Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att höra att fler bor eller har bott litet med en liten bebis! Allt går ju att lösa även om såklart vissa saker är mer eller mindre praktiska. Vi mätte och hade oss igår och vi borde iaf få plats med en spjälsäng intill vår säng :up: Samtidigt halkade vi in på sidor med babynest, bärselar, kläder, barnvagnar och sovpöl (vilket skojjsigt namn förresten :D) - och herregud vad vi längtar till att bebis är hos oss! Det är ju bara så mysigt att planera och drömma sig bort lite :love:

Skönt att höra att fler bor eller har bott litet med en liten bebis! Allt går ju att lösa även om såklart vissa saker är mer eller mindre praktiska. Vi mätte och hade oss igår och vi borde iaf få plats med en spjälsäng intill vår säng :up: Samtidigt halkade vi in på sidor med babynest, bärselar, kläder, barnvagnar och sovpöl (vilket skojjsigt namn förresten :D) - och herregud vad vi längtar till att bebis är hos oss! Det är ju bara så mysigt att planera och drömma sig bort lite :love:

Juniorsängar är inte bredare än spjälsängar, så vi hade den sen. BARNET vägrade ändå sova nån annan stans än nära oss, så det funkade bra.

Och ja, ibland drömmer jag om hus, men det är himla skönt att inte ha massa underhåll att utföra eller vedpannor att passa. Och där vi bor... Hus i stockholm kostar för mycket, så vi är grymt nöjda som vi har det.

Vad kul!
Ska ni köpa här i Sverige?
Funderar på att beställa från Tyskland ..

Vi funderar också på att beställa en vagn från Tyskland. Inte en bugaboo, men har kikat på några andra. Ska försöka hitta lite recensioner bara också, eftersom vi inte gärna kan provköra...

Tycker de flesta barnvagnar är dyra om man ska köpa en ny här i Sverige, men samtidigt vill man ju ha en bra vagn.

Fick svar idag och en ny Buffalo ligger på 9700kr, så lutar mot att hitta en bra begagnad istället..

UL idag :love:
Helt overkligt kändes det, den lilla var helt vild och avslutade med ett hickmaraton :rofl:
Fick även reda på BF, så ändrar i listan i ett nytt inlägg :)

Maj
28/5- SummerBreeze, första barnet, 28 år

Juni

10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
30/6 - Tink, andra barnet 27 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
6/7 - MikaTela, första barnet, 27 år, Skånes Fagerhult
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år,Vallentuna
29/7 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping

Augusti
10/8 Ferrari, tredje barnet, 25 år Göteborg
13/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg
13/8 - Lilleknodd, första barnet, 27år Södermanland

Idag har jag äntligen berättat för chefen.
Var så nervös att jag hade hjärtklappning.

Han blev glad och grattade och tyckte att självklart skulle jag få jobba i vår det som fanns och jag själv ville samt att jag var välkommen tillbaka efter. :)

Är så lättad nu! Berättade även för ena kollegan som blev jätteglad och undrade hur tusan jag kunde gått 18 veckor utan att berätta något. Hahaha...

Berättade för ytterligare två kollegor idag som inte heller anat nått. Så jag har verkligen haft fördel att varit överviktig från början för ingen har gissat att jag varit gravid ens och då går jag ändå in i v 19 på torsdag och har jobbat en hel del. :p

På lördag ska vi berätta för sambons syskon också och sen är vi redo att gå ut offentligt efter det för då vet alla "viktiga" det så dom inte hör det från andra håll. :)

Berättade för ytterligare två kollegor idag som inte heller anat nått. Så jag har verkligen haft fördel att varit överviktig från början för ingen har gissat att jag varit gravid ens och då går jag ändå in i v 19 på torsdag och har jobbat en hel del. :p

På lördag ska vi berätta för sambons syskon också och sen är vi redo att gå ut offentligt efter det för då vet alla "viktiga" det så dom inte hör det från andra håll. :)

Jag hade nog kunnat dölja ett par veckor till, säkert fram till vecka 20 minst, men det är skönt att folk vet. Det hann ju bli en och annan vit lögn när inga andra visste ;)

Jag hade nog kunnat dölja ett par veckor till, säkert fram till vecka 20 minst, men det är skönt att folk vet. Det hann ju bli en och annan vit lögn när inga andra visste ;)

Jag hade inte kunnat dölja mycket längre. Själva kroppen går ner i vikt och blir slankare i utseende medan mage och bröst är inne i en växarperiod. Min vårdtunika har tidigare varit stor och rymlig men börjar snart bli tajt. Förstår inte hur jag ska klä mig på jobbet i slutet av graviditeten. :p haha

Jag hade inte kunnat dölja mycket längre. Själva kroppen går ner i vikt och blir slankare i utseende medan mage och bröst är inne i en växarperiod. Min vårdtunika har tidigare varit stor och rymlig men börjar snart bli tajt. Förstår inte hur jag ska klä mig på jobbet i slutet av graviditeten. :p haha

Du får sy ihopa två stycken sen! :p

Jo just det, mina bröst läcker :nailbiting: låg och vilade igår och var helt blött när jag vaknade. Ont i ena bröstet idag, masserat och klämt ur en del, så det känns lite bättre. Vet bara inte om jag gör rätt? Klämmer jag ur så stimulerar jag väl produktionen? Men samtidigt får jag ju jätteont :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 025
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar