte mer än nödvändigt till min karl.
Dock så har jag ju mått relativt bra och har själv försökt förtränga "dåligt" mående.

Idag har vi berättat för blivande farfar. Reaktionen när jag satt med var väldigt "fattig" jaha jaja jag tänker inte säga grattis så jag får väl säga lycka till då. Samt han ville inte att blivande gammelfarmor ska få veta det. :crazy:
Besviken blir man ju!
Men enligt sambon så hade han varit tårögd när dom blev själva.

Men vilken tråkig reaktion förstår att du blev besviken :crazy: varför ville han inte att gammelfarmorn skulle få veta? (Du behöver inte svara om du inte vill).

Jag känner mig inte heller ett dugg gravid, och har inte gjort på hela tiden :cautious: jag får knäppa skärpet ett hål längre ut men det är allt. Visst finns det något som kallas spökveckor, eller är det bara en myt? Har försökt googla men hittar bara forumtrådar med en massa tyck, tänk och spekulationer.

Gah vad jag längtar till man kan få känna lite rörelser! Imorgon går vi in i v 15 :)

Jag har också läst om det där med spökveckor, från när illamående m.m. börjar avta och tills man kan känna bebisen i magen. Jag har dock bara som dig läst på internet inte frågat någon BM eller så men det låter ju logiskt att det är så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 025
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar