Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur går det för er andra? Jag är i vecka 17 (16+3) och har haft en jobbig huvudvärk till och från nu i nästan två veckor. Pratade med min barnmorska som trodde att det beror på järnbrist och rådde mig till att börja äta Niferex redan nu istället för i vecka 20 som tänkt enligt mina värden.

Jag hoppas att det har gett effekt för nu har jag inte haft någon huvudvärk på två dagar (peppar, peppar, ta i trä) :p
Här rullar det på!
V 14 imorgon. Trött som bara den och har ingen ork att ta tag i hemmet som ser ut som hej kom och hjälp mig :(
Vaknar på nätterna av kissnödighet och konstiga drömmar!

Magen har börjat växa men ser fortfarande ut som för mycket bullar och inte en bebis ännu ;)

Känner just nu att det mest svaras i denna tråden om man är negativ, rädd orolig. Har man något glatt att säga svaras det oftast inte om inte nån har starka åsikter mot det.

Därför väljer jag att lämna tråden just nu iaf. Blev riktigt sårad när min glädje skulle tryckas ner men annars kan man ge tusan i att svara mig.
Borde inte bry mig så hårt men kanske är grav hormoner som hjälper till. Därför väljer jag nu min egen glädje!
Jag hoppas att du inte blir borta länge, du förgyller den här tråden! :)
Men ta hand om dig själv, det är det viktigaste:heart

Hur går det för er andra? Jag är i vecka 17 (16+3) och har haft en jobbig huvudvärk till och från nu i nästan två veckor. Pratade med min barnmorska som trodde att det beror på järnbrist och rådde mig till att börja äta Niferex redan nu istället för i vecka 20 som tänkt enligt mina värden.

Jag hoppas att det har gett effekt för nu har jag inte haft någon huvudvärk på två dagar (peppar, peppar, ta i trä) :p
Är i vecka 13 nu. Alla symptom är borta, och har istället fått klåda på mage och bröst :rofl:
Mår riktigt bra, vilket är skönt eftersom jag var nästan sängliggande i över en månad :p

Maj
28/5- SummerBreeze, första barnet, 28 år

Juni

10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
30/6 - Tink, andra barnet 27 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
6/7 - MikaTela, första barnet, 27 år, Skånes Fagerhult
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år,Vallentuna
29/7 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping

Augusti
3/8 - lytesout95, första barnet, 39 år Västernorrland
10/8 Ferrari, tredje barnet, 25 år Göteborg
13/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg
13/8 - Lilleknodd, första barnet, 27år Södermanland

Smyger in här i v 15 (14+4). Jag/vi har varit på KUB och allt såg ok ut.
Jag har mått bra hela tiden förutom ett svagt illamående v 7-9, däremot fick jag foglossning redan i v 9 så jag tog upp det med barnmorskan och går med bälte som faktiskt fungerar över förväntan.

Jag har 3 hästar, en 18-årigt hbl som jag red msv d på i fjol, en kallblodstravare som jag tränar för trav och en 4-årig ridponny som jag kommer att lämna iväg för inridning nu i vår.
Ridningen går sådär, jag skrittar helst eller galopperar i lätt sits. Min tränare rider och trimmar honom åt mig 1 gång/v, det får räcka. Han är en fantastisk gentleman och jag hoppas att jag kan motionsrida ett bra tag till.

Mitt jobb (kontorsjobb) är informerat om att jag tänker gå hem tidigt, typ i mitten av juni. Bara för att jag tycker att jag är värd det ;). Har lite noja över att jag är väl gammal, men jag har några i min bekantskapskrets som varit ännu äldre. Så jag börjar landa lite i att det nog är ok ändå.

:down: Har blivit ordentligt förkyld och jag som inte brukar bli det så ofta. Blir vila vila vila nu tills det går över

Maj
28/5- SummerBreeze, första barnet, 28 år

Juni

10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
30/6 - Tink, andra barnet 27 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
6/7 - MikaTela, första barnet, 27 år, Skånes Fagerhult
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år,Vallentuna
29/7 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping

Augusti
3/8 - lytesout95, första barnet, 39 år Västernorrland
10/8 Ferrari, tredje barnet, 25 år Göteborg
13/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg
13/8 - Lilleknodd, första barnet, 27år Södermanland

Smyger in här i v 15 (14+4). Jag/vi har varit på KUB och allt såg ok ut.
Jag har mått bra hela tiden förutom ett svagt illamående v 7-9, däremot fick jag foglossning redan i v 9 så jag tog upp det med barnmorskan och går med bälte som faktiskt fungerar över förväntan.

