Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vilken tråkig reaktion förstår att du blev besviken :crazy: varför ville han inte att gammelfarmorn skulle få veta? (Du behöver inte svara om du inte vill).

Ja det är mycket som ska undanhållas för henne numer. Hon har inte fått veta att hennes barnbarns mamma har gått bort för över ett år sen.
Dom skyller på att hon är 94 år och förvirrad. Dock stampade sambon i och meddelade att han inte tänker hålla sitt blivande barn hemligt för henne.

Undrar när illamåendet ska börja avta. Mår fortfarande ganska ordentligt illa och mest på kvällarna, börjar efter middagen ungefär och håller i sig typ hela kvällen. Vecka 13 (12+3) idag :)
Min kompis är i månad 6 nu och mår fortfarande illa ;)
Hon mådde illa med förra barnet med och tydligen var hennes mamma sjukskriven för illamående alla sina graviditeter.

Har precis haft en gråtattack över att jag inte hunnit köpa kaffe till min mor som jag lovat :o
Så hormoner finns i kroppen i alla fall. Hoppas bara där finns en liten som mår bra med. Har ju varken ömma bröst eller illamående utan bara molvärk emellanåt.

Imorgon får vi veta.... :nailbiting:

Sambon åkte för övrigt precis mot affären för att hinna köpa det där kaffet innan de stänger :p

Ihh, spännande idag! :)

Jag har accepterat att jag knappt har några symptom, lite molvärk då och då, taskig aptit och trött. Men det är allt :)

Hur orolig bör man bli över brunaktiga flytningar (går in i v 10 på måndag)? Har haft i två omgångar, först för ca en vecka sen och nu sen igår, inget rött utan bara brunt än så länge. Lite molande värk då och då, men ingen stark smärta och jag känner mig som vanligt (dvs illamående, tjock och med ömmande bröst:meh:). Funderar på att ringa på måndag och höra om man kan få komma och göra ett UL, men känns inte så troligt iom att jag fick tid för inskrivningsmötet först 4/1, samma dag jag går in i vecka 12. Närmsta privata alternativ är nog 12 mil bort enkel väg, har inte så bra koll på utbudet här men det var vad en snabb googling sa mig...
Vi hade tänkt berätta för närmsta släkten nu till jul, men vet inte om man vågar göra det nu..:crazy:
Det är ganska vanligt med lite bruna blödningar under graviditeten. Särskilt under de veckor där man annars skulle haft mens. Det är positivt att du inte har en stark smärta i ländryggen och att inte symptomen försvunnit.

Jag berättar allt utom flytningar för min partner, haha. Jag vill att han ska känna sig delaktig i graviditeten. Det är ju inte bara jag som väntar barn liksom. :) Han är ett enormt stöd i oro och ängslan. Vi delar den. Vi gör ju detta tillsammans.

Jag berättar allt utom flytningar för min partner, haha. Jag vill att han ska känna sig delaktig i graviditeten. Det är ju inte bara jag som väntar barn liksom. :) Han är ett enormt stöd i oro och ängslan. Vi delar den. Vi gör ju detta tillsammans.

Samma här, jag berättar med allt. Skulle aldrig kunna hålla det inne. Och han är ju självklart mitt stöd i allt, särskilt när jag är ledsen och nojjar över missfall.

Det är ganska vanligt med lite bruna blödningar under graviditeten. Särskilt under de veckor där man annars skulle haft mens. Det är positivt att du inte har en stark smärta i ländryggen och att inte symptomen försvunnit.

Det var ungefär vad BM som jag pratade med imorse sa också. Hon menade på att till o med en "normal" mensblödning anses normalt och att om det rör sig om ett missfall så blir det väldigt tydligt när det väl händer. Det gick inte att ta miste på. Så inget UL ville de erbjuda utan jag skulle undvika tunga lyft och försöka tänka positivt och inte oroa mig - och jag skulle absolut inte googla mer på detta. Närmsta privata klinik som erbjuder UL är i Umeå, dvs en bra bit bort... Så vi får se hur det går, om allt verkar ok efter helgerna kanske vi bokar in ett där i januari, för först i slutet på februari skulle det bli aktuellt att få göra ett UL här och då har ju typ halva tiden gått utan att man har en aning om hur det ser ut:crazy: Hon sa att det var rätt vanligt att göra så, och det kan jag verkligen förstå.
Känner väl att svaret från BM var ganska väntat och det är väl bara att gilla läget och hoppas på det bästa! Vet inte hur vi ska göra med att berätta för familjen, om vi ändå ska göra det nu till jul eller om vi ska avvakta?

Hur mycket pratar ni andra med era respektive, om ert mående, oro, flytningsstatus osv? (Höll på att bli flyktingstatus:p)
Jag berättar om allt, för att vi båda vill att han ska vara då delaktig som möjligt. Även allt om kroppsvätskor och andra mindre mysiga grejer :D
Är ovärderligt att prata fritt om det som ständigt är i tankarna :love:
Dessutom så vill han ju veta allt om utvecklingen av hans lilla ärta:heart

Det var ungefär vad BM som jag pratade med imorse sa också. Hon menade på att till o med en "normal" mensblödning anses normalt och att om det rör sig om ett missfall så blir det väldigt tydligt när det väl händer. Det gick inte att ta miste på. Så inget UL ville de erbjuda utan jag skulle undvika tunga lyft och försöka tänka positivt och inte oroa mig - och jag skulle absolut inte googla mer på detta. Närmsta privata klinik som erbjuder UL är i Umeå, dvs en bra bit bort... Så vi får se hur det går, om allt verkar ok efter helgerna kanske vi bokar in ett där i januari, för först i slutet på februari skulle det bli aktuellt att få göra ett UL här och då har ju typ halva tiden gått utan att man har en aning om hur det ser ut:crazy: Hon sa att det var rätt vanligt att göra så, och det kan jag verkligen förstå.
Känner väl att svaret från BM var ganska väntat och det är väl bara att gilla läget och hoppas på det bästa! Vet inte hur vi ska göra med att berätta för familjen, om vi ändå ska göra det nu till jul eller om vi ska avvakta?
En del tycker ju att det känns bra att närmaste familjen vetat om det ifall det inte skulle gå bra. Andra vill absolut vara helt "ifred" i det inträffade. Jag personligen skulle ha berättat och utgått från att allt är bra just för att allt i övrigt ser bra ut. Men jag hade nog poängterat att det fortfarande är i de känsliga veckorna. Ni ska inte göra KUB?

Jag hade berättat. Vi berättade tidigt båda gångerna. Och det var skönt med ett stöd när det blev ett missfall. Min mamma och jag är tajta och jag känner att jag kan fråga henne grejer, inte minst hur det var när hon var gravid. Skulle kännas konstigt att dölja det för henne till vecka 12. :)

Jag hade berättat. Vi berättade tidigt båda gångerna. Och det var skönt med ett stöd när det blev ett missfall. Min mamma och jag är tajta och jag känner att jag kan fråga henne grejer, inte minst hur det var när hon var gravid. Skulle kännas konstigt att dölja det för henne till vecka 12. :)
Jag vill berätta på torsdag för Sambons mamma och fredag för min familj.
Hoppas på att ha lyckats övertala sambon tills dess!

Pratar i vanliga fall nästan dagligen med mamma men nu har det blivit att jag dragit mig från att ringa då jag har så svårt att vara tyst!
Ska bli skönt att berätta, oavsett utgång på graviditeten.

En del tycker ju att det känns bra att närmaste familjen vetat om det ifall det inte skulle gå bra. Andra vill absolut vara helt "ifred" i det inträffade. Jag personligen skulle ha berättat och utgått från att allt är bra just för att allt i övrigt ser bra ut. Men jag hade nog poängterat att det fortfarande är i de känsliga veckorna. Ni ska inte göra KUB?

Och @ninsan, jag förstår helt er synvinkel och det lutar åt att vi berättar, men att vi då också är tydliga med att mycket fortfarande kan hända. Sen har ingen av oss en riktigt nära relation till någon av våra föräldrar, vi bor också 100+ mil bort, så vi är vana att "klara oss själva".
KUB hade vi tänkt, tills vi fick reda på att vi måste åka till Umeå. Men jag ska ta upp det med sambon i eftermiddag. Vill vi ändå åka dit för att göra ett privat UL så kan vi ju lika gärna göra KUB i stället, åka dit får vi ju göra i vilket fall då. Ska nog ringa kliniken och höra vad de har för väntetider och så också, så får vi se om vi kan pussla ihop det:)

Och @ninsan, jag förstår helt er synvinkel och det lutar åt att vi berättar, men att vi då också är tydliga med att mycket fortfarande kan hända. Sen har ingen av oss en riktigt nära relation till någon av våra föräldrar, vi bor också 100+ mil bort, så vi är vana att "klara oss själva".
KUB hade vi tänkt, tills vi fick reda på att vi måste åka till Umeå. Men jag ska ta upp det med sambon i eftermiddag. Vill vi ändå åka dit för att göra ett privat UL så kan vi ju lika gärna göra KUB i stället, åka dit får vi ju göra i vilket fall då. Ska nog ringa kliniken och höra vad de har för väntetider och så också, så får vi se om vi kan pussla ihop det:)

I början, när jag plussat var jag ibland lite ovillig att prata om det, kan fortfarande vara det. Eftersom det är jobbigt också. Även om jag vet att det slår ett litet hjärta spå drömmer jag på nätterna om mf och det är svårt att vara glad hela tiden- nojjiga nina :banghead: Så om jag inte vill prata om det, men mamma eller syster kanske vill, så styr jag bort samtalet eller säger, nej nu vill jag prata om annat. Det respekteras :)
Det kommer förhoppningsvis ändra sig till det bättre eller KUB och RUL.

I går kväll när vi skulle sova sa min sambo: "God natt, jag älskar er båda" och jag började grina. Haha. Så jäkla fint. :love:

Idag har jag berättat för chefen också, som blev jätteglad för vår skull!

Åh:love: Har också en sån mysig sambo, guld värda är dom:love:
Och vad kul att det gick bra med chefen!

Ok. Gjort ultraljud men är inte så mycket klokare.
Först tog läkaren fram sin mätsnurra för tiden och sa att jag är i v.6 (1177 säger 7+1, min app 7+3).
Sen vul, visar nåt litet med ett hjärta. Är ca 5 mm enligt läkaren och menar att det är svårt att säga nåt såhär tidigt men att det ser ok ut för v.6. I journalen som jag läste nyss står det att den är normal för v.5....

Så nu ligger oron på att den inte utvecklats som den ska.

Läkaren sa "får du symtom så vet du ju att allt är bra" :banghead:

Ok. Gjort ultraljud men är inte så mycket klokare.
Först tog läkaren fram sin mätsnurra för tiden och sa att jag är i v.6 (1177 säger 7+1, min app 7+3).
Sen vul, visar nåt litet med ett hjärta. Är ca 5 mm enligt läkaren och menar att det är svårt att säga nåt såhär tidigt men att det ser ok ut för v.6. I journalen som jag läste nyss står det att den är normal för v.5....

Så nu ligger oron på att den inte utvecklats som den ska.

Läkaren sa "får du symtom så vet du ju att allt är bra" :banghead:

Det lät jättesnurrigt...! När jag gjorde mitt i vecka 8 (7+0) var den 9 mm. Kan du gå till någon annan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 026
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar