Jag provade vigselring på hårstrå över magen sist, blev mest i cirkel o det blev en tjeja. Såå det måste ju va 100%igt menar jagJag tror jag ska pröva bikarbonattestet i morgon och se vad det säger för kön för skojs skull. Nån mer som prövat det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag provade vigselring på hårstrå över magen sist, blev mest i cirkel o det blev en tjeja. Såå det måste ju va 100%igt menar jagJag tror jag ska pröva bikarbonattestet i morgon och se vad det säger för kön för skojs skull. Nån mer som prövat det?
Välkommen tillbaka!!
Oj vilket hopp! En hel vecka! Gjorde ni kub o blev ändå flyttade så långt?
Lutar åt att jag tar den mesta ledigheten. Är van och har inte problem med att vara hemma. Dessutom så tjänar sambon väldigt mycket mer, så blir bättre ekonomi. Efter ledigheten ska jag gå tillbaka till att arbetsträna, och planerar att lägga det när sambon ändå är ledig så bebis kan vara hemma med oss längre. Sambon jobbar inte normala 8-4 direkt Sambon kommer ta varannan natt på ett ungefär, beroende på vem av oss som är tröttast. Jag planerar att amma upp till runt året, men att pumpa ur så pappan kan hålla en del i matningar ändå Resterande av bådas dagar ska sparas och vara bra att ha-dagarHar ni funderat på föräldraledighet och liknande? Jag är lite inne på att vara hemma själv de första halvåret, sen får nog fadern ta över, jag vet av erfarenhet att jag inte är särskilt positiv i att vara hemma för länge. Och min målsättning är att heltidsamma i fyra månader, gå över till att kombinera ersättning/amning och sen sluta amma helt till 6 månader. Jag ammade ettan i 12 månader, tvåan i 4 månader. Och tvåan fick en mycket bättre ankytning till sin pappa, på alla sätt. Eftersom jag också har närmare tre fulla semestermånader att ta ut (ja, jag vet inte hur jag kunnat samla på mig 60 semesterdagar....) så funderar jag dessutom på att kombinera och ta 5 dagar föräldraledigt och 2 dagar semester under perioden jag är hemma. Dryga ut kassan lite.
Jag tror jag ska pröva bikarbonattestet i morgon och se vad det säger för kön för skojs skull. Nån mer som prövat det?
Det funkade faktiskt på mig och det visade samma som de sa på RUL, vilket visade sig vara rätt när resultatet väl kom fram
Har ni funderat på föräldraledighet och liknande? Jag är lite inne på att vara hemma själv de första halvåret, sen får nog fadern ta över, jag vet av erfarenhet att jag inte är särskilt positiv i att vara hemma för länge. Och min målsättning är att heltidsamma i fyra månader, gå över till att kombinera ersättning/amning och sen sluta amma helt till 6 månader. Jag ammade ettan i 12 månader, tvåan i 4 månader. Och tvåan fick en mycket bättre ankytning till sin pappa, på alla sätt. Eftersom jag också har närmare tre fulla semestermånader att ta ut (ja, jag vet inte hur jag kunnat samla på mig 60 semesterdagar....) så funderar jag dessutom på att kombinera och ta 5 dagar föräldraledigt och 2 dagar semester under perioden jag är hemma. Dryga ut kassan lite.
Jag har istället börjat vakna på nätterna av att jag behöver gå på toa, men bara en gång per natt än så länge. Och omkring varannan timme på dagarnaSenaste två dagarna har jag vaknat när sambons väckarklocka ringer, vilket alltså betyder att jag inte vaknar kissnödig på nätterna längre
Så himla skönt!! Springer inte heller på toaletten stup i kvarten utan mer normala mellanrum numera
Längtar tills vi får se bebis igen på UL, jag har nu ändrat uppfattning och tror att det är en liten tjeja i magen!
Så hade jag det fram tills för 2 nätter sedan hemskt var det! Så glad att det är överJag har istället börjat vakna på nätterna av att jag behöver gå på toa, men bara en gång per natt än så länge. Och omkring varannan timme på dagarna
Så hade jag det fram tills för 2 nätter sedan hemskt var det! Så glad att det är över
Börjar fundera kring gravförsäkring nu. Vet inte om jag ska nöja mig med gratis eller ta betalversionen. Hur har ni tänkt göra/gjort?
Har iaf bestämt mig för TryggHansa.
Börjar fundera kring gravförsäkring nu. Vet inte om jag ska nöja mig med gratis eller ta betalversionen. Hur har ni tänkt göra/gjort?
När kan man tidigast teckna?
Nu såg jag, när som men den börjar gälla tidigast vecka 22. Jag tecknar en när jag varit på RUL (om datumet ändras)
Det var iofs smart. Jag tecknar den när jag kommer hem, det går säkert att ändra datum i efterhand.Tänk på det här bara. (från TryggHansa)
"Om du tecknar Gravidförsäkring Extra innan graviditetsvecka 22 kan barnet senare få ersättning för vissa sjukdomar och funktionsnedsättningar som upptäckts före vecka 22. Försäkringen måste då vara betald senast dagen innan upptäckten."
Vi tecknade försäkringen innan RUL i och med att vi ville ha chansen att utnyttja försäkringen om de upptäckte något avvikande på rul.