Jag har 3 hästar, en 18-årigt hbl som jag red msv d på i fjol, en kallblodstravare som jag tränar för trav och en 4-årig ridponny som jag kommer att lämna iväg för inridning nu i vår.
Ridningen går sådär, jag skrittar helst eller galopperar i lätt sits. Min tränare rider och trimmar honom åt mig 1 gång/v, det får räcka. Han är en fantastisk gentleman och jag hoppas att jag kan motionsrida ett bra tag till.

Mitt jobb (kontorsjobb) är informerat om att jag tänker gå hem tidigt, typ i mitten av juni. Bara för att jag tycker att jag är värd det ;). Har lite noja över att jag är väl gammal, men jag har några i min bekantskapskrets som varit ännu äldre. Så jag börjar landa lite i att det nog är ok ändå.
Välkommen! :)

Idag kollade vi på barnvagn lite impulsivt! Det gick bra och vi fick massor av fin hjälp av en duktig försäljare.

Stokke som jag gillat massor när jag kollat online kändes inte alls lika bra i verkligheten. Visst, snygg och stabil men liggdelen kändes gigantisk och sittdelen lite skum.

Mest gillade vi Britax Go Next, verkligen superfin! De hade inte Bugaboo, Crescent och Joolz där vi var, så vi tänkte även kika på dem någon annan dag innan vi bestämmer oss.

Är dock lite i valet och kvalet...ena halvan av mig vill inte lägga ut så mycket pengar och nöja mig med en begagnad, lagomfin vagn och andra halvan vill gå loss totalt och köpa värsta superfräsiga åket :o Får se vilken halva som vinner :D

Är dock lite i valet och kvalet...ena halvan av mig vill inte lägga ut så mycket pengar och nöja mig med en begagnad, lagomfin vagn och andra halvan vill gå loss totalt och köpa värsta superfräsiga åket :o Får se vilken halva som vinner :D

Känner så väl igen den känslan:D Dyker det upp en fin begagnad vid rätt tillfälle så blir det kanske den, annars blir det nog en beställning lagd på ett barnvagnspaket. Har ju som sagt kikat lite på utlandet för att komma ner i pris, samtidigt så har jag börjat lägga undan av lönen för att kunna köpa det vi vill ha.

---
Här går jag in i v 17 imorgon och räknar dagarna tills vi får göra vårt första UL! 24/2 är det inbokat, hoppas dagarna går fort. Illamåendet hänger kvar och ibland undrar jag om allt vi kommer se på UL är en fis på tvärenO_o:D Gasigare mage har jag aldrig haft!
På jobbet vet alla nu och det har bara varit positiva reaktioner! Jag har också varit på intervju i veckan för ett annat jobb, där jag var öppen med situationen och de ville ändå att jag kommer tillbaka på en uppföljningsintervju på onsdag. Trivs bra på mitt nuvarande jobb men har bara ett vik, som går ut i feb nästa år, och den nya tjänsten är mer inom mitt utbildningsområde och en fast tjänst dessutom. Vi får se vad som händer, de vill ju ha kvar mig på mitt nuvarande jobb, men om mitt vik kan förlängas eller inte beror ju på om den som jag vikarierar för vill komma tillbaka eller inte. Lite spännande är det i alla fall och det får tiden att gå lite fortare:)

Senast ändrad:

Hur mycket Niferex blev du rekommenderad att ta? På senaste besöket fick jag rådet att ta en tablett varannan dag, känns som det knappt kommer ge någon verkan? Hade en annan BM denna gången (som för övrig var segare än sirap) och det hela kändes lite märkligt, men jag får kanske ta och köpa lite piller...

Hur mycket Niferex blev du rekommenderad att ta? På senaste besöket fick jag rådet att ta en tablett varannan dag, känns som det knappt kommer ge någon verkan? Hade en annan BM denna gången (som för övrig var segare än sirap) och det hela kändes lite märkligt, men jag får kanske ta och köpa lite piller...

Jag blev rekommenderad en tablett om dagen. Har tagit dem på natten eftersom man inte får ha ätit inom en viss tid för att järnet ska tas upp bättre av kroppen.

Jag var inne på koll igår då jag fortfarande har huvudvärk och mår dåligt. Alla prover såg dock bra ut konstigt nog. Hade lite lågt järnvärde. Läkaren sa att jag kunde ta upp till 4 gram alvedon per dag (!!) det tycker inte jag känns riktigt ok. Fick också citodon utskrivet som jag kan ta vid migrän.

Läkaren gjorde ett ultraljud också som en extra säkerhetskoll och allt såg bra ut som tur är :love:

Jag måste också börja äta mer men det är svårt att få i sig tillräckligt tycker jag. Är liksom inte mer hungrig än vanligt och det är säkert därför jag mår dåligt då jag ligger under BMI.

