Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inga symtom mer än molvärk som kommer och går här. Inte ens minsta blodådra på tuttarna. Funderar på om det är för att det inte var så länge sen de växte, att de redan är uttöjda i huden liksom.
Får se på måndag eftermiddag hur det ser ut
Håller tummar och tår!Jag har inget svar att ge ännu. Läkaren kunde inte se några hjärtslag men flyttade tillbaka mig 3 veckor också. Så vi får se nästa tisdag om liten växt, har den inte det så har den dött i v 5-6.
Känner igen det där att maten ligger som en klump, ingen höjdare!Behöver gnälla av mig lite. Det värsta illamåendet har ju gått över, men den här veckan har inte vart kul. Mår som mest illa på em/kväll känns som att magen inte kan smälta maten, en klump så fort jag har ätit och tar många timmar att bli av med. Fet mat är verkligen inte att tänka på, åt pizza igår och det kom upp efter nån timme.
För övrigt är jag trött och lättretlig.
Skulle helst bara vara hemma och ta det lugnt, men jobb och allt inför jul tar allt för mycket tid.
Hoppas på att dagarna går fort så att juni snart är här.
Hur har ni andra tänkt med föräldraledigheten? När går ni hem? Jobbar på ett gruppboende och känner just nu att jag inte lär orka tills det är dags att ungen kommer ut, som min chef tycks tro
Hur har ni andra tänkt med föräldraledigheten? När går ni hem? Jobbar på ett gruppboende och känner just nu att jag inte lär orka tills det är dags att ungen kommer ut, som min chef tycks tro
Behöver gnälla av mig lite. Det värsta illamåendet har ju gått över, men den här veckan har inte vart kul. Mår som mest illa på em/kväll känns som att magen inte kan smälta maten, en klump så fort jag har ätit och tar många timmar att bli av med. Fet mat är verkligen inte att tänka på, åt pizza igår och det kom upp efter nån timme.
För övrigt är jag trött och lättretlig.
Skulle helst bara vara hemma och ta det lugnt, men jobb och allt inför jul tar allt för mycket tid.
Hoppas på att dagarna går fort så att juni snart är här.
heart När var det du skulle tillbaka för nytt ul? Kram!Måste också "gnälla" lite.
Jag har accepterat ett eventuellt MA och det känns ändå ganska okey. Dock finns ju hoppet ändå där även om alla graviditets symptom är försvunna (förutom tröttheten men kan bero på en sjuhelsikes förkyldning)
Iaf, nu är det så att ALLA i min släkt (nära släkt) ska ha barn nästa år. min svägerska, min kusin osv. Missunnar dom de inte, är tvärtom jätteglad för deras skull men tycker det är lite orättvist
Ska inte ta ut något i förskott för jag KAN vara felberäknad pga oregelbunden mens men just nu känns de kört.
heart När var det du skulle tillbaka för nytt ul? Kram!
På tisdag blir det vul igen. Då ska läkaren se om embryo/foster vuxit eller ej. Har läst massor på nätet där vissa hävdar att det är svårt att se hjärta i v 5-6 och vissa att man visst kan se. Bara snurrar i huvudet just nu
Ansök om graviditetspenning? Eller hur "tungt" är ditt jobb? Oavsett kan man alltid söka. Då får du 80% av lönen och får vara hemma from 60 dagar innan bf. Du sparar på så vis föräldradagar. Dock tror jag inte man får betalt 11 dagar innan bf eller något knepigt men har man tur får man ändå en bra "lön"
Det ansöker jag om ifall det nu mot förmodan finns något levande i min livmoder. Går då hem runt juni eftersom jag kommer vara beräknad i Augusti
Håller så tummarna för dig!!Måste också "gnälla" lite.
Jag har accepterat ett eventuellt MA och det känns ändå ganska okey. Dock finns ju hoppet ändå där även om alla graviditets symptom är försvunna (förutom tröttheten men kan bero på en sjuhelsikes förkyldning)
Iaf, nu är det så att ALLA i min släkt (nära släkt) ska ha barn nästa år. min svägerska, min kusin osv. Missunnar dom de inte, är tvärtom jätteglad för deras skull men tycker det är lite orättvist
Ska inte ta ut något i förskott för jag KAN vara felberäknad pga oregelbunden mens men just nu känns de kört.
Just nu känner jag mig inte ett dugg gravid.
Brösten ömmar inte lika mkt och jag är inte alls lika trött. Vissa morgnar är det som att det bara var en dröm..
Har fått problem med magen, hoppas på att det bara är förstoppning som är segsläppt. Har en huggande smärta mitt i magområdet (ovanför navel). Haft ett par dagar, bättre idag dock! Hoppas att det är pga sega tarmar och för lite vätska
Riktigt vidrigt! Aldrig haft det förut så förstod först inte var det var. Idag har jag sprungit på toa 100 gånger och småtryckt, kanske därför det känns bättreJag läste att magen kan bli segare när man är preggers. Sån är min mage nu. Från att ha varit VÄLDIGT regelbunden på toa, till nu... Förstoppning, kul, not!
Håller så tummarna för dig!!
Känner igen känslan av orättvisa. På mitt jobb verkar alla få gravidmagar (nackdelen jobba i kvinnodominerat yrke) och likaså ska en av bästa vännerna få sitt andra barn typ tre veckor före vi skulle fått vårt första, om det inte gått på tok.