Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack!
Emmaljunga var bestämt sen långt innan jag blev gravid, men inte vilket typ. Velade mellan duo egde, också den gråa, men mondialen med tyget dallas slog högre :) Den blev 500:- dyrare och det var den värd :)

500 kr är inte mycket uppe i dom summorna. Vad får ni ge där uppe för den? :)
Märkt att det är stor prisskillnad på Emmaljunga från återförsäljare och återförsäljare.

Vad mysigt! Jag ska få höra hjärtljuden på måndag så jag längtar väldigt! :Det
"Tack vare" min höga bmi så är det redan bestämt att jag ska få ett TUL. Så jag vet att jag kommer få se knodden igen om ca 12 veckor. :)

Jag drömmer ofta att jag röker men beror nog på att jag enbart slutade röka för knoddens skull.

Hoppar in från vintertrådsbebisar lite ..

Hur kommer du att göra med rökningen efter graviditeten? Jag blir mer och mer sugen varje dag, mest tanken av typ ett glas vin och en cigg lockar otroligt. Men det känns såå dumt när man varit rökfri i nästan 10 månader. Nu ammar jag ju men håller på att gå över till ersättning kvällstid vilket gör det mer och mer tillgängligt att kunna röka.

Hur kommer du att göra med rökningen efter graviditeten? Jag blir mer och mer sugen varje dag, mest tanken av typ ett glas vin och en cigg lockar otroligt. Men det känns såå dumt när man varit rökfri i nästan 10 månader. Nu ammar jag ju men håller på att gå över till ersättning kvällstid vilket gör det mer och mer tillgängligt att kunna röka.

Har hela tiden sagt att när jag har fött och inte ammar längre så kan jag börja om jag vill då.
Och som det känns nu lär jag göra det. Är den tanken (utöver graviditeten) som gjorde det så lätt att sluta.

Den ligger kanske likvärdigt vet att superviking skiljer jättemycket.
Dock har jag hittat billigaste bara 1,5 mil ifrån oss. Men sen bor vi bara typ 2 mil från Emmaljunga. ;)

Hur mycket brukar det skilja på Superviking? Om det nu mot förmodan blir en ny vagn blir det kanske en sån. Trodde dock att priset som räknades ut på hemsidan var någon typ av "standard".

Hur mycket brukar det skilja på Superviking? Om det nu mot förmodan blir en ny vagn blir det kanske en sån. Trodde dock att priset som räknades ut på hemsidan var någon typ av "standard".

Jag ska ge 5400 kr för vad emmaljunga rekommenderar 6400 kr som säljs från 5800-7500 beroende på återförsäljare.
Kollar jag då begagnat så kostar dom ca 5000 kr. Så då är det inte försvarbart att köpa begagnad.

Så kolla MÅNGA återförsäljare dit du kan ta dig det finns tusenlappar att spara. :)

Ingen idé att läxa mig om PSD dom har inga starka bevis mot något. Min systers son dog i det och hon rökte inte och inte hennes man heller. PSD händer tyvärr utan man vet varför!
Jag försöker inte läxa upp. Däremot har du fel för när det gäller rökning så har man kunnat påvisa en ökad risk. Däremot kan det ju tyvärr inträffa ändå trots att man gjort allt rätt.

Jag ska ge 5400 kr för vad emmaljunga rekommenderar 6400 kr som säljs från 5800-7500 beroende på återförsäljare.
Kollar jag då begagnat så kostar dom ca 5000 kr. Så då är det inte försvarbart att köpa begagnad.

Så kolla MÅNGA återförsäljare dit du kan ta dig det finns tusenlappar att spara. :)

Åh tack, då ska jag absolut kolla upp det!

Ot men finns det återförsäljare som säljer vagnar för mer än 1000 kr dyrare än rek? Verkar ju jätteknasigt!

Men ja. Det ÄR jättedumt att börja röka igen om du nu lyckats sluta. Så låt bli stinkpinnarna!

Jag har också rökt så jag vet hur svårt det är att sluta och hur lätt det är att trilla dit igen men tro mig, det är så skönt att inte lägga pengar på den skiten och dessutom inte lukta apa om kläder, mun och händer.
Så håll ut och köp hellre en trisslott för varje paket cigg du vill slösa pengar på. Mycket roligare :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 402
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 023
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4