Jag var inne på koll igår då jag fortfarande har huvudvärk och mår dåligt. Alla prover såg dock bra ut konstigt nog. Hade lite lågt järnvärde. Läkaren sa att jag kunde ta upp till 4 gram alvedon per dag (!!) det tycker inte jag känns riktigt ok. Fick också citodon utskrivet som jag kan ta vid migrän.

Läkaren gjorde ett ultraljud också som en extra säkerhetskoll och allt såg bra ut som tur är :love:

Jag måste också börja äta mer men det är svårt att få i sig tillräckligt tycker jag. Är liksom inte mer hungrig än vanligt och det är säkert därför jag mår dåligt då jag ligger under BMI.

Vad skönt att alla värden var bra och att lillpyret där inne hade det bra :love: Jobbigt med huvudvärk, hoppas det släpper snart!

Jag började med Niferex i vecka 17 efter inrådan av bm då jag inte äter kött, och sen dess tar jag en tablett om dagen. Vet inte hur mina blodvärden påverkats dock - när jag gjorde första testet i vecka 13 såg de bra ut och ska dit på torsdag för nästa check (är då i vecka 22). Känner mig dock pigg så hoppas järnvärdena är ok.

Ta du och köp tabletterna. Jag fick lite sämre värde på någon koll i slutet med ett värde på 114 och då började jag ta mina gravidvitaminer igen med järn i, en tablett varannan dag till nästa koll två veckor senare och då låg värdet på 128 :)

Tack för svar hörni! Ska ta och köpa tabletter imorgon.

Måste berätta om imorse, apropå fis på tvären. Strax efter jag skrivit förra inläggen imorse så vaknade sambon och efter en stund kom vi in på att man ju nog kan höra ljud nu om man lyssnar mot magen. Sambon slänger ner huvudet på min mage och trycker till örat mot naveln typ, min mage knorrar till (pga all luft och trycket mot magen) och sambon bara: "det var ett ljud!!!":nailbiting: Jag bryter ihop och mellan skrattattackerna försöker jag förklara att det inte var något bebisljud utan min mage:laugh: tog ett tag att övertyga sambon om att jag visst inte hade släppt en liten fis(!) utan att det bara var magen som knorrat:p:D
Men detta stärker min teori om att jag kanske bara har en fis på tvären i magen och inget annat:cautious::D

Tack för svar hörni! Ska ta och köpa tabletter imorgon.

Måste berätta om imorse, apropå fis på tvären. Strax efter jag skrivit förra inläggen imorse så vaknade sambon och efter en stund kom vi in på att man ju nog kan höra ljud nu om man lyssnar mot magen. Sambon slänger ner huvudet på min mage och trycker till örat mot naveln typ, min mage knorrar till (pga all luft och trycket mot magen) och sambon bara: "det var ett ljud!!!":nailbiting: Jag bryter ihop och mellan skrattattackerna försöker jag förklara att det inte var något bebisljud utan min mage:laugh: tog ett tag att övertyga sambon om att jag visst inte hade släppt en liten fis(!) utan att det bara var magen som knorrat:p:D
Men detta stärker min teori om att jag kanske bara har en fis på tvären i magen och inget annat:cautious::D

Hehe :D jag tyckte inte det var helt lätt i början att skilja på gaser och faktiska rörelser. Tror nog jag blivit väldigt exalterad av en och annan fis :o:angel::D

Ikväll var första gången jag såg utanpå att lillkillen rörde sig, waaa så häftigt och lite läskigt :o Blev helt överraskad och känslosam här i min ensamhet, hoppas han vill göra om det när mannen är hemma lite senare!

Hade RUL igår och allt såg fint ut! :) Nu börjar det äntligen kännas som att det är på riktigt och att jag kan sluta nojja så mycket. Har varit lite svårt för mig att ta in att det faktiskt händer då jag är en pessimist och hela tiden tänker att det kan ju skita sig :cautious: Men nu ska jag försöka ta in det här och ställa in mig på att det nog kommer en liten pojke runt 5/7 :love:

Vägde mig idag igen och har gått upp 0,3 kg sen inskrivningen den 7 december.
Jag klagar verkligen inte för jag äter som man ska och mår bra samt växer om mage och bröst. Det innebär alltså att mitt extrafett försvinner. :banana:
Den viktnedgången hade jag önskat under mina :p jag ökade mycket i vikt. Den första graviditeten påpekade barnmorskan att jag blev tjock när det var 4 månader kvar. Jag tävlade distansridning och var i helt OK flås när jag blev gravid, knappast så jag tänkt gå resten av livet med fläskmage liksom :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 025
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022