Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår inte hur det kunnat undgå mig att jag är gravid, visst, jag har varit stressad det sista. Men nu inser jag faktiskt att jag till och med känner rörelser... Så blir spännande att se hur långt gången jag är :angel:
Spännande. Låter som du är mer vår i så fall, eller väldigt tidig sommar. När ska du göra UL?

Gick in i vecka 7 idag. Tiden går ganska fort ändå :) Fortfarande inget direkt illamående. Noll aptit, lite dragningar i livmoder och ömma bröst. Förhoppningsvis visar ultraljudet den 11/1 att allt är okej, och förhoppningsvis kan jag slappna av lite mer efter det :p

God jul alla blivande mammor :love:

Vi är precis tillbaka efter ett mysigt och intensivt julfirande med hela tjocka släkten. Hoppas att vi har vår lilla böna med oss nästa år, känns ju helt svindlande att bara ens tänka tanken :love:

Annars är där inte så mycket att rapportera från min front, går in i vecka 16 imorgon. Tycker magen börjat växa lite nu och jag kan inte längre dra in den hur mkt jag än försöker, men ser samtidigt inte gravid ut heller. Annars har jag fortsatt inga symptom och mår så otroligt bra. Nu förstår jag verkligen dem som går flera månader utan att veta att de är gravida. Hade jag inte sett ultraljudet med egna ögon hade jag aldrig trott jag varit gravid!

God Jul alla :bump:

Idag gick jag in i v 13.
Magen svullnar och ser gravid ut morgonar och kvällar, får börja tänka hur jag byter om på jobbet för att inte få frågor.
Ikväll har vi berättat för en gemensam vän. :)

Vi berättade för släkten igår, alla blev glada men inga spontana glädjetjut precis..ibland önskar man att man hade lite italiensk familj eller nåt haha! Nu e det ju andra barnet för oss så det var ju kanske inte jätteoväntat.

Magen börjar redan puta nu i v9, vet inte hur det här ska gå o dölja så mycket längre till på jobbet. O då har jag ändå gått ner 1,5kg hittills... Får skylla på julmaten några veckor

Vecka 14 nu! Känner mig mest plufsig dock. Var och provade ett par gravidjeans på HM i veckan, jättesköna och satt bra men tyvärr hade de spruckit lite i en söm på låret, så inte lönt att köpa dem. Sista paret i den storleken också och slut på hemsidan :(.

I övrigt känns det inte som att vi behöver köpa så mycket nytt denna gång, lillparveln kommer få ärva det mesta från storasyskonet!
Hur gör ni andra som väntar andra barnet? Vad räknar ni med att behöva köpa nytt?

Antar jag hör hit också, fast ni verkar mycket längre fram än mig. Plussade i tisdags, enligt snabba beräkningar 40 veckor den 28 augusti. :D
DE SOM VET VEM JAG ÄR I VERKLIGHETEN HÅLLER TYST!! Orkar inte göra en ny användare.
Har inte fattat de än riktigt, men tror de har att göra med osäkerheten om de kommer gå bra.. Vill inte bli för glad nu om något sen händer.. Ni som gått längre, kommer man sluta oroa sig nångång?
Jag hann äta 3 julbord med massa kallrökt lax innan jag visste om det. :nailbiting: känns sådär. Och våra supergoda ostar från julmarknaden är de bara att låta bli.

Berättade för mamma, pappa och bröderna igår som en sista extra julklapp. De var den bästa presenten sa dem :banana:
Killen får bestämma om vi redan ska berätta för hans föräldrar och syster. Isf blir de ikväll. Systern fick en dotter 5 veckor sedan som är helt underbar!

Antar jag hör hit också, fast ni verkar mycket längre fram än mig. Plussade i tisdags, enligt snabba beräkningar 40 veckor den 28 augusti. :D
DE SOM VET VEM JAG ÄR I VERKLIGHETEN HÅLLER TYST!! Orkar inte göra en ny användare.
Har inte fattat de än riktigt, men tror de har att göra med osäkerheten om de kommer gå bra.. Vill inte bli för glad nu om något sen händer.. Ni som gått längre, kommer man sluta oroa sig nångång?
Jag hann äta 3 julbord med massa kallrökt lax innan jag visste om det. :nailbiting: känns sådär. Och våra supergoda ostar från julmarknaden är de bara att låta bli.

Berättade för mamma, pappa och bröderna igår som en sista extra julklapp. De var den bästa presenten sa dem :banana:
Killen får bestämma om vi redan ska berätta för hans föräldrar och syster. Isf blir de ikväll. Systern fick en dotter 5 veckor sedan som är helt underbar!

Stort grattis och välkommen :bump:

Jag är också nybörjare på detta :p men måste ändå säga att jag känner mig liiite lugnare nu i vecka 16 än de första veckorna. Fram till v 13 var jag hemskt ängslig. Jag är fortfarande nervös och lite orolig men har mer "landat", kan njuta mer nu och tom drömma framåt och börjat våga hoppas på att det kan bli en liten bebis i sommar. Så oron släpper nog aldrig, men för mig var de första veckorna absolut jobbigast!

Välkommen och grattis! :D
Jag är beräknad till 17/8, så vi ligger ganska nära :bump:

Fick en Angelsound av älsklingen i julklapp. Den har dock inte kommit än, dröjer nog en vecka eller två pga de röda dagarna. Sen gäller det bara att ha tålamod och inte försöka lyssna för tidigt.
Sambon kommer komma hem varannan vecka, så får väl hålla mig till att försöka lyssna när han är hemma så det inte blir för ofta.
Går in i v.9 imorgon.

Har era respektive varit mer på inskrivningssamtalet? Det verkar ju mest vara frågor till mig som mamma men det kanske ändå kan vara bra att pappan får vara lite mer delaktig i graviditeten.

Fick en Angelsound av älsklingen i julklapp. Den har dock inte kommit än, dröjer nog en vecka eller två pga de röda dagarna. Sen gäller det bara att ha tålamod och inte försöka lyssna för tidigt.
Sambon kommer komma hem varannan vecka, så får väl hålla mig till att försöka lyssna när han är hemma så det inte blir för ofta.
Går in i v.9 imorgon.

Spännande! Har inte hört talas om det innan, men googlade nu lite snabbt. Är det alltså ett ultaljud för hemmabruk? Oj, vad jag skulle ha svårt för att inte tjuvlyssna typ hela tiden ;) du får uppdatera sen hur den fungerar!

Har era respektive varit mer på inskrivningssamtalet? Det verkar ju mest vara frågor till mig som mamma men det kanske ändå kan vara bra att pappan får vara lite mer delaktig i graviditeten.
Bm sa förra gången att hon rekommenderar att partnern är med på inskrivningen.
Gissar att det är för att man kanske även pratar om föräldrakurser, profylaxkurser osv så bägge ska känna sig delaktiga.

Spännande! Har inte hört talas om det innan, men googlade nu lite snabbt. Är det alltså ett ultaljud för hemmabruk? Oj, vad jag skulle ha svårt för att inte tjuvlyssna typ hela tiden ;) du får uppdatera sen hur den fungerar!
En doppler så man ska höra hjärtljud.
Kommer inte prova förrän tidigast v.12 (och inte ens då är det säkert man hittar hjärtat) så jag inte sko noja i onödan.

Ja vi var båda på inskrivningen. Det tyckte jag var bra. Visst var det mycket frågor till mig men tycker ändå att det kändes bra att vi båda fick höra information kring mat, ultraljud, fosterdiagnostik, framtida besök, föräldrakurser mm. Vi var i v 11 och det vart väl kombinerat hälsosamtal/inskrivning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 403
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 028
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar