Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste att magen kan bli segare när man är preggers. Sån är min mage nu. Från att ha varit VÄLDIGT regelbunden på toa, till nu... Förstoppning, kul, not!

Jag har varit smått förstoppad sen i början av grav. Får se till att äta ordentligt och gå på toa och trycka trots man inte är nödig. Sen har jag börjat äta messmör som också hjälper magen.
Tror rökstoppet är medskyldig nikotinet hjälpte till att dra igång magen.
Samt det kraftigt neddragna kaffekonsumtionen motarbetar säkert också.

Idag fick jag medföra att jag har fått liten kula under magfettet. Skulle tränga mig förbi en strykbräda och det brukar inte vara några problem men i dag tog magen emot på ett stumt vis. :p
I övrigt känner jag mig knappt gravid alls längre förutom vissa kvällar då jag har en hemsk halsbränna!
Är idag v 11+0. :)

Jag har varit smått förstoppad sen i början av grav. Får se till att äta ordentligt och gå på toa och trycka trots man inte är nödig. Sen har jag börjat äta messmör som också hjälper magen.
Tror rökstoppet är medskyldig nikotinet hjälpte till att dra igång magen.
Samt det kraftigt neddragna kaffekonsumtionen motarbetar säkert också.

Idag fick jag medföra att jag har fått liten kula under magfettet. Skulle tränga mig förbi en strykbräda och det brukar inte vara några problem men i dag tog magen emot på ett stumt vis. :p
I övrigt känner jag mig knappt gravid alls längre förutom vissa kvällar då jag har en hemsk halsbränna!
Är idag v 11+0. :)

Jag är precis två veckor efter dig, gick in i vecka 9 idag :)

Jag behöver inte fundera längre, blöder ordentligt nu och har rejält ont.
Sånt är livet, bara låta kroppen sköta detta och testa igen. Lycka till allihop, kommer följa er ❤️

Ang trög mage, vänta inte gör länge med att göra nåt åt det. Sitta o trycka på alltför mycket leder gärna till de oönskade hemorrojderna... / hälsningar hon som vet sen förra graviditeten:meh:

Jag känner mig inte heller ett dugg gravid, och har inte gjort på hela tiden :cautious: jag får knäppa skärpet ett hål längre ut men det är allt. Visst finns det något som kallas spökveckor, eller är det bara en myt? Har försökt googla men hittar bara forumtrådar med en massa tyck, tänk och spekulationer.

Gah vad jag längtar till man kan få känna lite rörelser! Imorgon går vi in i v 15 :)

*hoppar in från vår-tråden*

Ang trög mage, käka magnesium! :) Ska även hjälpa mot kramp och sendrag plus att man sover bättre. Min mage har funkat finfint hittills med en tablett på em/kväll.

*hoppar in från vår-tråden*

Ang trög mage, käka magnesium! :) Ska även hjälpa mot kramp och sendrag plus att man sover bättre. Min mage har funkat finfint hittills med en tablett på em/kväll.

Det ska jag pröva. Har ju även obehag i benen ibland på kvällarna så hjälper kanske mot det också.:up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 025
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar