Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt såg toppen ut med dom små :heart låg o sparkade på varandra! Gemensam fostersäck men varsin hinna. Nästa UL 19 Jan o därefter varannan vecka :D
Åh grattis! Hade ni nån aning om att det var två?

*knapplån*
Känns som om det e många som får tvillingar! Jag börjar bli nervös, tänk om det e två här inne! Kommer ju ha en liten som är 1 år o 8 mån så två småttisar på det känns lite väl mäktigt :nailbiting:

Åh grattis! Hade ni nån aning om att det var två?

*knapplån*
Känns som om det e många som får tvillingar! Jag börjar bli nervös, tänk om det e två här inne! Kommer ju ha en liten som är 1 år o 8 mån så två småttisar på det känns lite väl mäktigt :nailbiting:

Tack :) ja, jag hade känslan av det o så fick vi det bekräftat i v9 vid ett tidigt vul. Vår son kommer vara 1år o 8 mån oxå när dom små kommer så vi vet vad vi gör med dygnets alla timmar sen :p

Jag vill också få en tid till RUL. Ska tydligen få en kallelse med posten så springer envist i brevlådan men ingen kallelse än. :(
Vet att jag ska ha det i början av februari för den 4 februari är jag 18+0.

Är nu i vecka 13 och var igår på ultraljud där jag fick se en liten som vinkade och hade sig så nu börjar det väl kännas lite mer verkligt :) Men har fortfarande svårt att ta in att jag mest troligt ska få en bebis tills sommaren! :nailbiting:

Har de senaste veckorna varit otroligt trött och illamående men nu börjar det äntligen vara lite bättre så börjar känna mig som en människa igen. Har varit så jobbigt att bara vara trött hela tiden och inte orka någonting, har somlig dagar varit en pina bara att ta sig till jobbet och jobba.. så satt fint med jul nu, har tagit ledigt ända till trettondagen :D

Ändrar mitt datum i listan och lägger till ort. (Hoppas att jag hittade den senaste listan)

Maj
29/5- SummerBreeze, första barnet, 28 år

Juni

10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
18/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
30/6 - Tink, andra barnet 27 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
6/7 - MikaTela, första barnet, 27 år, Skånes Fagerhult
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år,Vallentuna

Augusti
1/8 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping
7/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år Södermanland
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg[/QUOTE]

Har åkt på en galopperande förkylning och nu känner jag mig extra utsatt som gravid då jag inte kan förgifta förkylningen med alla möjliga mediciner. :meh:
Och ikväll ska jag jobba 3 h och i morgon 9 h och på fredag ska jag och sambon på bio. Så jag har inte tid att vara sjuk. :crazy:

De få symtom jag haft har försvunnit så är rätt orolig för nytt MA :( . Det hjälper ju inte att läkaren som gjorde vul för en vecka sen sa "får du symtom vet du att allt är bra".
Dessutom åker sambon om några dagar och kommer först igen den 15e. Vill inte göra nytt vul utan att han är med.

De få symtom jag haft har försvunnit så är rätt orolig för nytt MA :( . Det hjälper ju inte att läkaren som gjorde vul för en vecka sen sa "får du symtom vet du att allt är bra".
Dessutom åker sambon om några dagar och kommer först igen den 15e. Vill inte göra nytt vul utan att han är med.

Det är säkert ingen fara, mina symptom kommer och går mest hela tiden! KRAM!:heart:heart:heart

Är inga konstigheter att symptomen försvinner ett tag, så försök trösta dig med det. Antagligen är ju allt som det ska. Men jag håller tummarna. Kram!

Fick tag i barnmorskan och fick tid 5 februari. De är ju evigheter dit.
Igår var jag så ledsen. Hörde flickan med svavelstickorna på barnradion och grät så jag hulkade i bilen. Aldrig varit med om liknade. :cry:
Glömt lägga in mig såg jag
Maj
29/5- SummerBreeze, första barnet, 28 år

Juni

10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
18/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
30/6 - Tink, andra barnet 27 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
6/7 - MikaTela, första barnet, 27 år, Skånes Fagerhult
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år,Vallentuna

Augusti
1/8 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping
7/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år Södermanland
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg
28/8 fritz_92, första barnet 23 Borås

Senast ändrad:
Håller tummarna att det inte är så utan att symtomen bara kommer och går naturligt ❤️

Går in i v.15 idag. Känner mig inte alls gravid nu men det är väl dom här spökveckorna..

Jag har haft en liten till blödning igår som nu upphört helt men eftersom jag redan kollat upp dom tidigare blödningarna och gjort ultraljud för bara lite mer än en vecka sen och sett en levande bebis så beror det väl på nåt annat. Men frustrerande är det!

Berättat för familjen, några vänner och några kollegor som anat. Jättefina och positiva reaktioner. Måste det bara gå bra nu!

Senast ändrad:

Vilken vecka är du i nu?

Jag har inte heller haft några symptom (tycker vi i tråden verkar väldigt förskonade, måste vara en sommarbebistrend att inte ha några symptom) och tycker det din läkare sa var sjukt klumpigt :mad::down: klart du blir orolig då! Enligt min bm är det ganska vanligt att man har få eller väldigt diffusa symptom och kollar jag i min bekanskapskrets verkar det också stämma i alla fall. Det enda man hör (läser) om är alla symptom hit och dit men mer sällan om uteblivna symptom. Jag går in i vecka 17 imorgon och har fortfarande noll symptom förutom en lite mer stramande mage sista veckan, men hoppas allt är bra med lilla bönan ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 405
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 028
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?