Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver gnälla av mig lite. Det värsta illamåendet har ju gått över, men den här veckan har inte vart kul. Mår som mest illa på em/kväll känns som att magen inte kan smälta maten, en klump så fort jag har ätit och tar många timmar att bli av med. Fet mat är verkligen inte att tänka på, åt pizza igår och det kom upp efter nån timme.
För övrigt är jag trött och lättretlig.
Skulle helst bara vara hemma och ta det lugnt, men jobb och allt inför jul tar allt för mycket tid.
Hoppas på att dagarna går fort så att juni snart är här.

Hur har ni andra tänkt med föräldraledigheten? När går ni hem? Jobbar på ett gruppboende och känner just nu att jag inte lär orka tills det är dags att ungen kommer ut, som min chef tycks tro ;)
Jag ska söka graviditetspenning (tror jag det heter?) som man kan få 60 dagar innan bf. Jobbar i vården, inte jättetungt men lite tunga arbetsuppgifter ibland.
J

Tycker magen börjar växa liite nu. Eller den har stått ut lite sen tidigare men nu är den som stenhård och kan inte dra in magen mer som man kunde innan graviditeten. Fast det är nog bara jag som ser skillnaden.

Börjar tro att det inte är förstoppning, har kunnat gå på toaletten under gårdagen. Det gör fortfarande ont när jag reser mig, vänder Mig i sängen eller på något sätt anstränger magen (nysa och hosta ska vi inte tala om :eek:)

Läste någonstans att det kan vara ligamenten som livmodern fäster i? Hur högt upp fäster dom? Gör liksom ont i höjd med naveln..

Börjar tro att det inte är förstoppning, har kunnat gå på toaletten under gårdagen. Det gör fortfarande ont när jag reser mig, vänder Mig i sängen eller på något sätt anstränger magen (nysa och hosta ska vi inte tala om :eek:)

Läste någonstans att det kan vara ligamenten som livmodern fäster i? Hur högt upp fäster dom? Gör liksom ont i höjd med naveln..

Det går ett ligament över magen typ (på engelska, round ligament) om du vill googla. Jag hade jätteproblem med smärtor i början och fram till v 20 ungefär.

Är det bara jag som inte har något tålamod och blir arg för minsta lilla? Skällde nyss ut en kollega och jag skäms ihjäl! Vet inte hur jag ska hantera det, blir arg så snabbt och kan inte kontrollera hur jag reagerar :down:

Är det bara jag som inte har något tålamod och blir arg för minsta lilla? Skällde nyss ut en kollega och jag skäms ihjäl! Vet inte hur jag ska hantera det, blir arg så snabbt och kan inte kontrollera hur jag reagerar :down:

Usch vad jobbigt, hormoner kan verkligen ställa till det :(

Själv brukar jag bli känslosam, arg och irriterad runt mens så tänkte jag nog skulle bli en riktigt argbigga som gravid. Är kanske lite mer gråtmild än annars, men annars känner jag mig ganska stabil (än så länge..). Hoppas det blir bättre snart, aldrig kul när man inte känner igen sig själv!

Hur har ni andra tänkt med föräldraledigheten? När går ni hem? Jobbar på ett gruppboende och känner just nu att jag inte lär orka tills det är dags att ungen kommer ut, som min chef tycks tro ;)

Oj, jag har inte tänkt så långt alls :o jag har kontorsjobb men med stundtals tuffa arbetstider och resor, men min förhoppning är att det inte ska hindra mig alltför mycket. Älskar mitt jobb och mår jag fortsatt bra vill jag jobba så mycket det går. Inser dock nu att jag måste sätta mig in mer i vad föräldrarledighet betyder och innebär, har pinsamt dålig koll.

Jag vågar knappt planera sånt av rädsla för att det ska gå snett.
Men min tanke är att jobba till nån månad innan om jag kan. Det betyder jobba juni (eller ta ut semester då, beroende på hur jag mår) och sen föräldrapenning juli. Beräknad början på augusti.
Jobbar inom djursjukvården vilket innebär ibland både stress, spring, mediciner som inte är lämpliga att hantera som gravid och även tunga lyft.

Överlag är jag mycket tålmodigare och trevligare nu som gravid enligt dom som vet. ;)
Dock när tålamodet väl brister så finns det knappt nån hejd på irritationen.
Sen har jag blivit mer gråtmild till det mesta på TV. Haha :D

Överlag är jag mycket tålmodigare och trevligare nu som gravid enligt dom som vet. ;)
Dock när tålamodet väl brister så finns det knappt nån hejd på irritationen.
Sen har jag blivit mer gråtmild till det mesta på TV. Haha :D

Det säger min man också, att jag är lugnare än innan, det är ju trevligt :p

Jag är betydligt lugnare nu än innan, mer "accepterande"

Grattis på födelsedagen! :love:

Låg i natt och plockade ihop en beställning med mammakläder inför lönen. :på
Ett par jeans, ett par byxor att ha på jobb och ett par tröjor.

Jag gillar nästan aldrig att bo i Stockholm, men idag upptäckte jag en bra grej iaf. Lekmers outlet i Upplands Väsby. Jag köpte inget, men det var galet bra priser :) Blir en tur dit senare :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 025
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar