Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inga symtom mer än molvärk som kommer och går här. Inte ens minsta blodådra på tuttarna. Funderar på om det är för att det inte var så länge sen de växte, att de redan är uttöjda i huden liksom.
Får se på måndag eftermiddag hur det ser ut :nailbiting:

Inga symtom mer än molvärk som kommer och går här. Inte ens minsta blodådra på tuttarna. Funderar på om det är för att det inte var så länge sen de växte, att de redan är uttöjda i huden liksom.
Får se på måndag eftermiddag hur det ser ut :nailbiting:

Jag håller tummarna att det kommer gå bra! :)

Behöver gnälla av mig lite. Det värsta illamåendet har ju gått över, men den här veckan har inte vart kul. Mår som mest illa på em/kväll känns som att magen inte kan smälta maten, en klump så fort jag har ätit och tar många timmar att bli av med. Fet mat är verkligen inte att tänka på, åt pizza igår och det kom upp efter nån timme.
För övrigt är jag trött och lättretlig.
Skulle helst bara vara hemma och ta det lugnt, men jobb och allt inför jul tar allt för mycket tid.
Hoppas på att dagarna går fort så att juni snart är här.

Hur har ni andra tänkt med föräldraledigheten? När går ni hem? Jobbar på ett gruppboende och känner just nu att jag inte lär orka tills det är dags att ungen kommer ut, som min chef tycks tro ;)

Behöver gnälla av mig lite. Det värsta illamåendet har ju gått över, men den här veckan har inte vart kul. Mår som mest illa på em/kväll känns som att magen inte kan smälta maten, en klump så fort jag har ätit och tar många timmar att bli av med. Fet mat är verkligen inte att tänka på, åt pizza igår och det kom upp efter nån timme.
Skulle helst bara vara hemma och ta det lugnt, men jobb och allt inför jul tar allt för mycket tid.

Hur har ni andra tänkt med föräldraledigheten? När går ni hem? Jobbar på ett gruppboende och känner just nu att jag inte lär orka tills det är dags att ungen kommer ut, som min chef tycks tro ;)
Känner igen det där att maten ligger som en klump, ingen höjdare!

Jag som ska ha 1 aug har tänkt ta semester i juni o sen föräldraledigt i juli :D. Maximera sommaren!

Vi kommer ha rätt många dagar kvar från vår pågående föräldraledighet så jag känner att vi kan unna oss det. Tyvärr funkar det så på mitt jobb att man får juni, juli eller augusti som semesterperiod, annars hade jag nog tagit sem halva juni o halva juli o sen föräldraledigt.

Jag jobbar som timvikarie på ett äldreboende jag har dock haft turen att få mycket jobb där.
Jag hoppas att kroppen orkar jobba till maj iaf men allt beror ju på hur många timmar och hur krävande våra boende blir. Dessutom är jag stelopererad i vänstra fotlederna som jag också måste ta hänsyn till nu med extra belastningen som blir.
Vill ju inte slita ut mig så jagblir sängliggande pga foten igen.

Jag är beräknad till 6/7.

Ansök om graviditetspenning? Eller hur "tungt" är ditt jobb? Oavsett kan man alltid söka. Då får du 80% av lönen och får vara hemma from 60 dagar innan bf. :) Du sparar på så vis föräldradagar. Dock tror jag inte man får betalt 11 dagar innan bf eller något knepigt men har man tur får man ändå en bra "lön"

Det ansöker jag om ifall det nu mot förmodan finns något levande i min livmoder. Går då hem runt juni eftersom jag kommer vara beräknad i Augusti :)

Måste också "gnälla" lite.

Jag har accepterat ett eventuellt MA och det känns ändå ganska okey. Dock finns ju hoppet ändå där även om alla graviditets symptom är försvunna (förutom tröttheten men kan bero på en sjuhelsikes förkyldning)

Iaf, nu är det så att ALLA i min släkt (nära släkt) ska ha barn nästa år. min svägerska, min kusin osv. Missunnar dom de inte, är tvärtom jätteglad för deras skull men tycker det är lite orättvist :(

Ska inte ta ut något i förskott för jag KAN vara felberäknad pga oregelbunden mens men just nu känns de kört.

Jag har accepterat ett eventuellt MA och det känns ändå ganska okey. Dock finns ju hoppet ändå där även om alla graviditets symptom är försvunna (förutom tröttheten men kan bero på en sjuhelsikes förkyldning)

Iaf, nu är det så att ALLA i min släkt (nära släkt) ska ha barn nästa år. min svägerska, min kusin osv. Missunnar dom de inte, är tvärtom jätteglad för deras skull men tycker det är lite orättvist :(

Ska inte ta ut något i förskott för jag KAN vara felberäknad pga oregelbunden mens men just nu känns de kört.
:heart:heart:heart När var det du skulle tillbaka för nytt ul? Kram!

På tisdag blir det vul igen. Då ska läkaren se om embryo/foster vuxit eller ej. Har läst massor på nätet där vissa hävdar att det är svårt att se hjärta i v 5-6 och vissa att man visst kan se. Bara snurrar i huvudet just nu :(

Förstår det, måste vara hur jobbigt som helst :( Jag håller tummar och tår att det allt är som det ska och att läkaren ser ett hjärta! Kram!

Ansök om graviditetspenning? Eller hur "tungt" är ditt jobb? Oavsett kan man alltid söka. Då får du 80% av lönen och får vara hemma from 60 dagar innan bf. :) Du sparar på så vis föräldradagar. Dock tror jag inte man får betalt 11 dagar innan bf eller något knepigt men har man tur får man ändå en bra "lön"

Det ansöker jag om ifall det nu mot förmodan finns något levande i min livmoder. Går då hem runt juni eftersom jag kommer vara beräknad i Augusti :)

Skulle väl inte säga att det är fysiskt tungt, däremot har vi långa arbetspass och aldrig rast. Ska jag ansöka så blir det pga utåtagerande brukare, alltså att det är farligt att jobba. Ska höra med chefen hur andra har gjort. Och som du skrev man kan ju alltid söka :)

Håller så tummarna för dig!!

Känner igen känslan av orättvisa. På mitt jobb verkar alla få gravidmagar (nackdelen jobba i kvinnodominerat yrke) och likaså ska en av bästa vännerna få sitt andra barn typ tre veckor före vi skulle fått vårt första, om det inte gått på tok.

Just nu känner jag mig inte ett dugg gravid.
Brösten ömmar inte lika mkt och jag är inte alls lika trött. Vissa morgnar är det som att det bara var en dröm..

Har fått problem med magen, hoppas på att det bara är förstoppning som är segsläppt. Har en huggande smärta mitt i magområdet (ovanför navel). Haft ett par dagar, bättre idag dock! Hoppas att det är pga sega tarmar och för lite vätska :cry:

Just nu känner jag mig inte ett dugg gravid.
Brösten ömmar inte lika mkt och jag är inte alls lika trött. Vissa morgnar är det som att det bara var en dröm..

Har fått problem med magen, hoppas på att det bara är förstoppning som är segsläppt. Har en huggande smärta mitt i magområdet (ovanför navel). Haft ett par dagar, bättre idag dock! Hoppas att det är pga sega tarmar och för lite vätska :cry:

Jag läste att magen kan bli segare när man är preggers. Sån är min mage nu. Från att ha varit VÄLDIGT regelbunden på toa, till nu... Förstoppning, kul, not!

Jag läste att magen kan bli segare när man är preggers. Sån är min mage nu. Från att ha varit VÄLDIGT regelbunden på toa, till nu... Förstoppning, kul, not!
Riktigt vidrigt! Aldrig haft det förut så förstod först inte var det var. Idag har jag sprungit på toa 100 gånger och småtryckt, kanske därför det känns bättre :angel: :rofl:

Håller så tummarna för dig!!

Känner igen känslan av orättvisa. På mitt jobb verkar alla få gravidmagar (nackdelen jobba i kvinnodominerat yrke) och likaså ska en av bästa vännerna få sitt andra barn typ tre veckor före vi skulle fått vårt första, om det inte gått på tok.

Ja egentligen borde jag inte vara sån, har ju en helt perfekt frisk son. Men ibland hugger ändå den känslan lite i magen.

Hoppar in här och lägger till mig på listan, har varit på KUB idag och fått se en livlig liten krabat.
Så nu känns allt plötsligt mer verkligt. :)

Maj
29/5- SummerBreeze, första barnet, 28 år

Juni

10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
18/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
30/6 - Tink, andra barnet 27 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
6/7 - MikaTela, första barnet, 27 år, Skånes Fagerhult
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
11/7 - Maria123, första barnet, 30 år
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år,Vallentuna

Augusti
1/8 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping
7/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år Södermanland
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 025
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar